recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The Beatles, Remastered, mini anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThe Beatles, Remastered, mini anmeldelse

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har længe gået og ventet på release af The Beatles Remasterede CD´er. Jeg har ventet med spænding, for hvad ville den digitale behandling af min gode gamle The Beatles musik betyde. Jeg har simpelthen så mange minder, og så mange oplevelser, hvor The Beatles på en eller anden måde ofte indgik. 

Jeg har til en start anskaffet henholdesvis:

  • Sgt. Peppers
  • Help.

Som det ses, udsendes de remasterede CD´er i original omslag.

Når jeg ikke i første gang anskaffede flere af de i alt 13 CD´ere (album) skyldes det jo netop, at jeg først ville høre resultatet. Udgivelserne kan i øvrigt også købes i en boks, eller som her, enkeltvis.

Jeg har lyttet meget intenst til de 2 udgivelser. Og hold da helt op en forbedring i forhold til mine gamle LP plader.

Bevares, mit lyd setup er på mange måder bedre end det nogen sinde har været, men det ændre på ikke på den totale og nye lydoplevelse.

Jeg var så spændt på, om stemningen og ikke mindst minderne blev ødelagt af digitalisering. Nej - intet er ødelagt, tvært i mod. Digitaliseringen er simpelthen lavet så loyalt i forhold til de benyttede Masterbånd som man overhovedet kan ønske sig.

Instrumenter og specielt instrumentklang, stemmer og detaljer i melodier fremtræder langt mere tydeligt - og adskilt, end tidligere, og stereoeffekten er også forbedret uden dog på nogen både at fremtræde "digitalt". Stemningen og ånden i melodier er på alle måder bevaret - ja nærmest forbedret.

Det er en ny og stor oplevelse der venter fans af The Beatles - så frygt ikke den foretagne remastering.

Bare på med vanten, og rigtig god fornøjelse 

 


Er der nogen bud på hvor man kan anskaffe sig boksen til en god pris?

Hilsen Ole
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 19:14

Hej Ole, jeg tror, at prisen ligger højt mange steder. Måske er den bedste mulighed i UK, og du kan måske finde boksen billigere end her:

http://www.amazon.co.uk/Beatles-Box-Set-Remastered-Stereo/dp /B002BSHWUU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=125536746 3&sr=1-1

http://cdon.dk/musik/beatles/the_beatles_in_stereo_(16cd%2b1 dvd_remastered)-6941778Og her fra CDON.COM:

Men rigtig god fornøjelse under alle omstændigheder



Redigeret af Hother - 12-Oktober-2009 kl. 19:19
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 19:42
hej hother
jeg skal og vil have det samlede beatles box set i stereo. jeg har det meste på både vinyl og cd, men ikke i stereoWink
amazon sælger den til ca 1400. kan det overhovedet svare sig at købe den i england? . Den fåes til ca 1800 herhjemme. jeg tænker på forsendelse etc
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 20:13
Hele sættet kan også fås på USB-pind i FLAC og mp3.

http://dk.cdwow.com/home/the-beatles-2009-digital-remaster-a-usb-version/dp/6445521#bc=1127

A specially designed Flash interface has been installed, and the 16GB USB's audio and visual contents will be provided in FLAC 44.1 Khz 24 bit and MP3 320 Kbps formats, fully compatible with PC and Mac.
Venlig hilsen
KB
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 21:25
Der er forøvrigt en god lille tråd på 24 sider om århundredets væsentligste udgivelse her :
 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hej hother
jeg skal og vil have det samlede beatles box set i stereo. jeg har det meste på både vinyl og cd, men ikke i stereoWink
amazon sælger den til ca 1400. kan det overhovedet svare sig at købe den i england? . Den fåes til ca 1800 herhjemme. jeg tænker på forsendelse etc
Det kan jeg sørme godt forstå, altså at du vil have hele boksen. Efter en lille googling ser det ud som om, at det godt kan betale sig at købe boksen i UK. Prisen her i DK kan godt ligge på omkring 1950 kr. Om den så kan fås billigere andre steder end jeg fandt, det ved jeg så ikkeTongue  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hej hother
jeg skal og vil have det samlede beatles box set i stereo. jeg har det meste på både vinyl og cd, men ikke i stereoWink
amazon sælger den til ca 1400. kan det overhovedet svare sig at købe den i england? . Den fåes til ca 1800 herhjemme. jeg tænker på forsendelse etc
Det kan jeg sørme godt forstå, altså at du vil have hele boksen. Efter en lille googling ser det ud som om, at det godt kan betale sig at købe boksen i UK. Prisen her i DK kan godt ligge på omkring 1950 kr. Om den så kan fås billigere andre steder end jeg fandt, det ved jeg så ikkeTongue  
 
jeg tror jeg lokker konen til at give mig den i fødseldags gaveWink
jeg har faktisk ikke the white album, som af mange mener er det bedste album. selv kan jeg bedst lide abbey road eller revolver. det har generelt fået fremragende omtale. man er ellers ikke vant at remastered er noget godt
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hej hother
jeg skal og vil have det samlede beatles box set i stereo. jeg har det meste på både vinyl og cd, men ikke i stereoWink
amazon sælger den til ca 1400. kan det overhovedet svare sig at købe den i england? . Den fåes til ca 1800 herhjemme. jeg tænker på forsendelse etc
Det kan jeg sørme godt forstå, altså at du vil have hele boksen. Efter en lille googling ser det ud som om, at det godt kan betale sig at købe boksen i UK. Prisen her i DK kan godt ligge på omkring 1950 kr. Om den så kan fås billigere andre steder end jeg fandt, det ved jeg så ikkeTongue  
 
jeg tror jeg lokker konen til at give mig den i fødseldags gaveWink
jeg har faktisk ikke the white album, som af mange mener er det bedste album. selv kan jeg bedst lide abbey road eller revolver. det har generelt fået fremragende omtale. man er ellers ikke vant at remastered er noget godt
Det rigtigt fine ved denne remastered udgave er jo, at det er lykkedes at bibeholde "stemningen" fra det gode gamle vinyl, samtidig med, at man har opnået en bedre instrumentklang, og en større almen grad af detaljer i musikkenTongue.
 
Jamen det er jo det du gør - ønsker dig boksen af din koneTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu