recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Roligt PS3-spil til 5årig pige
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRoligt PS3-spil til 5årig pige

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Emne: Roligt PS3-spil til 5årig pige
    Sendt: 08-September-2009 kl. 13:58
Halløj,

Har I et forslag til et godt PS3 spil til en, næsten, 6-årig pige? Hun er lidt ked af at storebror og farmand spiller fede spil på 106"-lærredet og den nye PS3, når hun ikke rigtigt kan være med...

Hun er meget nybegynder i spil-verdenen, så det skal være meget let/simpelt at kontrollere - det ville nok være en fordel hvis det ikke indeholdt 'action' eller opgaver med en tidsgrænse. Da hun endnu ikke kan læse, så skal det være med dansk tale eller så intuitivt at det kan klares med en simpel instruktion.

Nogen forslag? Hvad får jeres småpiger tiden til at gå med på en PS3??

-Kent

Til top
nilfri Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 14:19

Drenge - ikke piger nedenfor :)

Vi har lige fået en PS3 Slim - efter nogle år med PS2.

Som det første spil til drengene (8 og 10 år) valgte jeg enerådende LittleBigPlanet, som er et helt forrygende spil - både for børn og voksne.

Der er mange elementer af lærdom, spil, humor (også sort) og ikke mindst samarbejde: Hvis man spiller flere, kan man hjælpe hinanden - ganske pædagogisk i stedet for de evindelige kampe MOD hinanden.

Der er et hav af tilvalgsmuligheder, også på nettet til download på HD - men så langt er drengene ikke kommet endnu.

Spillet er med dansk tale og dansk tekst på skærmen - i det mindste det, jeg bestilte og fik dagen efter fra CoolShop.

Prøv at søge lidt på spillet

Held og lykke med at finde Det Rigtige Spil :)

Venlig hilsen

Finn, Roskilde
Til top
MrEd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 29-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 14:27

Hey

Hvad med SingStar eller altid populære Buzz....

 

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 16:24
Rubber-Dub-Dup eller hvad det hedder?
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 16:34

Hej kbh4,

Der er et spil, der hedder Flower: http://ps3.ign.com/objects/867/867593.html

Har ikke selv prøvet det, men ud fra en demo virker det både simpelt og foregår i roligt tempo.

Hilsen Østergaard

Til top
Gravenslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 16:39
Lego Batman/Star Wars/Indiana Jones spillene er geniale, men ved ikke om de måske er for "komplicerede" for en nybegynder i den alder. Men prøv demoen på Batman fra PS Store og se om det duer
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 17:34

Oprindeligt skrevet af Gravenslund Gravenslund skrev:

Lego Batman/Star Wars/Indiana Jones spillene er geniale, men ved ikke om de måske er for "komplicerede" for en nybegynder i den alder. Men prøv demoen på Batman fra PS Store og se om det duer

det gode ved disse Lego-spil er at hvis man spiller 2 player, så kan en erfaren spiller løse opgaverne, mens begynderen kan gå og slå med lyssværd og lign.

Det gør jeg med min knægt på 4, og han hygger sig meget med Lego Starwars - men ved ikke lige om interessen for Starwars er der hos piger også...

Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:11

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Halløj,

Har I et forslag til et godt PS3 spil til en, næsten, 6-årig pige? Hun er lidt ked af at storebror og farmand spiller fede spil på 106"-lærredet og den nye PS3, når hun ikke rigtigt kan være med...

Hun er meget nybegynder i spil-verdenen, så det skal være meget let/simpelt at kontrollere - det ville nok være en fordel hvis det ikke indeholdt 'action' eller opgaver med en tidsgrænse. Da hun endnu ikke kan læse, så skal det være med dansk tale eller så intuitivt at det kan klares med en simpel instruktion.

Nogen forslag? Hvad får jeres småpiger tiden til at gå med på en PS3??

-Kent

Måske Mini Ninjas, er lige udkommet. Det ser helt klart for pattet ud til mig. Du kan godt købe mit eksemplar til en god pris. Det har godt nok en "7" rating.



Redigeret af jan160674 - 12-September-2009 kl. 11:20
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:37
Hej alle,

Tak for alle de gode tips! - jeg havde faktisk bestilt Little Big Planet (jeg fandt det til 109,- kr. på nettet); det kan hun godt klare de første (og letteste) missioner i.

Flower ser også fint ud, så det vil jeg prøve at kaste efter hende også (hold kæft jeg fik et chok første gang jeg fik stød - jeg sad i mørket og spillede på projektoren med lyden skruet godt op)...

Mht. Singstar og Buzz - kræver det ikke at man kan læse??

Rub-a-dup har godt nok fået dårlige anmeldelser - men hvis jeg falder over det til næsten ingen penge, så kan det da godt være at det ryger i kurven.

Batman/Star Wars/Indiana Jones interesserer hende ikke rigtigt - vi har dem på Wii'en.

Jan, hvad skal du have for din Mini Ninjas - det kunne måske være interessant til storebror...

-Kent

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 13:26
Rub-a-dub er sjovt nok - ellers er der også mange Tetris agtige småspil.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 08:41

Havde forestillet mig omkring en 300,- det er ca. en 100,- under billigste pris på spilpriser.dk.

Jeg har nu prøvet det og det er nok ikke det jeg vil kalde et roligt spil til en 5årig pige. Men det er ret sjovt og ret nemt i hvert fald indtil jeg kom til 1ste boss, som jeg ikke kan klare. Der er masse af action men ingen blod/splat overhovedet, sådan lidt cartoon agtigt kunne minde om kung fu panda. 

Send en PM hvis det har interesse i det prisleje.

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 21:27
RAg doll kung fu kan downloades gratis.
Kuro
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu