|
Spørgsmål ang. AGK-modtager, plus mere |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
kakilika
Junior bruger Oprettet: 28-September-2009 Status: Offline Point: 49 |
Emne: Spørgsmål ang. AGK-modtager, plus mere Sendt: 28-September-2009 kl. 12:05 |
|
Hej Jeg har lige et par spørgsmål angående det digitale sendenet. Vi har ikke fladskærme i husstanden endnu, men det kommer nok inden for det næste års tid. Derfor har vi kig på digitale modtagerbokse. Vi modtager vores signal via antenne, og har derudover en parabol. På parabolen står der mpeg 2. Så jeg tænkte, om den kunne bruges som modtager for fjernsynet i stuen, som alligevel bliver udskiftet næste år, og vi dermed kunne spare lidt penge. Det skal dog stadig fungere sådan, at DR1 of TV2 skal stå uafhængig af parabolen, så når stuen står på f.eks. TV2, så skal resten af huset kunne se en anden kanal på parabol. Forstår I? DR1 Og TV2 skal altså ikke lægge beslag på parabolen. Jeg har også haft kig på nogle digitalmodtagere. Vil ikke til at ofre en bondegård på dem, da de som sagt sikkert vil blive udskiftet inden for en kortere årrække. Jeg har bl.a. kigget på nogle af mærket AGK som forhandles i Bilka. Det jeg faldt over var den lave pris samt ditto strømforbrug. De er faktisk de mest energieffektive på markedet: http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/tv-og-underh oldning/digitale-modtagere/find-digitale-modtagere Det er denne fra Bilka jeg har kig på: http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=299 Vil det ikke være et okay valg? Føtex har ligeledes en under betegnelsen DH2836, men denne kan jeg ikke finde information på. Jeg kan ligeledes forstå, at det bliver fjernbetjeningen fra digitalmodtageren man skal bruge til kanalskift o.s.v.? Hilsen Jesper |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Sendt: 28-September-2009 kl. 12:39 | |
Hvis det kun skal være til FTA (Free To Air) modtagelse er den måske god nok. Efter hvad jeg har læst på forum, skal box have kortlæser (som til Boxer TV) for at modtage TV2 på et senere tidspunkt, så det kunne måske også blive et problem.
Ja, kan så evt. erstattes med universal remote. Mvh JørgenT
Redigeret af JørgenT - 28-September-2009 kl. 12:42 |
||
kakilika
Sendt: 28-September-2009 kl. 21:11 | |
Tror du, at de vil sælge en modtager der ikke dur til det nye digitale sendenet? Er der ikke andre der kan svare på mine spørgsmål? |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 28-September-2009 kl. 21:19 | |
Se denne artikel fra digitalt.tv: DVB-T - Husk også lyden
Der har været en del omtale af begrebet MPEG-4 som anvendes videoformat for de nye DVB-T kanaler der starter 1/11. Men udover det er vigtigt at DVB-T sep top boksen eller fladskærmens tuner understøtter MPEG-4, så er det er også vigtigt at tjekke om lydformatet HE-AAC understøttes. HE-AAC vil blive benyttet af Boxer men også DR på de nye MPEG-4 kanaler DR Ramasjang, DR K og DR HD. Selv om man kun ønsker en billig modtager til de ukodede kanaler, er det altså vigtigt at sikre sig at modtageren kan håndtere HE-AAC lyd for at kunne modtage alle de tilgængelige kanaler. Det er man sikret på de Boxer godkendte modeller, mens man skal se sig mere for i forbindelse med de tilbud, der pt. er at finde på lavpris modeller i Føtex, Bilka, Coop, Elgiganten også videre. Så ja der sælges modtagere der ikke er kompatible. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
kakilika
Sendt: 29-September-2009 kl. 11:19 | |
Kan ikke finde en mailadresse på AGKs hjemmeside, så man kunne få svar på om den understøtter HE-AAC-lyd. Man hvad siger I til mit første spørgsmål? Det er det jeg helst vil have svar på. |
||
Boardman
Ny bruger Oprettet: 18-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
Sendt: 30-September-2009 kl. 17:20 | |
Jeg har selv købt en AGK i Føtex, og kunne i de medfølgende papirer ikke finde svaret, så jeg sendte en forspørgelse til Føtex. De har svaret: "Vores AGK DVB-T bokse understøtter følgende lydformater: Så der burde ikke være nogen problemmer. |
||
Vanderlay
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
Sendt: 30-September-2009 kl. 17:40 | |
Har du afprøvet boksen eller kan man slet ikke finde noget på den før den 1. nov? Hvis du har, hvordan fungerer den så rent betjeningsmæssigt, fx er kanalskift i et rimeligt tempo, fjernbetjeningen og EPG ok? Og hvordan er billedkvaliteten? |
||
Boardman
Ny bruger Oprettet: 18-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
Sendt: 30-September-2009 kl. 22:46 | |
Billedkvaliteten er jeg udmærket tilfreds med, på mit gamle B&O tv. Hvad rimelig tempo er, er jo en smags sag. Opstart: 15 Sek Kanalskift med pil tast: 1,5 Sek Kanalskift med nummer tast: 4,5 Sek EPG viser program oversigt, for den kanal man står på. Min største anke er tekst tv, eller rettersagt at forlade tekst tv. Den opfatter det at vende tilbage til tv billede, som et kanal skift, det tager ihvertfald 4,5 Sek, og info bjælken vises i 10 Sekunder. Der ville det have været rart, hvis den kunne sende tekst tv informationer vidre, så man kan bruge tv'ets tekst tv. Men så lære man hurtigt at bruge Exit til at forlade tekst tv med, istedet for TXT knappe, for 2 tryk på Exit, så vender den tilbage til tv billede, og menu bjælke forsvinder. Der er ikke så mange indstillings muligheder, fx kan man ikke indstille tiden, hvor længe info bjælken vises. Men alt i alt, får man vel det man betaler for. |
||
kakilika
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 11:16 | |
Nu har jeg fået købt den fra Bilka, men kan ikke få den til at virke. Den skulle komme med et skærmbillede med indstillingsmuligheder første gang man tænder den, men det kom ikke. Jeg kan heller ikke komme ind i menuen da der kun er 2-3 knapper på fjernbetjeningen der dur. Kom der automatisk et skærmbillede med indstillingsmuligheder første gang du tændte din? |
||
Stef88
Ny bruger Oprettet: 10-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 15:50 | |
Har købt AGK DVB-T boksen, og hvis man kun vil have gratis kanalerne til f.eks. sommerhuset kan den kun anbefales. Jeg havde dog ikke lyst til at købe den i et supermarked, da jeg gerne ville have svar på nogle spørgsmål (bl.a. dem som også er blevet stillet herinde om lyd mv). Attech Computer på Vestergade 49 i Århus har den også - og den koster ikke mere end jeg også skulle give for den hos Føtex, men der ved vi alle der ingen hjælp er at hente... De har også forretning i Horsens og har hjemmesiden www.attech.dk. |
||
Klausens
Bruger Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 18:43 | |
Vi er godt nok nogle stykker i Føtex som har forstand på det |
||
j_skib
Bruger Oprettet: 11-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 19:30 | |
Hej Klausens.
Jeg får min AGK DVB-T boks på tirsdag, ved du hvad den kan vise af filer på USB-indgangen. Der står ikke meget i vejledningen på nettet. Det ville være rigtig smart hvis den kan vise alm dvd-filer, så den også kan bruges som en slags dvd-afspiller med usb-keys. Venlig hilsen Jørgen. |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |