recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af DVB-T modt. Triax T-HD 409
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af DVB-T modt. Triax T-HD 409

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbh4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Det overasker mig meget, at du ikke har bemærket, at det IKKE er muligt automatisk at forlænge sluttidspunktet på en optagelse fra EPG ved - men selvfølgelig kan det være mig som har læst forkert, de steder jeg har læst om modtageren

Det er ikke noget jeg har hæftet mig ved. Det fungerer på denne måde:

Apparatet har en timer, som egentlig blot er en liste over de ting der skal optages. Kanal, dato, starttidspunkt og sluttidspunkt.

Hvad?!? På min 409'er kan jeg IKKE ændre EPG optagelser - dem får jeg kun lov til at slette inde på timer-oversigten. Er du sikker på det du skriver? Har du evt. fået en med en nyere firmware? (Hvad firmware er der i den testede boks?)

-Kent

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbh4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

2) Virker optagelse og afspilning af DVB-undertekster?

Ja.

Dog kan man ikke skifte eller fjerne undertekster på optagede udsendelser, som man ellers har mulighed for, når man ser "live".

-Kent

Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.K.A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 11:51
En lille rettelse. Harddisken hedder ikke LaCie d2 Quadro,
men LaCie d2 Quadra. Kan godt give lidt forvirring hvis man
leder efter den.
M.V.H M.K.A
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 12:58

Oprindeligt skrevet af vang42 vang42 skrev:

Du skriver at man kan bruge TV'ets egen tekst TV fremviser.
Virker dette også hvis man bruger en HDMI forbindelse,
eller kun ved scart?
Jeg har købt en boks, men ikke sat den til endnu, og vil
meget nødig undvære TV'ets egen tekst TV, som lyder til at
være meget mere brugervenligt end boksens. Men jeg kan vel
kable den både med HDMI og scart, og så nøjes med at bruge
HDMI hvis jeg vil se noget i HD kvalitet.

Er dette rigtigt forstået?

Må være det samme som på Triax 405. Nej du kan ikke anvende TV'ets egen TTV når der kun er HDMI forbindelse og gennemsløjfet antenne signal til TV'et. Rimeligt træls for der er ingen "farvede genvejstaster", der virker på TTV, så der skal møjsommeligt trykkes de tre tal for den side du ønsker. Dog kan pil op/ned bruges til at bladre med.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 13:03

Der er ingen omtale af tunernes følsomhed i anmeldelsen.

Jeg har nu haft to forskellige Triax 405 hjemme, og de viser kun godt 50% i signalstyrke trods det at mine andre (mpeg2) tunere viser 89 - 100%. Og det er ikke godt nok til et fejlfrit billede.

Kan heller ikke opnå en BER på 0. Den står på ca 140 ved FTA kanalerne og 2400 ved Boxer kanalerne.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er ingen omtale af tunernes følsomhed i anmeldelsen.

Jeg har nu haft to forskellige Triax 405 hjemme, og de viser kun godt 50% i signalstyrke trods det at mine andre (mpeg2) tunere viser 89 - 100%. Og det er ikke godt nok til et fejlfrit billede.

Kan heller ikke opnå en BER på 0. Den står på ca 140 ved FTA kanalerne og 2400 ved Boxer kanalerne.



Technisat DiGYBOXX T4 VA, som jeg har viser 95 procent signal.
det er selvom antenne stikket først ryger igennem min pan ex87 og en fire dtv modtager tilsluttet min bærbar.

så det lyder lidt underligt, når din pan ex87 viser samme signal styke som min.
Jeg kan da ikke udelukke dine antenne forhold, men så havde signalet sikkert været mindre på din ex87 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er ingen omtale af tunernes følsomhed i anmeldelsen.

Jeg har nu haft to forskellige Triax 405 hjemme, og de viser kun godt 50% i signalstyrke trods det at mine andre (mpeg2) tunere viser 89 - 100%. Og det er ikke godt nok til et fejlfrit billede.

Kan heller ikke opnå en BER på 0. Den står på ca 140 ved FTA kanalerne og 2400 ved Boxer kanalerne.



Technisat DiGYBOXX T4 VA, som jeg har viser 95 procent signal.
det er selvom antenne stikket først ryger igennem min pan ex87 og en fire dtv modtager tilsluttet min bærbar.

så det lyder lidt underligt, når din pan ex87 viser samme signal styke som min.
Jeg kan da ikke udelukke dine antenne forhold, men så havde signalet sikkert været mindre på din ex87 

Ja den viser de 100% og TVet de 89%. Og boxen er første led i antenne fordelingen. Jeg har kontaktet Boxer om at få lov til at videreføre mit abbonnement hos AV-Connection for at få omtalte Technisat box. Men det kan ikke lade sig gøre. Så nu hænger jeg på Triax'en

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 16:00
Men kan man sammenligne %-tallene på tværs af forskellige produkter?

Det ville jeg ikke umiddelbart tro.

Redigeret af Vanderlay - 29-Oktober-2009 kl. 16:04
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 16:01

Oprindeligt skrevet af M.K.A M.K.A skrev:

En lille rettelse. Harddisken hedder ikke LaCie d2 Quadro,
men LaCie d2 Quadra. Kan godt give lidt forvirring hvis man
leder efter den.

Tak

Lacie d2 Quadra er en forholdsvis dyr ekstern harddisk. Sådan en der også er hurtig, og bruges til videoredigering på Mac via Firewire 800 som den også har.

Men inde på Triax hjemmeside, er der en oversigt over de eSATA harddiske som de har afprøvet (og godkendt).

Harddiske til Triax T-HD 409 VA

  /Lars



Redigeret af Lars - 29-Oktober-2009 kl. 16:12
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Breddam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har kontaktet Boxer om at få lov til at videreføre mit abbonnement hos AV-Connection for at få omtalte Technisat box. Men det kan ikke lade sig gøre. Så nu hænger jeg på Triax'en


Hvor står der, at abonnementet ikke er omfattet af dørsalgsloven?

Som jeg læser betingelserne, har man sine 14 dages fortrydelsesret...

Venligst
Søren
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 16:28

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har kontaktet Boxer om at få lov til at videreføre mit abbonnement hos AV-Connection for at få omtalte Technisat box. Men det kan ikke lade sig gøre. Så nu hænger jeg på Triax'en


Hvor står der, at abonnementet ikke er omfattet af dørsalgsloven?

Som jeg læser betingelserne, har man sine 14 dages fortrydelsesret...

Venligst
Søren

Ja det er korrekt! Men du hæfter altså for ½ års kortgebyr.

Til top
Arena70 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2009
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Arena70 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af M.K.A M.K.A skrev:

En lille rettelse. Harddisken hedder ikke LaCie d2 Quadro,
men LaCie d2 Quadra. Kan godt give lidt forvirring hvis man
leder efter den.

Tak

Lacie d2 Quadra er en forholdsvis dyr ekstern harddisk. Sådan en der også er hurtig, og bruges til videoredigering på Mac via Firewire 800 som den også har.

Men inde på Triax hjemmeside, er der en oversigt over de eSATA harddiske som de har afprøvet (og godkendt).

Harddiske til Triax T-HD 409 VA

  /Lars

Den øverste på listen Verbatim 47525  fås hos Attech (se bannerreklamen øverst) til 689Kr og de sælger også helesættet 409+HD til 2399Kr

thoms

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu