recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Sherwood receivere og bluray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Sherwood receivere og bluray

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
muhi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb af Sherwood receivere og bluray
    Sendt: 05-April-2010 kl. 14:56
nogle der har dansk brugsanvisning ?, fulgte ikke med ved købet ?
Til top
Jon@s Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 10:12
Jeg vil da gerne høre det samme. Er rigtig hooked på 872, men synes ikke lige jeg fandt svar på om der er HDMI pass through? Altså om jeg kan spille PS3 UDEN at skulle tænde receiveren?
Kunne jo godt sende billede direkte til tv, men hva så når jeg ser Blur-ray? Så skal der er ekstra set kabler til fra ps3 til receiver.
Samsung PS50C685 + LE40M87, Pioneer VSX 921-K, Dali 404 Front, Dali Fazon LCD Bag, B&W CMC Center, QNAP TS-239PRO, PS4
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2010 kl. 17:08
Hej, vil lige høre hvad jer der har købt R-872 synes om den, nu har i jo haft lidt tid til at samle noget erfaring.
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 20:55
Kom til at tænke på...

Kunne man nu få fat i firmwaren og ligge den ind igen, kunne man måske få "maskineriet" på ret kurs igen.

Nogen der ved hvor man får fingre i en firmware til Sherwood Newcastle r-872?

-Lasse
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 14:29
Hej folkens!

Fik for få timer siden en r-872 ind af døren.
Satte den til og fik hørt lidt Radio AURA godt skruet op.
Efter det satte jeg de forskellige indgange op og satte r-872 igang med en auto set-up.
Den stopper efter de tre forreste højttaler med en meddelelse om at enten højttalere eller mikrofon ikke er tilsluttet. Hvilket ikke passer. Jeg bliver bedt om at slukke forstærkeren og kontrollere forbindelserne. Nu kan jeg kun få lyd fra r-872 ved at køre "Pure Audio" (!?).
Har prøvet en reset af r-872. Hjælper ikke. Har snakket med en "HiFifreak" som ringer igen i aften.

Mens jeg venter, har i gode idéer?

-Lasse

Tilføjelse d. 3. marts 2010 14:30:
Der var intet opkald fra hififreaks. Så jeg er ikke kommet videre med problemet.

Tilføjelse d. 9. marts 2010 15:17:
Jeg får tilsendt en ny og jeg returnerer derefter den "gamle" 


Redigeret af Lasse Vinther tyron - 09-Marts-2010 kl. 15:18
Til top
Jacobtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 00:15
Jeg lider af et problem i samme boldgade, som Muhi. Har dobbelttjekket tilslutninger og brugt målemikrofon.
Hvis jeg ser film eller sender lyden fra tvet i forstærkeren, skal volumen ofte skrues ret højt op, før der virkelig er en fornemmelse af "output" fra forstærkeren. Der er meget baggrundsstøj, på trods af mit Supra coax og en udmærket NAD-afspiller. Tilslutningen fra tvet er mere tvivlsom med et standard phono kabel.
Min fornemmelse er, at forstærkeren deler lyde meget kontant op, så nogle af mine enheder forbliver ubrugt ved tv eller film med meget tale, og det resulterer i "stilhedsstøj"/hvid støj/den let knitrende lyd af en højttaler, der har input ved høj volume uden lydkilde.
Det er lige før, jeg tænker på at skille mig af med forstærkeren til fordel for noget Marantz. Den er super let at bruge i det daglige, men lydniveauerne irriterer mig voldsomt!
Til top
muhi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 21:31
Vil lige spørge om der er andre der har sammen problem som jeg har  . mit setup. MK højtaler sæt 2 fra fælleskøb, super højtalerkabler og så 7503 sherwood og blu ray afspiller.
Problemet er at volumen skal op på 40 før man kan begynde at høre det man spiller , det gælder alt lige meget hvad jeg sætter på afspilleren,
 Alle ting er højt sandsynligt sat rigtigt sammen , fik nemlig hjælp til opsætning.
ved ikke så meget om hifi, så hjælp ønskes meget , så jeg er sikker på at at få den "rigtige" lyd.
Jesper.
Til top
JesperO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Februar-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 17:23
Har også kigget på NAD T737 http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t737-_surround-receiver_grafit.htm  til samme pris - den har ikke så mange features, men den lyder rå.
Nogen der kan anbefale den ene frem for den anden (ud fra det setup jeg skrev ovenfor) - kender ikke sherwood, men NAD er da et rimelig anerkendt mærke.
Til top
JesperO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Februar-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 17:07
Jeg er hooked på R-7503, det lyder som en god pakke til prisen.

Jeg har ikke det mest avancerede setup, er der nogen der kan guide mig til om dette er overkill, og om den kan det jeg gerne vil have den til.

Mit setup:
Afspiller: PS3, HDD optager (med PlayTV), DVD/BluRay afspiller og naturligvis spillemaskine.
TV: Sony KDL-52W4000K
Højtalere: forholdsvist bedaget (8år) 5.1 CervinVega AVS-SAT4 + AVS-SUB8 aktiv subwoofer

Jeg kan forstå på andre forum herinde at optisk ikke er den bedste måde at flytte lyd på (komprimerer vist nok surround), men da PS3'en kun har én HDMI udgang vil jeg skulle koble den til Receiveren, og fjernsynet til HDMI out. Min bekymring er så om repeateren virker når receiveren er slukket, eller om jeg skal tænde anlæget hver gang jeg vil se noget på PS3'en.

Pft - Jesper


Redigeret af JesperO - 06-Februar-2010 kl. 17:19
Til top
Jacobtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 18:58
Jeg har lige købt en 7503 receiver, som har været virkelig let at lave setup på. Dog mente den, at min centerhøjttaler stod 19 meter fra målemikrofonen, så den skulle indstilles lidt :) Der kom lyd ud af centeren ved kalibrering, og den er registreret i systemet, men efter at have sat en film på med dts lyd, var der ingen lyd i den. Lyden gik perfekt igennem ved valg af 2-kanal opsætning.

Er der nogen med denne forstærker, der kan give et bud på hvorfor?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 13:17

Hej Alle

Antal bestillinger:  35

  • 10 stk. R-872 receiver
  • 15 stk. 7503 receiver
  • 10 stk. 6003 blu-ray

Mere om tilmelding her

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Jasper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 17:00
ha ha ja det er nok 8 den hedder så :-)

Tror sgu jeg hopper med på vognen ....
_____________
Jasper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu