recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spil spil uden cd´en i
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpil spil uden cd´en i

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af perhansen perhansen skrev:

Hej igen

Nu er det ikke fordi det er brændte spil jeg snakker om, det er org. spil vi har købt - det er fordi min søn er træt af at der skal cd i for at spille spillet.

mvh Per Hansen



Med det nævnte program Alcohol 120% kan man lave et image af skiven (altså en direkte kopi af skivens indhold (dog ved jeg ikke om programmet brokker sig, hvis spillet er udstyret med kopisikring)).

Med samme program kan man oprette et virtuelt DVD/CD drev, hvor i man så kan mounte det lavede image (svarer til at putte skiven i PC'en, men her putter man bare imagefilen ind i et kunstigt drev placeret på harddisken).

Alcohol 120% er dog ikke gratis, men en trial kan nok findes.

Ellers er der løsningen med at bruge en NoCD crack, som oftest er en ny exe-fil, hvor koden der tjekker om CD'en sidder i drevet er fjernet.

Disse kan findes på førnævnte side.
Vær opmærksom på, at der muligvis skal bruges en ny NoCD crack, hvis man opdaterer spillet.
Og at man bør gemme den originale exe-fil, og tilbageføre den til spilmappen før en eventuel opdatering af spillet.

Mvh Michael
Til top
Karizma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 17:57
Hej,

Du kan også bruge et program ved navn Daemon Tools. Dette kræver dog at du har et brændeprogram da du først skal lave en .bin og .cue fil. Ellers fungere det på samme måde som Maggerholm siger.

Programmet kan hentes her: http://www2.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCateg ory&catid=5
Til top
perhansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 18:41

Hej

Tak for svarene, jeg har fundet ud ad det - så tak for hjælpen....

 

mvh Per Hansen

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu