recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af DVB-T modt. Triax T-HD 409
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af DVB-T modt. Triax T-HD 409

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
chr12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 18:37

Triax TD-H 409 -USB-strømskinne

Der er et problem med styringen af USB-strømskinne hvis man har sat Trax 409 til at slukke USB-strømskinne. Og har Hjemmebiografen sat i strømskinne.Når man så har sat Trax 409 til at optage og den står i off så sender den signal til strømskinne at den skal tænde.Det vil sige at  Hjemmebiografen tænder hver gang Trax 409 skal optage mens den står i off.Det må da være en fejl ?

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3196

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hvis der er valgt en ekstern harddisk, vil den selvfølgelig have en egenstøj. Her er det dog en fordel at eSATA giver mulighed for op til 3m lange kabler, så harddisken kan gemmes lidt væk.


Hvor ser du at eSATA giver mulighed for en kabellængde på op til 3m? Wikipedia skriver 2 meter, dog kun 1 meter hvis der er tale om en passiv eSATA adapter (som vel reelt bare er en forlængelse af SATA stik på mainboard'et).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af kraen kraen skrev:

Den lyder meget lækker. Spørgsmål:
1) Jeg har læst at den skulle kunne styres af B&O
fjernbetjening - hvor godt virker det mon?

Jeg er ikke inde i B&O styringen, men jeg forestiller mig at den konfigures som en ekstern boks eksempelvis SAT. Så når man trykker på SAT knappen, så er det den eksterne boks man styrer istedet. Og volume mv. er så fortsat TV'ets egen volume knap.

Oprindeligt skrevet af kraen kraen skrev:

2) Hvor kan man købe den - jeg vil gerne købe den UDEN
boxer abonnoment.

Har bl.a. set den her (bladr ned til Boxer/Triax reklamen)

  /Lars

Triax har varianter af både 405 og 409 mht B&O.
Mine forældre fik en Triax boks forrige weekend; må med skam melde at jeg ikke ved hvilken...
Den er tilsluttet med scart til en 28" Avant (VHS) og det ser ud til at virke fint.
Min far havde været lidt bekymret da de ikke har de bedste modtage forhold til TV2 senderen i Videbæk. Men billedet er super og jeg så intet støj den aften.

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 19:51

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvor ser du at eSATA giver mulighed for en kabellængde på op til 3m? Wikipedia skriver 2 meter, dog kun 1 meter hvis der er tale om en passiv eSATA adapter (som vel reelt bare er en forlængelse af SATA stik på mainboard'et).

Tallet med de 3m stammer fra specifikationerne på den konkurrende modtager fra Dilog.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 21:24

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Hvad?!? På min 409'er kan jeg IKKE ændre EPG optagelser - dem får jeg kun lov til at slette inde på timer-oversigten. Er du sikker på det du skriver? Har du evt. fået en med en nyere firmware? (Hvad firmware er der i den testede boks?)

Det er meget underligt

Jeg gjorde det i formiddags, og gentog det her til aften én gang. Men derefter virkede det ikke mere.

Så jeg antager at jeg måske har fundet en bug i softwaren. Der skete det, at først var den låst som du beskriver. Så legede jeg med at oprette flere timer events, og pludselig kunne jeg også redigere i den oprettet via EPG.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 22:59

Oprindeligt skrevet af chr12 chr12 skrev:

Når man så har sat Trax 409 til at optage og den står i off så sender den signal til strømskinne at den skal tænde.Det vil sige at  Hjemmebiografen tænder hver gang Trax 409 skal optage mens den står i off.Det må da være en fejl ?

Boksen styrer ikke strømspareskinnen. Det er en USB port, og der kommer strøm på den når boksen er tændt, og ingen strøm når boksen er i stand-by.

Problemet er, at boksen jo er tændt når den optager, og så er der også strøm på USB porten.

Men logisk er den svær. Umiddelbart er det nok ikke noget de kan ændre på. For hvornår skulle den næsten vide om du er hjemme eller ej. Det kunne jo også være du kom ind midt i en optagelse, og gerne ville se TV imens (en anden kanal).

  /Lars



Redigeret af Lars - 29-Oktober-2009 kl. 22:59
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Arena70 Arena70 skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

[QUOTE=M.K.A]En lille rettelse. Harddisken hedder ikke LaCie d2 Quadro,
men LaCie d2 Quadra. Kan godt give lidt forvirring hvis man
leder efter den.

Tak

Lacie d2 Quadra er en forholdsvis dyr ekstern harddisk. Sådan en der også er hurtig, og bruges til videoredigering på Mac via Firewire 800 som den også har.

Men inde på Triax hjemmeside, er der en oversigt over de eSATA harddiske som de har afprøvet (og godkendt).

Harddiske til Triax T-HD 409 VA

  /Lars

Den øverste på listen Verbatim 47525  fås hos Attech (se bannerreklamen øverst) til 689Kr og de sælger også helesættet 409+HD til 2399Kr

thoms

Jeg har købt HD Verbatim External Hard Drive Harddisk - 1 TB1 T til 785kr

den er jeg rigtig glad for den er næsten lydløs og bliver ikke så varm.

og Billig.

Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
chr12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af chr12 chr12 skrev:

Når man så har sat Trax 409 til at optage og den står i off så sender den signal til strømskinne at den skal tænde.Det vil sige at  Hjemmebiografen tænder hver gang Trax 409 skal optage mens den står i off.Det må da være en fejl ?

Boksen styrer ikke strømspareskinnen. Det er en USB port, og der kommer strøm på den når boksen er tændt, og ingen strøm når boksen er i stand-by.

Problemet er, at boksen jo er tændt når den optager, og så er der også strøm på USB porten.

Men logisk er den svær. Umiddelbart er det nok ikke noget de kan ændre på. For hvornår skulle den næsten vide om du er hjemme eller ej. Det kunne jo også være du kom ind midt i en optagelse, og gerne ville se TV imens (en anden kanal).

  /Lars

Hvis man læser http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3196

Så står der ikke noget om at man skal slukke tv-Radio-dvd  mm manualt hver gang man skal optage som TRIAX har givet mig som svar.

Tak for din mail.

Ja, i det tilfælde må du slukke for tv’et, hvis du vil optage. Det er nødvendigt at USB strømskinnen starter harddisken.

Jeg vil gerne ringe til dig, hvis du har brug for mere information. Send mail med dit telefon nummer.

 

Best regards/ Med venlig hilsen

Så må RECORDERE fjerne artiklen for det er jo missvisne.

 I http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3244 

Står

De fleste eSATA harddiske kan styres, så de går i stand-by når digital modtageren går i stand-by, så selvom der benyttes en ekstern harddisk til at optage på, så bruges der ikke unødig strøm når der er slukket.

Såkan jeg ikke forstå at man skal bruge en USB-elspareskinne kun til at styre   harddisk

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 15:52

Oprindeligt skrevet af chr12 chr12 skrev:

Så må RECORDERE fjerne artiklen for det er jo missvisne.

Der er intet misvisende. Det der står i anmeldelsen er rigtigt.

Der benyttes slet ingen USB spareskinne i anmeldelsen. Istedet benyttes harddiskens egen indbyggede mulighed, for at gå i stand-by.

For mig at se har en USB spareskinne slet ikke noget med harddisken at gøre, den kan evt. benyttes til at tænde TV'et.

I forhold til USB spareskinnen, så syntes jeg personligt at de ulemper du fremhæver, med at man aligevel - engang imellem - skal huske at slukke TV'et på hovedafbryderen, fordi der er planlagt en timer optagelse, gør den løsning mindre attraktiv.

Jeg ville nok bare droppe USB spareskinnen, og tænde/slukke TV for sig.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
chr12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af chr12 chr12 skrev:

Så må RECORDERE fjerne artiklen for det er jo missvisne.

Der er intet misvisende. Det der står i anmeldelsen er rigtigt.

Der benyttes slet ingen USB spareskinne i anmeldelsen. Istedet benyttes harddiskens egen indbyggede mulighed, for at gå i stand-by.

For mig at se har en USB spareskinne slet ikke noget med harddisken at gøre, den kan evt. benyttes til at tænde TV'et.

I forhold til USB spareskinnen, så syntes jeg personligt at de ulemper du fremhæver, med at man aligevel - engang imellem - skal huske at slukke TV'et på hovedafbryderen, fordi der er planlagt en timer optagelse, gør den løsning mindre attraktiv.

Jeg ville nok bare droppe USB spareskinnen, og tænde/slukke TV for sig.

  /Lars

Det jeg mener er misvisende er artiklen som recoder hade den 4 oktober

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=3244

Triax tænker over det med antal fjernbetjeninger på bordet, og har en løsning...

og det har de jo ikke

Når du slukker for Triax modtageren, sender USB-indgangen et signal til USB-elspareskinnen om at slukke for alle tilkoblede enheder, fx tv, video, dvd og stereoanlæg. Dermed ryger dit samlede standbyforbrug for alt udstyr så langt ned, at det knap kan måles - nemlig 0,5 watt. De fleste af os får kun slukket selve fjernsynet, hvis vi skal bruge mere end en fjernbetjening. Og tændte apparater har nemt et strømforbrug, som er tyve gange højere end standbyforbruget.

er står ikke noget om at man skal slukke for tv-radio-dvd. manult hvis man skal optage og har slukker for Triax modtageren.

og det svar som jeg har fået fra Triax passer heller ikke

med artikelen

Tak for din mail.

Ja, i det tilfælde må du slukke for tv’et, hvis du vil optage. Det er nødvendigt at USB strømskinnen starter harddisken.

Jeg vil gerne ringe til dig, hvis du har brug for mere information. Send mail med dit telefon nummer.

 

Hvis man skal optage og  som der står i

Anmeldelse af DVB-T modtager Triax T-HD 409

De fleste eSATA harddiske kan styres, så de går i stand-by når digital modtageren går i stand-by, så selvom der benyttes en ekstern harddisk til at optage på, så bruges der ikke unødig strøm når der er slukket.

Så kan jeg ikke forstå at TRIAX Lige pluslige vil have modtageren til at styre harddisken via USB strømskinnen

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 20:08

Oprindeligt skrevet af chr12 chr12 skrev:

Det jeg mener er misvisende er artiklen som recoder hade den 4 oktober

Og det er rigtigt, at Triax ikke nævner ulempen i forhold til optagelse.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Henrik Jacobsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 00:11
Et par spørgsmål om den konkurrerende Dilog

Dilog DT-655 HD er vist meget lig Triax T-HD 409, men er de helt ens? - og specielt ser det ud til at Dilog har en anden fjernbetjening. Da Triax fjernbetjeningen ikke vurderes så godt, så vil det være kærkomment, hvis Dilog har en bedre fjernbetjening.

Og hvad med softwaren - eller rettere "user interfacet" - er det identisk?

/Henrik
PS. beklager jeg kom til at stille samme spørgsmål som et nyt emne. Det hører jo til her.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu