recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "blokkering" af 7mc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"blokkering" af 7mc

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Emne: "blokkering" af 7mc
    Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 22:22

Hejsa

Har netop installeret Mediaportal på en win7, men det virker ikke som om man hindrer windows mediacenter i at starte med tryk på "green button" eller lign, ved at fjerne ehtray som i gamle dage.

Hvordan gør man i win 7 ?

 

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 23:10
Panasonic PZ85
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 23:14

He he - jeg har netop været forbi siden, som dog ikke slår den fra - han overskriver i stedet ehtray med sin egen til start af MP.

Nå, jeg prøver bare at slå 7mc helt fra :-)

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 23:17

Udover at lade være med at køre windows 7 eller at anvende en udgave  uden mediacenter, må der være nogle servicies, der skal stoppes... 

Har en maskine der kører dvbviewer og den anvender Vista business af samme grund, så er man helt fri for mediacentret...
Og Vista business har fjernskrivebord faciliteten som anvendes..

Windows 7 tilbyder vel ikke noget særligt, når man ikke vil bruge media-centret, måske indbygget codecs... (en klar fordel)

Virker MpTRay.exe som mediaportal anvender slet ikke?

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 23:23

Jep, måske jeg skulle vælge en helt anden win 7 - det er ultimate jeg har installeret.

Jeg kender ikke MpTray.

Nå, jeg slog jo 7mc fra - nu er det så kun de basale taster som f.eks piletasterne på fjernbetjeningen der virker - grrr.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 00:31
MpTray er et plugin til mediaportal, så mce remoten starter mediaportal i stedet for mce.

Findes også i en særudgave til dvbviewer, så dette program kan startes med start-knappen...

Redigeret af avh - 13-Oktober-2009 kl. 00:31
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 08:17
man kan download en version der hedder "tiny windows 7"
Der er alt pillet fra samt mce. Og den fylder under 700mb.
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 09:13
Hvis du kører med MP 1.02 er det et kendt problem at remote ikke virker på alle taster - som Jonaskp skriver virker Beta 1.1 som den skal mht remote.
Den Ben
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 09:36

Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Hvis du kører med MP 1.02 er det et kendt problem at remote ikke virker på alle taster - som Jonaskp skriver virker Beta 1.1 som den skal mht remote.

Jeg ville gerne tage credit for det, men det var nu ikke mig der skrev det. Jeg nåede aldrig at installere 1.1beta på min Win7, inden jeg gik tilbage til Vista. Men har efterfølgende læst mig til at det skulle virke og har nok bare viderebragt den information .

Hvis du heller ikke får 1.1beta til at virke, så søg inde på MediaPortals forum. Der var en tråd om det samme, da andre også har haft problemet. Her var løsningen (inden løsningen med 1.1beta) at installere Plugin'et IR Server Suite (IRSS) og så bruge dette til at styre remoten.

Det er et hamrende avanceret plugin til kontrol af blandt andet din remote. Det kan også bruges til at sende IR-blaster commands og der kan laves makroer.
Jeg bruger det sammen med MCE Recieverens IR blaster til at blaste ON/OFF signal til mit tv, og derefter skifte til korrekt input når HTPC'en tænder.

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 10:25

Lidt irriterende at skulle ud i at rode med diverse andre programmer som IR server suite - jeg kører med en anden fjernbetjening på et andet mediacenter, hvor jeg bruger EventGhost - problemet med disse, er vel generelt at man ikke bare kan holde en tast nede.

De reagerer altid bare på et tastetryk ad gangen, fordi de efterfølgende skal sende dem videre til mediaportal.

Jeg har prøvet at installere 1.1 beta, men den fungerer ikke op imod min 1.0.1 server, så jeg gik tilbage til 1.0.1 igen

Lige da jeg havde slået 7MC fra i går, virkede fjernbetjeningen perfekt med mediaportal, men det varede kun lige indtil jeg genstartede maskinen, så jeg må næsten have slået en process for meget fra

Avh : jeg må vist lige kigge lidt nærmere på mptray :-)

 

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 10:50

Confused: Det er ikke et "rigtigt" eksternt program, men selve remote-delen fungerer som plugin til MP. Så der skulle ikke være nogle problemer med at holde taster nede. Men klart, kan det løses på andre måder, så ville det nok være nemmere. Jeg fik heller ikke løsningen med IRSS til at virke ordentligt, da de indstillinger man skulle sætte, ikke rigtigt passede sammen.

 

En anden løsning, er at installere MP1.1beta på din klient, beholde 1.0.1 på din server og så installere ForTheRecord. Det er et fantastisk program. Det fungerer i bund og grund som et mellemled imellem din MP server og klienter, og bruges som Scheduler. Udover at denne løsning løser det største problem i dit tilfælde, nemlig muligheden for at køre 1.1beta på din klient, så tilføjer den en masse andet.
Den er langt mere avanceret end MPs indbyggede scheduler. Langt mere fleksibel og giver bedre kontrol over dine optagelser. I MP klienten vil du ikke kunne se forskel på om du bruger ForTheRecord eller MPs egen TV-klient.
Den kommer også med et webinterface, så du kan indkode optagelser uden at være hjemme.

Opsætning kan være lidt besværlig første gang, da du skal oprette alle dine kanaler i ForTheRecord og herefter parre dem med dine MediaPortal kanaler. Men når først det kører så fungerer det uden problemer. Der er en meget grundig vejledning med sammen med installationsfilen.
På din klient skal du desuden, når du har installeret ForTheRecord, lige hente Denne Fil og lægge den i din MediaPortal mappe (følg instruktionerne). Det skyldes at ForTheRecord som udgangspunkt ikke er kompatibelt med MP1.1beta og derfor får du en fejl om forkerte version når du prøver at starte.

 

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Confused: Det er ikke et "rigtigt" eksternt program, men selve remote-delen fungerer som plugin til MP. Så der skulle ikke være nogle problemer med at holde taster nede. Men klart, kan det løses på andre måder, så ville det nok være nemmere. Jeg fik heller ikke løsningen med IRSS til at virke ordentligt, da de indstillinger man skulle sætte, ikke rigtigt passede sammen.

 

En anden løsning, er at installere MP1.1beta på din klient, beholde 1.0.1 på din server og så installere ForTheRecord. Det er et fantastisk program. Det fungerer i bund og grund som et mellemled imellem din MP server og klienter, og bruges som Scheduler. Udover at denne løsning løser det største problem i dit tilfælde, nemlig muligheden for at køre 1.1beta på din klient, så tilføjer den en masse andet.
Den er langt mere avanceret end MPs indbyggede scheduler. Langt mere fleksibel og giver bedre kontrol over dine optagelser. I MP klienten vil du ikke kunne se forskel på om du bruger ForTheRecord eller MPs egen TV-klient.
Den kommer også med et webinterface, så du kan indkode optagelser uden at være hjemme.

Opsætning kan være lidt besværlig første gang, da du skal oprette alle dine kanaler i ForTheRecord og herefter parre dem med dine MediaPortal kanaler. Men når først det kører så fungerer det uden problemer. Der er en meget grundig vejledning med sammen med installationsfilen.
På din klient skal du desuden, når du har installeret ForTheRecord, lige hente Denne Fil og lægge den i din MediaPortal mappe (følg instruktionerne). Det skyldes at ForTheRecord som udgangspunkt ikke er kompatibelt med MP1.1beta og derfor får du en fejl om forkerte version når du prøver at starte.

 

Det lyder spændende - jeg har længe tænkt at jeg skal have installeret 4therecord men jeg var ikke klar over at den også kan løse problemet med at køre 1.1 på klienten med en ældre server.

Og ja, det er jo fedt at kunne styre optagelser når man ikke er hjemme. Jeg brugte tidligere det andet 3. parts produkt til styring af optagelserne via en hjemmeside.

Mht. min fjernbetjening, er det den "ægte" mce remote som altid bare har fungeret ud af boksen med mp, så det gør det bare ekstra irriterende :-)

 

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu