|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
jajo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() Sendt: 14-September-2005 kl. 12:59 |
|
Hej Jeg er lidt grøn hvad LCD skærme angår så håber i vil give npgle råd til hva det er man skal gå efter når det er et LCD tv der skal købes. Er i tvivl om de hvad der er bedst inden for de forskellige ting så som: håber i vil og kan svare mig på dette... |
||
![]() |
||
Bent M ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 496 |
![]() |
|
Hej Jajo. Velkommen til forummet, der er mange meninger om det du spørger om så jeg vil ikke begynde at rådgive for meget, men der er en tråd her i forummet som køre for øjeblikket om et LCD TV i 37" det er et JVC, men prøv at læse lidt i de forskellige indlæg her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5927&P N=1&TPN=1 mange er meget tilfredse med nettop dette JVC LCD TV... Redigeret af Bent M |
||
Mvh
Bent M Sony RDR HX1010 |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
![]() |
|
Du bør også nævne hvor mange penge du ønsker at bruge og hvor stort det skal være. Men en af de bedste pt er måske JVC's 37'' lcd Mvh Hans |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
|
Samt Phlips 37pf9986 og 37pf9830, men så snakker vi også om den forkerte side af 30k. |
||
![]() |
||
jajo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
|
ja ok.. men nu tænkte jeg på sådan mere specs og sådan fx. noget er jo bedre end andet men hvordan |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
|
Det er meget fint med flotte spec, du kan bare ikke bruge det til noget. For hver producent har hver deres metode til at beregne deres tal. men kort sagt: |
||
![]() |
||
![]() |
|
ja ok lækkert det var lige det jeg ville høre... men hvad er så godt dags dato.. altså for et billigt tv hva ligger det forskellige på der, og det samme med middel og highend |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Som allerede nævnt kan du ikke bruge disse specs til noget som helst, fordi der ikke findes nogen standard hvorefter disse data måles. En lav responstid er f.ek.s godt, men den producent der oplyser den laveste responstid er ikke nødvendigvis den der i virkeligheden har den laveste responstid fori der findes mange forskellige måder at måle det på. Det svarer til at måle elastik i metermål, her kan du stor sset selv bestemme hvor lang elastikken skal være alt efter hvor meget du hiver i den. Det bliver også bekræftet af mange uafhængige tests der konkluderer at de oplyste data er ubrugelige. Du kan derfor ikke sammeligne dataene på tværs af producenter, det eneste du kan bruge det til er at sammenligne forskellige modeller inden for samme producent. En ting som er vigtig er opløsningen og det er en af de få ting du kan sammeligne på tværs af producenter. Lad være med at købe en skærm med en opløsning under 1024x768 pixels. Men i stedet for at sammeligne data bør du kigge på de forskellige skærme med samme signal og selv vuderen hvad der er godt og skidt, det er det der betyder noget i den sidste ende. Desuden kan du læse diverse sammeligende tests. Men lad være med at lægge vægt på data, da de fleste data bliver målt på forskellig måde fra producent til producent. En skærm med en oplyst responstid på 16 ms kan sagtens have en meget hurtigere responstid i virkeligheden end en skærm med en oplyst repsonstid på 12 ms, selvom det altid burde være omvendt. Men så længe der ikke er indført en industri-standard hvoreferter disse data bliver målt, så er de ubrugelige og kun noget PR-afdelinger bruger som salgsgas. |
||
![]() |
||
![]() |
|
For high-end 42" ligger det ca på. Panel-opløsning : 1.920 x 1.080p pixel
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Vær sikker på en ting.Du får ca hvad du betaler for !! Jeg vil også helt klart anbefale JVC´en og ikke mindst de spritnye Sony W,som efter min mening er de første der nærmer sig plasma på alm. tv signal.Desværre gør de også temmelig ondt i tegnebogen !!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |