recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbygget forstærker i htpc kabinet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndbygget forstærker i htpc kabinet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Emne: Indbygget forstærker i htpc kabinet
    Sendt: 22-August-2009 kl. 11:02

Hej

Jeg overvejer at bygge en surround receiver til mit mediacenter men kan ikke finde nogle forstærker enheder til rimelige pris. håber på nogle forslag

Kan man evt. bruge en gammel forstærker?

mvh

Mvh
Svsommer
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 11:05
MSI Media Live Diva kortet er en mulighed. Se mere her
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 13:19

Jeg overvejer også det bundkort men er lidt bange for det ikke yder nok.

Det ville være rat med ledt respons fra nogle bruger som benytter det

mvh

 

jeg bruger sattelitter



Redigeret af svsommer - 23-August-2009 kl. 13:23
Mvh
Svsommer
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 16:13
Det er ikke så længe siden der var en, med erfaring, som skrev om det. Søg og du skal finde
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 17:00

Ved ikke om det er mig der hentydes til, men jeg har i hvert fald en del erfaring med det bundkort som langben foreslår. Jeg har tilmed haft 6 "rigtige" højtalere koblet på, for lige at teste lydkortet.

Jeg har normalt satellitter forbundet til systemet, og har rigeligt med lyd til min stue, og skulle det ikke være nok, så findes der en firmware opdatering som giver et powerboost på 6dB. Som sagt har jeg rigeligt lyd og har derfor ikke installeret denne opdatering.  

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 04:49
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hej

Jeg overvejer at bygge en surround receiver til mit mediacenter men kan ikke finde nogle forstærker enheder til rimelige pris. håber på nogle forslag

Kan man evt. bruge en gammel forstærker?

mvh



Et af de problemer der opstår når man vil bygge forstærker i samme kabinet som en HTPC, er faktisk brum. Brum er ikke til at holde ud. Jeg har faktisk hørt om nogle der byggede forstærker i deres HTPC, men der var brum, netop som man kunne forvente.  (Har bygget forstærkere.)

Og endelig vil det færdige resultat næppe være specielt godt, hvis man er lidt kræsen,  sammenlignet med en separat surround forstærker. Altså ved sammenligning. Man kan nok heller ikke få effekt nok, da man også skal have plads til en ringkerne trafo.


 






 


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 12:03

Jeg har haft bygget en HTPC med indbygget 5 kanals forstærker.
Jeg benyttede digitale forstærkere fra Hypex, de spiller rigtig godt til en fornuftig pris. Mit problem var ikke brum, men lydkort som understøttede 5.1 lyd via digitale indgange. Dvs. jeg kunne ikke tilslutte min XBOX 360 til forstærkerdelen/lydkortet og så få lyden ud den vej?
Den begrænsning havde jeg ikke lige set komme og da det var vigtigt for mig, droppede jeg hele projektet.

Men det kan sagtens lade sig gøre og det er lidt imponerende kun at have et apparat stående til det hele :)

Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hej

Jeg overvejer at bygge en surround receiver til mit mediacenter men kan ikke finde nogle forstærker enheder til rimelige pris. håber på nogle forslag

Kan man evt. bruge en gammel forstærker?

mvh



Et af de problemer der opstår når man vil bygge forstærker i samme kabinet som en HTPC, er faktisk brum. Brum er ikke til at holde ud. Jeg har faktisk hørt om nogle der byggede forstærker i deres HTPC, men der var brum, netop som man kunne forvente.  (Har bygget forstærkere.)

Og endelig vil det færdige resultat næppe være specielt godt, hvis man er lidt kræsen,  sammenlignet med en separat surround forstærker. Altså ved sammenligning. Man kan nok heller ikke få effekt nok, da man også skal have plads til en ringkerne trafo.



Af de anmeldelser man kan læse rundt omkring på nettet af netop media live diva kortet, er der faktisk meget positive overraskelser netop omkring støj, som der skulle være umådeligt lidt af.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hej

Jeg overvejer at bygge en surround receiver til mit mediacenter men kan ikke finde nogle forstærker enheder til rimelige pris. håber på nogle forslag

Kan man evt. bruge en gammel forstærker?

mvh



Et af de problemer der opstår når man vil bygge forstærker i samme kabinet som en HTPC, er faktisk brum. Brum er ikke til at holde ud. Jeg har faktisk hørt om nogle der byggede forstærker i deres HTPC, men der var brum, netop som man kunne forvente.  (Har bygget forstærkere.)

Og endelig vil det færdige resultat næppe være specielt godt, hvis man er lidt kræsen,  sammenlignet med en separat surround forstærker. Altså ved sammenligning. Man kan nok heller ikke få effekt nok, da man også skal have plads til en ringkerne trafo.


 






 


 

Hej  Ken_T

du siger

hvis man er lidt kræsen. Samlinger du med eks. Onkyo forstærker eller et samlet sæt med højtaler og forstærker til ca 4500kr?

 

Mvh
Svsommer
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Jeg har haft bygget en HTPC med indbygget 5 kanals forstærker.
Jeg benyttede digitale forstærkere fra Hypex, de spiller rigtig godt til en fornuftig pris. Mit problem var ikke brum, men lydkort som understøttede 5.1 lyd via digitale indgange. Dvs. jeg kunne ikke tilslutte min XBOX 360 til forstærkerdelen/lydkortet og så få lyden ud den vej?
Den begrænsning havde jeg ikke lige set komme og da det var vigtigt for mig, droppede jeg hele projektet.

Men det kan sagtens lade sig gøre og det er lidt imponerende kun at have et apparat stående til det hele :)

Hej Zardo

Kan du huske hvad det ca kom til at koste?

Hvor har du købt stumperne?

mvh

 

Mvh
Svsommer
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2009 kl. 20:53

Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:


Jeg har haft bygget en HTPC med indbygget 5 kanals forstærker.
Jeg benyttede digitale forstærkere fra Hypex, de spiller rigtig godt til en fornuftig pris.

Hej Zardo. Jeg går ud fra at det er dette projekt:
http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24457

Det ser godt nok flot ud...det opgav du da lidt for let :-)

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:


Et af de problemer der opstår når man vil bygge forstærker i samme kabinet som en HTPC, er faktisk brum. Brum er ikke til at holde ud. Jeg har faktisk hørt om nogle der byggede forstærker i deres HTPC, men der var brum, netop som man kunne forvente.  (Har bygget forstærkere.)

Og endelig vil det færdige resultat næppe være specielt godt, hvis man er lidt kræsen,  sammenlignet med en separat surround forstærker. Altså ved sammenligning. Man kan nok heller ikke få effekt nok, da man også skal have plads til en ringkerne trafo.

Vi er ovre i en lidt anden boldgade mht. til det kort som følger med Diva Live. Det får strøm fra både den special designede slot, og direkte fra strømforsyningen. Jeg har målt forskellen på strømforbrug i idle, hvor kortet efter et stykke tid går i standby, og fuld power på volumen, og den er ca. 16 Watt. Jeg fatter ikke hvordan de får så meget power ud i 5 højttalere ved dette strømforbrug. Mht.  brummen/støj, så er der absolut intet fra hverken kortet eller højtalere.  

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hej Zardo

Kan du huske hvad det ca kom til at koste?

Hvor har du købt stumperne?

mvh

 

Ikke rigtig, men undervejs i sådan et projekt kommer man hele tiden ud for noget som skal rettes til eller justeres, så det er en løbende proces men omkring 15K er nok ikke urealistisk.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu