recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 7.2 receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket7.2 receiver

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 19:38

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Kan en ekstra sub ikke bare klares med et Y kabel?

det var også min tanke men det kræver en ret ensartet afstand til lyttepositionen da delay ellers skal kunne stilles individuelt, så derfor er det nok ikke at anbefale

Mvh

René
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Kan en ekstra sub ikke bare klares med et Y kabel?

det var også min tanke men det kræver en ret ensartet afstand til lyttepositionen da delay ellers skal kunne stilles individuelt, så derfor er det nok ikke at anbefale

et har du sikkert tjekket, at du kan stille delay for hver af de 2 lfe udgange og at det bare ikke er intern y split på de mindste modeller.
SVP03
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Kan en ekstra sub ikke bare klares med et Y kabel?

det var også min tanke men det kræver en ret ensartet afstand til lyttepositionen da delay ellers skal kunne stilles individuelt, så derfor er det nok ikke at anbefale

et har du sikkert tjekket, at du kan stille delay for hver af de 2 lfe udgange og at det bare ikke er intern y split på de mindste modeller.

jeg har ikke tjekket noget, jeg anbefaler jo netop at man ikke bruger en ysplitter, da man jo netop har behov for individuel delay.

Ved ikke om man kan få en sub hvor det kan gøres på subben, jeg har ikke hørt om det.. men har heller ikke kigget efter det

Så min anbefaling må være at finde en receiver med 2 subudgange sådan delay kan stilles individuelt, bare lige for at slå det fast

edit om de nævnte recivere blot har en y udgang uden seperat justering pr udgang ved jeg ikke.. men det må være et must delay kan stilles individuelt ellers er det ikke meget værd



Redigeret af rhsin - 22-September-2009 kl. 20:10
Mvh

René
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

 

Edit om de nævnte recivere blot har en y udgang uden seperat justering pr udgang ved jeg ikke.. men det må være et must delay kan stilles individuelt ellers er det ikke meget værd

Netop
SVP03
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 08:40

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Denon avr-1910 har vundet flere gruppe test, så den skal da med i overvejelserne :)

Når det så er sagt, burde du jo låne flere med hjem og teste det i dit setup, så tror jeg ikke det er så svært for dig at vælge.

H/K 350 ser ud til at være et godt tilbud. Husk deres watt er meget reelle, så du skal ikke blive skræmt af den lave angivelse.

Hej Leviathan

Denon 1910 er skam i mine overvejelser, det er jo den ene af de to som jeg linker til.

Det med at låne nogle receivere med hjem og teste, hvad for nogle butikker har den politik - primært i kbh?

JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 08:46

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Så min anbefaling må være at finde en receiver med 2 subudgange sådan delay kan stilles individuelt, bare lige for at slå det fast

edit om de nævnte recivere blot har en y udgang uden seperat justering pr udgang ved jeg ikke.. men det må være et must delay kan stilles individuelt ellers er det ikke meget værd

Hej rhsin - tak for hjælp og info

Jeg er lidt lun på Onkyo 707'eren, da den har de to sub udgange. Mit spørgsmål er således, er der nogle receiver som du kender til, der har den mulighed for at instille begge subwofer seperat?

På forhånd tak.

JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-August-2009
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 10:13

HFK plejer at være villige til at man tager produkter med hjem, og hvis de ikke lever op til ens forventninger kan man bare returnere dem. De skal selvfølgelig være i perfekt stand.

Så der kan du da ihvertfald teste denon'en.

Casper

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Hej rhsin - tak for hjælp og info

Jeg er lidt lun på Onkyo 707'eren, da den har de to sub udgange. Mit spørgsmål er således, er der nogle receiver som du kender til, der har den mulighed for at instille begge subwofer seperat?

På forhånd tak.

Jeg bliver dig svar skyldig, jeg kender faktisk ikke nogle hvor jeg ved om den kan indstilles seperat, jeg kan blot se der står den har 2 udgange, men det ville jeg da bestemt spørge butikken om, kommer subberne til at stå praktisk talt ens afstand til lyttepositionen vil jeg tror det ikke er så vigtigt, men står de med forskellige afstande vil jeg syntes det var vigtigt delay kan indstilles for hver af dem.

Iøvrigt syntes jeg som alternativ receiver du skulle prøve at høre en NAD T765 i aktion det er en kraftfuld forstærker hvor specs er oplistet alle kanaler belastet samtidig og ikke som så mange andre hvor specs er oplistet ved kun 2 kanaler belastet.. for der er bestemt forskel.
Der kan du også tilslutte 2 subs, men jeg ved faktisk ikke om du kan stille delay individuelt for dem, men det vil jeg tror i den prisklasse den befinder sig i.. men spørg i butikken.

Mvh

René
Til top
Haapanen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2008
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 11:02
NAD'en er da kun opgivet med 2 kanaler på hifiklubbens hjemmeside.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 11:04

Oprindeligt skrevet af Haapanen Haapanen skrev:

NAD'en er da kun opgivet med 2 kanaler på hifiklubbens hjemmeside.

  • Kategori: Surround-receiver
  • Antal forstærker kanaler: 7
  • Udgangseffekt 8 ohm: 7 x 120 watt (FTC, 2 kanaler, 8 ohm, 1 kHz)
  • Udgangseffekt 4 ohm: 7 x 80 watt i 4/8 ohm (kont. effekt, alle kanaler samtidigt, 20-20.000 Hz, 0,05% THD)
  • Mvh

    René
    Til top
    Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
    --
    --


    Oprettet: 20-April-2006
    Status: Offline
    Point: 2601
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 12:22
    Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

    BUMP!

    Er der andre som har noget godt/dårligt at sige om de to receiver, som jeg har linket til? Alle er vekommen til at byde ind.

    Jeg har Denon AVR-1910, så hvis der er noget specifikt du vil vide, så spørg bare løs

    Til top
    .FTH' Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem
    Avatar

    Oprettet: 23-Maj-2009
    Sted: København
    Status: Offline
    Point: 819
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 12:24
    Oprindeligt skrevet af Case Case skrev:

    HFK plejer at være villige til at man tager produkter med hjem, og hvis de ikke lever op til ens forventninger kan man bare returnere dem. De skal selvfølgelig være i perfekt stand.

    Så der kan du da ihvertfald teste denon'en.

    Casper

    Det lyder da meget fornuftigt, tak for info

    JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
    Til top
     
     Besvar Besvar Side  <1234 5>
     
    Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu