recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD

 Besvar Besvar Side  <1234 145>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

TS-Doktor er yderligere en mulighed:
http://www.cypheros.de/dvb_e.html

I kan evt. også tjekke om det virker med MPEG4 udsendelser og melde tilbage her Wink
Projekt-X virkede ikke med HD optagelserne..
 
Derimod virker TS-Doktor fint.. der er jo så også fuld MPEG4 support med..
 
Takker for de gode forslag.. de skal nok hjælpe en del personer som vil gemme optagelser på deres NAS.
 
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 09:39
Hvad er forskellen på DMB-105 og DMB-110?


Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morten_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Hvad er forskellen på DMB-105 og DMB-110?



Umiddelbart tror jeg bare det er, at 110 har komponentudgang.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 16:03
Denvers supportcenter fortæller, at MPC og VLC kan afspille filerne, men i VLC skal de afspilles som .mpg, og at det kan være nødvendigt at installere codecs f.eks. K-lite.... 
 
Den kan i øvrigt FW-opgraderes, men der er endnu ikke opdateringer.
 
miri
Til top
jtcrec Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jtcrec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 16:52
Jeg har kørt med boksen i et par dage koblet til 4:3 billedrørstv (via scart):
1.Den kan ikke lave aspect ratio 16:9 til 4:3 (letterbox) selvom den er stillet til 4:3 skærm i setting
2.Boksen leverer kun stereo hvis audio settings sættes til "Venstre"
Begge dele, som sikkert er firmware-relateret, er meldt til Denver som undersøger med producenten
 
Er der andre der har observeret de 2 nævnte fejl (og evt. andre) ?
 
Ellers er jeg også enig i at boksen virker som et godt køb til prisen
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morten_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Denvers supportcenter fortæller, at MPC og VLC kan afspille filerne, men i VLC skal de afspilles som .mpg, og at det kan være nødvendigt at installere codecs f.eks. K-lite.... 
 

VLC kan ikke afspille uden at filerne har været en tur gennem TS Doctor. VLC kræver i øvrigt ikke codecs.
Dette er måske noget supporten burde gøres opmærksom på og noget Denver burde skrive på deres hjemmeside for at undgå alt for mange opkald fra frustrede købere der ikke kan afspille på deres PC.
Til top
krh163 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Februar-2009
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krh163 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 19:03
Kan denne boks sættes til at gentage en optagelse fx hver dag, således at tidligere dags optagelse overskrives?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 23:49
Nu har jeg prøvet boksen, og kan konstatere, at filerne (DR HD) kan afspilles direkte i DVBViewer uden konverteringBig smile 
miri
Til top
Magnus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Magnus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 17:24
Jeg har lige købt boksen og bruger den på mit billedrørstv. B&O LS 5500.
Boksen vil gerne finde alle kanalerne, men vil kun vise enkelte af dem, resten kommer i et kort glimt(ca. 1. sekund) og så går skærmen i sne.
Det er ikke alle kanalerne det gælder for og ikke de samme hver gang.
Modtageren er sat op på samme måde som min gamle mpeg2 modtager der virker upåklageligt..
Er der nogen der har oplevet lignende/har løsningsforslag.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 19:41
det lyder til signal kvaliteten er rimlig dårlig.
Der er nemlig ikke nødvendigvis samme sted du finder de nye mpeg4 kanaler som før d.1 nov. hvor du brugte den gamle mpeg2 modtager..
 
så det lyder til antennen skal justeres og pege i rigtig retning.
Til top
Magnus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Magnus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 09:26
Vil det ikke bare betyde at billedet bliver pixeleret?
Jeg får decideret sne på skærmen, og kan når det sker heller ikke få menuen frem på skærmen.
Jeg har sluttet boksen til med scart i ok kvalitet.
har desuden også haft byttet boksen da jeg troede at det drejede sig om fejl på boksen. 
Jeg har både forsøgt mig med stueantenne og tagantenne.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Magnus Magnus skrev:

Vil det ikke bare betyde at billedet bliver pixeleret?
Jeg får decideret sne på skærmen, og kan når det sker heller ikke få menuen frem på skærmen.
Jeg har sluttet boksen til med scart i ok kvalitet.
har desuden også haft byttet boksen da jeg troede at det drejede sig om fejl på boksen. 
Jeg har både forsøgt mig med stueantenne og tagantenne.
Det lyder som om tv'et slår scart fra, og slår over på intern analog tuner. Kan B&O tv'et tvinges på av udgang, så det ikke ahænger af om der er spænding på pin 8 i scart stikket?
 
Muligvis kan det have betydning om DENVER boksen i setup er stillet til 4:3, 16:9 eller auto - sæt den til 4:3........
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 145>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu