recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Youtube videoer & videoredigering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYoutube videoer & videoredigering?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Emne: Youtube videoer & videoredigering?
    Sendt: 19-November-2009 kl. 08:26
Du er da bare for cool!!  Smile  Det virker perfekt nu. Jeg ved godt hvad jeg skal lave på lørdag. Du er min bedste ven!  Wink  Big smile  LOL  Det er bare underligt at den slags updates ikke er inkluderet i den download man køber, men ok - nu virker det i hvert fald.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 08:00
Har du prøvet at installere denne opdatering ?
 
 

Compatibility Improvements:

  • MP4 file insertion now works as expected
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 06:21
Er der ikke nogen, der har et godt bud på hvorfor jeg ikke kan arbejde med de MP4 filer jeg har downloaded fra Youtube, med den nyeste version af Videostudio? Programmet kan godt arbejde med MP4, så der må være noget andet i vejen?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 07:25
Nå nu får jeg vist brug for hjælp igen. Igår købte jeg opgradering af min Ulead Videostudio 8 til Corel Videostudio X2 Pro (prøvede for første gang mit nye Visa Electron...  Smile). Derefter afinstallerede jeg Videostudio 8 (da 8'ren lå under Ulead, installeredes opgraderingen ikke oveni, men selvstændigt under en Corel mappe, men det regner jeg ikke med har nogen betydning). Og så var jeg glad for så kunne jeg få mine Youtube bueskydningsvideoer lavet til en DVD. Jeg havde downloaded alle sammen - men Videostudio crasher når jeg forsøger at importere videofilerne. Se herunder hvad jeg har skrevet til Corel tech support. Jeg havde dog håbet på at kunne få DVD'en med i aften til bueskydning, så måske nogen af Jer derude, har en idé.

Hi. I have downloaded a row of videofiles from Youtube, by using "Youtube downloader HD". Yesterday I bought and upgraded my Videostudio 8 to Videostudio X2 Pro and was happy to get the new version of Videostudio - expecting that now I could make a DVD-video out of the downloaded files. One example of the downloaded files can be seen here: http://www.youtube.com/watch?v=KUiMjSikj10&feature=PlayList&p=58F9734EE1CFFFB8&index=2 (from Archery World Cup Final 2009). All these files I have downloaded as MP4-files. When I try to insert such a file in Videostudio by drag and drop or by menu, the program crashes. I have tried to change from Pal to NTSC (that should not be the case because that is the output format), to use 16:9 or normal, to disable proxy (that I don't know what is) - but nothing works. I have also tried Movie Wizard, but with same "luck".

It should be possible to make a DVD out of these videos from Youtube right!? So what is wrong? I hope you will be able to help me.

Best regards, Thorvald.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 05:43
Hvad mener I - hvilket program af TMPGenc Authoring Works 4 og Corel Videostudio Pro X2, er det bedste og mest alsidige, både som videoredigeringsprogram for optagelser fra videokamera og som program til mere specielle formål såsom at sammensætte flere f.eks. Youtube videoer i én DVD og at arbejde med optagelser fra HDD+DVD-optageren inde i stuen??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 13:13

Nå så langt så godt. Jeg havde ikke Tmpgenc Author installeret så jeg installerede den. Men da den så bad om licenskode, så kiggede jeg lidt og tænkte - øøøh hvor er den henne? Hvordan søger man efter noget bestemt på en Vista computer, blandt filer?

Iøvrigt er det Tmpgenc Author Pro 2.0 jeg har og jeg ved ikke om den støtter MP4. Dennes afløser må vel nærmest være TMPGenc Authoring Works 4, der nu også understøtter import fra videokamera. Om den understøtter MP4 kan jeg ikke helt greje.

En anden mulighed kunne være at købe den nyeste version af Ulead (Corel?) Videostudio.  Hvad der så ville være bedst ved jeg ikke helt. Det skal jo gerne kunne bruges til "alt" videoredigering fra filer på computeren, inkl. disse fra Youtube og filer fra HDD-optageren, fra DV-cam, HD-HDD-cam (senere), Windows 7, så jeg ikke skal skifte program igen fordi jeg får ny computer, gerne mulighed for at lave egne DVD-menuer, osv. Det kan godt være at Videostudio ville være det bedste og mest flexible valg? Og det ser også ud til at jeg godt kan købe upgrade versionen fra min version 8.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 09:43

AVI HD virker ikke fordi der ikke ligger en HD version, der ligger kun en normal version samt en MP4 HQ version. Det er 2 forskellige filer med forskellige links, så derfor skal man vælge det rigtige link for den type man vil downloade, og den type man vælger i programmet.

Der er ingen filer på Youtube der ligger i DVD kompatibelt format, det er enten i lav opløst FLV, eller i lidt bedre mp4 (HQ) eller i lidt bedre AVC (HD)

Så man henter den bedste version man kan - i dette tilfælde HQ versionen. Herefter er man nødt til at bruge et eller andet program der kan konvertere det til DVD kompatibel mpeg, og enten samtidig eller bagefter "author" dette til en DVD struktur.

Tmpgenc Author kan sikkert bruges til begge dele - ellers sig til :) 

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 09:14
Hmmm., ja lige præcis MP4 virker. Men hvorfor virker AVI HD eller normal så ikke? Og hvordan får jeg så lavet den sådan at jeg kan gemme optagelsen på DVD? Kan jeg mon bruge det gode gamle TMPGenc Author til det? Øøøh - det er godt nok lang tid siden jeg har brugt det program - kan ikke engang lige finde det på computeren, kigger måske efter et forkert navn...
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 08:43

Hej Thorvald :)

Jeg prøvede lige, og det virkede fint hos mig.

Start programmet
Vælg mp4 da det er en HQ video
Copy/paste linket ind i video url ( http://www.youtube.com/watch?v=rW1IiwDcAtM)
Og tryk på start

 

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 08:24

Hej spawn.

Jeg kunne godt lide dit bud på en downloader, men den siger "unable to download this video" eller noget i den retning. Det er denne og andre lignende jeg gerne vil downloade.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 19:32

http://www.youtubedownloaderhd.com/

kan også downloade youtube video i HQ eller HD version hvis en sådan findes.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 19:10
- og jeg bruger downloadhelper - en tilføjelse til Firefox.


Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu