recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung tv kan ikke finde digitale kanale
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung tv kan ikke finde digitale kanale

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 16:44
Hos Yousee har du et netværksID som afhænger af, hvor du bor og frekvensen er 143.000 Hz (143 MHz)
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 16:50
ifølge fleggårds hjemmeside, er der kun DVB-T i fjernsynet :
http://www.fleggaardshop.dk/pi/Samsung_LE_32B350_14015_107.a spx
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Naboen har et Samsung le 32b 350 og Yousee fuldpakken. Efter manualen skulle den have DVB c mpeg4 tuner, men vi kan simpelthen ikke finde nogle digitale kanaler når den søger.
Er der nogen der kan hjælpe?


Har du prøvet at sætte landekoden på finland?

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 13:33
Finland som landekode er også mit forslag, hvis der altså er DVB-C modtager i.

Nogle TV finder først kanalerne når man sætter Finland som landekode fordi de der har slukket for analog TV for et stykke tid siden.
Til top
Cuomos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Digitale kanaler kan både være T (via antenne) eller C via (via kabeltv, Yousee). Den manual jeg kan finde siger:

Functionalities related to Digital TV(DVB) are only available in countries/areas where DVB-T (MPEG2 and MPEG4 AVC) digital terrestrial signals are broadcasted or where you are able to access to a compatible DVB-C(MPEG2 and MPEG4 AAC) cable-TV service. Please check with your local dealer the possibility to receive DVB-T or DVB-C signal.

Så alt efter land TV'et kommer fra kan der være DVB T eller DVB C tuner i.

Når du laver en søgning, får du mulighed for at indtaste netværksID og frekvens?



Hej :)

Jeg har nøjagtig samme problem, efter at ha' købt det selvsamme TV hos fleggaard i Padborg og har kontaktet Samsung.
Problemet er: Fjernsynet HAR DVB-C tuner, men fjernsynet er ikke udstyret med DK som landekode (som du har fundet ud af). Finland som landekode er heller ikke en mulighed, dsværre. Derfor kan du ikke modtage signalet UDEN et kort som kan erhverves ved YouSee for den nette sum af 595,- + en md udgift på 30,-.
Med andre ord har Fleggaard meget misvisende givet indtrykket af at TV'et er klar til det digitale signal i DK - hvilket det IKKE er 




Redigeret af Cuomos - 02-Oktober-2009 kl. 12:42
fisk
Til top
Cuomos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 17:38
Som tidligere beskrevet har jeg nøjagtig samme problem.
Jeg har nu kontaktet fleggaard, da de har skiltet med at tv'et er klar til det nye digitale signal - hvilket ikke passer da tv'et jo ikke har dansk landekode i sig!
De har nu svaret tilbage og tilbudt mig et FullHD tv i bytte, uden mer'omkostninger. Det var da trodsalt meget positivt :)
Jeg skal dog bare lige forsikre mig at det nye tv har dansk landekode i sig ellers så er det jo et fedt....

Det var bare ment som en opfordring til dig om at henvende dig til dem og forklarer dem at tv'et er købt på et falsk grundlag (at de reklamerer med at tv'et er klar til det nye digitale signal).
Så kontakt dem og snak med dem. Det kan via lidt bytteri, løse problemet :)

Mvh
Cuomos

fisk
Til top
walsh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 14:26

Hej Alle

Jeg har samme problem. Dette er et samsung LE40R86W med DVB-C

vi har fået Canal Digital family mix. Jeg har selv et Sony KDL40W3000, som virker fint med CAmodul fra Conax. Alle kanaler kommer frem.

Men det Samsung er der problemer med. Jeg kan ikke få lov til at ændre frekvens på den digitale søgning.

Ved manuel kanalindstilling, kan jeg kun vælge en kanal, hvor der er låst en frekvens fast til. Når jeg laver en søgning, finder den 6 kanaler( gratis kanalerne)

Jeg vil ind og ændre den til 306 mhz, men denne findes ikke i de spektra af kanaler.

Mit spørgsmål er så.

Hvordan får jeg love til at ændre alle de indstillinger, som jeg self har fundet i dette forum.

 

hilsen walsh

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu