recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se hvad der kom i min postkasse 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se hvad der kom i min postkasse 2

 Besvar Besvar Side  <1 302303304
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2023 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Jeg vil anbefale dig at lave lossless captures og encode det med en bitrate med mindst 12-15 Mbps (SD) - alternativt i CQ1 kvalitet - siden jeg regner med at det er noget du gerne vil beholde længe.

Mht deinterlacing, så er det bedste du kan bruge i den forbindelse QTGMC med indstillingerne: preset="Placebo", InputType=0, sourceMatch=3, tr2=2, Rep2=2, Lossless=2, ediThreads=8

Tak for rådene. Pt. har jeg brugt Yadif2x, men vil da tage et kig på QTGMC. Ser dog ud til at blive en kompliceret affære udfra en hurtig Google søgning :-) 

Pt. har jeg mest haft brug for at få lyden ud og det er heldigvis markant nemmere, men skal nok få behov for billedet også på et tidspunkt.


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2023 kl. 17:12
Velmekomme.

QTGMC (som er det bedste jeg hidtil er støt på)
 bliver hurtigt nemt, hvis du 
ifbm. deinterlacingen bruger f.eks. Staxrip som front-end/GUI, hvor QTGMC medfølger/er integreret - Der kan kommandolinjen ovenfor også hurtigt indtastes i indstillingerne for QTGMC og profilen gemmes så programmet husker kommandoen fremadrettet.

OBS - Det er en offline-only process (efter du har lavet dit interlacede optimalt tabsfrie capture). På min forrige Intel 7700K rig var hastigheden omkring 0,333x (ved ikke hvad den er efter opgradering, men i hvert fald ikke i nærheden af real-time)

https://youtu.be/SO0s8gVfygQ
https://youtu.be/d9eIMGgPQVQ



Redigeret af TBC1 - 24-April-2023 kl. 19:03
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 302303304
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu