recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD

 Besvar Besvar Side  <12345 145>
Forfatter
Besked
Magnus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Magnus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 19:48
Mange tak til miri

Det var lige det der skulle til.Embarrassed
Til top
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 10:47
Jeg har også købt en Denver DMB105HD, men har lidt problemer, så jeg vil lige høre om det også er noget i har?

1. Boksen fryser ofte når jeg starter en/afslutter en optagelse, jeg har prøvet at optage op både en USB stick og ekstern HD.

2. Når boksen har været tændt i et stykke tid og jeg prøver at slukke den står der off i displayet i meget lang tid før boksen går på standby (rød diode tænder). Problemet med dette er at boksen ikke selv kan starte op hvis timeren er programmeret og boksen er i denne (off mode), så den går glip af optagelsen.

Er det nogle problemer I er stødt på?
Jeg vil prøve at få den byttet ved Harald Nyborg, når de får nogle nye hjem.

/Anders
Til top
inshadow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2009
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inshadow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 18:08
Er der nogen som har prøvet at optage HD optagelser større end 4GB (vidst nok 80 minutter)? Der er noget med, at den begynder på en ny fil, når den når 4GB grænsen.

Betyder det, at en optagelse på mere end 4GB, vil blive vist som flere end én optagelser? Og at man derved ikke kan afspille optagelsen som én optagelse, men manuelt skal vælge 2. del når første er slut?

Det kunne være godt at få det testet.

Mvh Stig
Til top
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af inshadow inshadow skrev:

Er der nogen som har prøvet at optage HD optagelser større end 4GB (vidst nok 80 minutter)? Der er noget med, at den begynder på en ny fil, når den når 4GB grænsen.

Betyder det, at en optagelse på mere end 4GB, vil blive vist som flere end én optagelser? Og at man derved ikke kan afspille optagelsen som én optagelse, men manuelt skal vælge 2. del når første er slut?

Det kunne være godt at få det testet.

Mvh Stig


Jeg kan bekræfte at den starter på en ny fil når den er første er nået over 4GB.

Er der nogen der kan teste for de fejl jeg har beskrevet længere oppe i tråden?
Hvilken USB stick / HD har I benyttet?

/Anders
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 09:06
jeg købte samme boks til den gamle, må indrømme efter prisen, så er det en GENIAL boks, har ikke oplevet de store problemer med den, optage funktionen opdagede jeg først da jeg læste herinde så det er jo bare et bonus.
 
Legede lidt med en dyr SAGEM boks, og synes faktisk menumæssigt og performance mæssigt at den her er stærkere, EN DEL.
 
så det er alt igennem en rimlig positiv oplevelse.
Til top
inshadow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2009
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inshadow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Oprindeligt skrevet af inshadow inshadow skrev:

Er der nogen som har prøvet at optage HD optagelser større end 4GB (vidst nok 80 minutter)? Der er noget med, at den begynder på en ny fil, når den når 4GB grænsen.

Betyder det, at en optagelse på mere end 4GB, vil blive vist som flere end én optagelser? Og at man derved ikke kan afspille optagelsen som én optagelse, men manuelt skal vælge 2. del når første er slut?

Det kunne være godt at få det testet.

Mvh Stig


Jeg kan bekræfte at den starter på en ny fil når den er første er nået over 4GB.

Er der nogen der kan teste for de fejl jeg har beskrevet længere oppe i tråden?
Hvilken USB stick / HD har I benyttet?

/Anders


På Harald Nyborgs hjemmeside står der:
Når man optager på en USB stick eller en ekstern harddisk på denne model, er det vigtigt at vente et par sekunder når man har tilsluttet sin eksterne enhed, da der ellers er risiko for at boksen fryser. Dette er fordi den skal aktivere mediet før man kan optage på det.
Hvis din Set Top Boks fryser, skal du blot tage strømmen fra og sætte den til igen, så virker alt som før.
Hvis man vil bruge en ekstern harddisk til at optage på, skal man sikre sig at den er formatteret til FAT eller FAT32 filsystem. Hvis den er formatteret til NTFS så vil det ikke virke. Harddisken skal have egen ekstern strømforsyning for at virke , da USB porten ikke vil give nok strøm til at køre harddisken uden problemer.
Mon der er en relation til dine problemer?

Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 21:04
Lige et spørgsmål, kan man forbinde et fjernsyn via HDMI og et andet med Scart? og så tilgå fra begge tv'er, eventuelt ikke samtidigt, men kan man have begge forbindelserne på på samme tid?
Niels
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Lige et spørgsmål, kan man forbinde et fjernsyn via HDMI og et andet med Scart? og så tilgå fra begge tv'er, eventuelt ikke samtidigt, men kan man have begge forbindelserne på på samme tid?
Niels
Det vil jeg sige ja til. Har dog en anden box, en Triax. Men jeg har scart til recorder og HDMI til TV, og kan både optage fra boxen samtidig med at jeg ser det via HDMI.
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hansemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 15:20
Hvordan virker undertekster på boxen? Tænker især på DR K og DR HD med seperate undertekster.
Mvh Hansemand
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Lige et spørgsmål, kan man forbinde et fjernsyn via HDMI og et andet med Scart? og så tilgå fra begge tv'er, eventuelt ikke samtidigt, men kan man have begge forbindelserne på på samme tid?
Niels
 
Ja, jeg har SCART til recorder og HDMI til TV, og begge er aktive samtidig. Men hvis man ikke vil nøjes med CVBS, men have RGB på SCART, så skifter HDMI til 576i opløsning.
Så vidt jeg husker er der tilsvarende begrænsning på Yousee's Samsung bokse?
 
Mvh JørgenT


Redigeret af JørgenT - 14-November-2009 kl. 15:32
Til top
JeppeK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeppeK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af agrauballe agrauballe skrev:

Jeg har også købt en Denver DMB105HD, men har lidt problemer, så jeg vil lige høre om det også er noget i har?

1. Boksen fryser ofte når jeg starter en/afslutter en optagelse, jeg har prøvet at optage op både en USB stick og ekstern HD.

2. Når boksen har været tændt i et stykke tid og jeg prøver at slukke den står der off i displayet i meget lang tid før boksen går på standby (rød diode tænder). Problemet med dette er at boksen ikke selv kan starte op hvis timeren er programmeret og boksen er i denne (off mode), så den går glip af optagelsen.

Er det nogle problemer I er stødt på?
Jeg vil prøve at få den byttet ved Harald Nyborg, når de får nogle nye hjem.

/Anders
 
Er der nogen som har løst dette problem (nr 2 ovenfor) ?
 


Redigeret af JeppeK - 14-November-2009 kl. 16:36
Til top
agrauballe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agrauballe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af JeppeK JeppeK skrev:

 
Er der nogen som har løst dette problem (nr 2 ovenfor) ?
 


Har du samme problem (nr2)?
Har du også problem nr 1 ovenfor? Hvis ikke, hvilken HD/USB stick bruger du så?

/Anders
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 145>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu