recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af DVB-T modt. Triax T-HD 409
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af DVB-T modt. Triax T-HD 409

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af DVB-T modt. Triax T-HD 409
    Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 00:09
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
kraen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kraen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 07:51
Den lyder meget lækker. Spørgsmål:
1) Jeg har læst at den skulle kunne styres af B&O
fjernbetjening - hvor godt virker det mon?
2) Hvor kan man købe den - jeg vil gerne købe den UDEN
boxer abonnoment.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 08:19
Det overasker mig meget, at du ikke har bemærket, at det IKKE er muligt automatisk at forlænge sluttidspunktet på en optagelse fra EPG ved - men selvfølgelig kan det være mig som har læst forkert, de steder jeg har læst om modtageren
Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viktor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 08:46

Fin gennemgang.

1) Er der nogen form for støj fra produktet?

2) Kan man optage 2 programmer samtidigt?

/Viktor

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbh4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 09:21
Hej,

Viktor: Nej, der er ingen blæsere i Triax'en - du kan kun høre den eksterne harddisk (hvis du bruger sådan en). Nej, du kan kun optage ét program ad gangen.

Der findes en lang tråd med forskellige brugeres erfaringer her: Triax 409 tråd.

-Kent

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Viktor Viktor skrev:

1) Er der nogen form for støj fra produktet?

2) Kan man optage 2 programmer samtidigt?

Nej, den kan kun optage et program ad gangen.

Jeg har tilføjet dette afsnit til anmeldelsen:

Oprindeligt skrevet af Anmeldelsen Anmeldelsen skrev:

Støj

Selve digital modtageren er helt lydløs.

Hvis der er valgt en ekstern harddisk, vil den selvfølgelig have en egenstøj. Her er det dog en fordel at eSATA giver mulighed for op til 3m lange kabler, så harddisken kan gemmes lidt væk.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 09:41

Et par spørgsmål:

1) Hvis man timer via EPG, kan man så rykke start og sluttidspunkt? Jeg tør i hvert fald aldrig stole på at DR eller TV2 overholder de anoncerede tider.

2) Virker optagelse og afspilning af DVB-undertekster?

Thomas

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 09:46

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Det overasker mig meget, at du ikke har bemærket, at det IKKE er muligt automatisk at forlænge sluttidspunktet på en optagelse fra EPG ved - men selvfølgelig kan det være mig som har læst forkert, de steder jeg har læst om modtageren

Det er ikke noget jeg har hæftet mig ved. Det fungerer på denne måde:

Apparatet har en timer, som egentlig blot er en liste over de ting der skal optages. Kanal, dato, starttidspunkt og sluttidspunkt.

Når man beder den optage et program via EPG'en, så opretter den egentlig blot en ny event i timer-listen.

De elementer der er i timer-listen kan redigeres, så man evt. kan rette tidspunkterne. Der er ingen forskel på de events man selv opretter, og dem der er oprettet inde fra EPG.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 09:49

Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

1) Hvis man timer via EPG, kan man så rykke start og sluttidspunkt? Jeg tør i hvert fald aldrig stole på at DR eller TV2 overholder de anoncerede tider.

Ja, se ovenfor.

Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

2) Virker optagelse og afspilning af DVB-undertekster?

Ja.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 10:31

Oprindeligt skrevet af kraen kraen skrev:

Den lyder meget lækker. Spørgsmål:
1) Jeg har læst at den skulle kunne styres af B&O
fjernbetjening - hvor godt virker det mon?

Jeg er ikke inde i B&O styringen, men jeg forestiller mig at den konfigures som en ekstern boks eksempelvis SAT. Så når man trykker på SAT knappen, så er det den eksterne boks man styrer istedet. Og volume mv. er så fortsat TV'ets egen volume knap.

Oprindeligt skrevet af kraen kraen skrev:

2) Hvor kan man købe den - jeg vil gerne købe den UDEN
boxer abonnoment.

Har bl.a. set den her (bladr ned til Boxer/Triax reklamen)

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 10:34

Og lige et spørgsmål mere:

Jeg vil gerne af og til kunne optage fra Triaxen på min Sony RDR-HX910 via scart.

Det har jeg forsøgt med Digiality T500 CX, men det virker ikke godt. For det første virker Sync Rec ikke (der bliver åbenbart ikke sendt det rigtige signal fra Digialityen, når den starter i timer-mode). For det andet bliver DVB-undertekster ikke sendt med i timer-mode (det gør de, når man tænder normalt).

Mit spørgsmål er så, om disse ting virker med Triaxen. I det mindste det med underteksterne.

Thomas

Til top
vang42 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vang42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 11:08
Du skriver at man kan bruge TV'ets egen tekst TV fremviser.
Virker dette også hvis man bruger en HDMI forbindelse,
eller kun ved scart?
Jeg har købt en boks, men ikke sat den til endnu, og vil
meget nødig undvære TV'ets egen tekst TV, som lyder til at
være meget mere brugervenligt end boksens. Men jeg kan vel
kable den både med HDMI og scart, og så nøjes med at bruge
HDMI hvis jeg vil se noget i HD kvalitet.

Er dette rigtigt forstået?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu