recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ComX ip-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComX ip-tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thorndahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: ComX ip-tv
    Sendt: 02-September-2009 kl. 18:02
Heya

Jeg sidder og overvejer at få en settop box fra ComX, men synes ikke jeg kan finde noget information om den hos jer eller google andet end modellen hedder Motorola Vip 1910-9. Så jeg var nysgerrig efter om nogen endelig havde fået den hjem i stuen og kunne smide en kort kommentar om den?
Bl.a. nysgerrig efter om den har tv-guide, hdd optager, hvordan internet og mail fungerer?
Og i relation til IP-TV HTPC tråden, om nogen stadig kan få det til at fungere?

På forhånd tak




Redigeret af thorndahl - 02-September-2009 kl. 18:03
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 15:04

Hvis man nu synes noget, eller mener man har gjort noget mindre heldigt ved vælge noget fra ComX _____ måske man da holder en lav profil og afskriver hvad man måske havde håbet. 

Preben Pedersen's ord om hvorfor Programudbydere skulle levere noget billigere til nogle, end til nogle andre. Jeg synes ikke dette er til at misforstå!

Til top
thorndahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 16:02
Jeg har lidt svært ved at tyde dit reply hr. moho :)
Men jeg har nu ingen problemer med ComX i forhold til deres alm. udbud af internet og tv. De var hurtige til at smide tv-signalet ud digitalt som dvb-t og deres internet har fungeret uden nedbrud i de år vi har haft det. Ved en undersøgelse jeg læste for nyligt var de også en af de billigste tv-leverandører. Jeg søgte som sagt på forummet her og fandt et par stykker som netop havde fået boksen sidste år, men det fremgik ikke videre om man ellers var tilfreds, derfor ville det være rart med en opfølgning bl.a. har de fået box med hdmi og tilbyder flere hd kanaler.


Redigeret af thorndahl - 03-September-2009 kl. 17:32
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 16:13
Jeg er også interesseret i info omkring Comx tv og set top box. Jeg har selvfølgelig mulighed for boxer men tvivler lidt på kvaliteten til den tid. Jeg får i øjeblikket internet adgang hos Comx via Energi Syd. Jeg kan heller ikke tyde Moho's indlæg.
Mvh Hansemand
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 19:48

moho er forvirrelsesfreak og det kræver den rigtige dekoder for at tyde hans svar...Jeg har selv comx og er også spændt på at høre fra nogle der har deres IP boks....

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 19:51
Ligeledes ComX kunde, men har ikke investeret i deres IP-tv. Jeg kan nemlig ikke undvære 3, 3+ og 3 puls...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 07:20

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Ligeledes ComX kunde, men har ikke investeret i deres IP-tv. Jeg kan nemlig ikke undvære 3, 3+ og 3 puls...

Ja det er nemlig et problem , vi har alle kanalerne digitalt via dvb-t , men ikke de 3 TV3 kanaler , da comx åbenbart er uvenner med viasat . I vores bolig forening har de monteret en parabol , og så distribuerer de signalet rundt til 89 huse analogt , og kønt er det ikke....

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Ligeledes ComX kunde, men har ikke investeret i deres IP-tv. Jeg kan nemlig ikke undvære 3, 3+ og 3 puls...

Ja det er nemlig et problem , vi har alle kanalerne digitalt via dvb-t , men ikke de 3 TV3 kanaler , da comx åbenbart er uvenner med viasat . I vores bolig forening har de monteret en parabol , og så distribuerer de signalet rundt til 89 huse analogt , og kønt er det ikke....

MVH



Samme her...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 13:19

Hej alle

Jeg har ComX iptv. Ingen problemer med boksen, det kører fint. Jeg ved at tv3 mm. mangler, men tror nok det kommer på senere. ComX kommer vist nok senere på året med en ny iptv-boks med hdd, så der kan optages.

Spørg hvis der er noget specifikt i gerne vil vide om boksen o.lign.

Boogie

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 13:25

Hov så lige præcist hvad trådstarter her skrevet....

Den har endnu ikke hdd, kommer snart. Programguiden fungerer nogenlunde, lidt langsom, men du kan da se hvad der kommer på kanalerne. Ja, du kan gå på internettet med den, det klarer den nogenlunde også, som den slags bokse nu gør, ikke super hurtig og du skal jo bruge remoten, så vil anbefale at bruge pc´en i stedet

Har ikke prøvet mail-delen, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Alt i alt en boks der gør hvad den skal. Har haft iptv i snart et år uden problemer, kvalitetet af kanalerne er helt på højde med fx digitalt fra Yousee (havde jeg tidligere)

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 16:06

Hej Boogie , hvordan er kvaliteten sammenlignet med deres dvb-t signal? , og har du nogle af deres HD kanaler som du kan sige lidt om ?...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej Boogie , hvordan er kvaliteten sammenlignet med deres dvb-t signal? , og har du nogle af deres HD kanaler som du kan sige lidt om ?...

MVH

Jeg kan ikke sige noget om dvb-t kvaliteten, da jeg kun har iptv (kører ad indbyggede kabler i væggen fra boksen i min kælder, kun IP). Men som skrevet, er kvaliteten som Yousee med deres digitale Samsung boks. Der er ingen udfald eller pixeleringer, så intet at klage over. Ingen HD kanaler (endnu). Jeg vil ikke betale for de sølle 4 stk. ComX tilbyder nu (sølle ikke ment som antal, men som kanaler )

Jeg kan sige mere den 1. november



Redigeret af Boogie - 04-September-2009 kl. 19:40
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu