recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <12345 164>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2019 kl. 09:09
Personligt er jeg mest tryg ved at have alt installeret på en enhed med klienter som afspillere.

Kan iøvrigt anbefale en Xiaomi Mi box som afspiller, men bruger også selv TV Headend klient på min Shield og Sony Android TV.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2019 kl. 09:06
Jeg tror ikke din DS107 kan klare det. Ville egentlig have kommenteret på det men så du korte Headend serveren på en ekstern enhed.

Jeg startede selv med en brugt DS10x (husker ikke hvilken) og her havde jeg præcis samme oplevelse, nemlig at 1 måske 2 optagelser gik og men ikke flere. Og slet ikke med samtidig afspilning.

Så hvis du vil installere TV Headend på NAS, så køb en ny med ordentlig performance (CPU).

Min DS216Play klarer fint 4 samtidige optagelser og afspiller på samme tid.

Mine lejlighedsvise issues går mere på f.eks. at der er to optagelser af samme program eller lignende. Jeg tilskriver der lidt buggy SW og eventuelt lidt ustabile EPG data og for mange planlagte serie optagelser. Det er konen der bruger optage funktionen mest så har ikke helt styr på hvad der er sat op.

I dit nuværende setup kører DS107 kun som filserver såvidt jeg kan se, og her skal jeg ikke gøre mig klog på hvor godt det bør køre.

Hvis du vil have en ny NAS så ville jeg gå efter en med kraftig CPU selvom den er dyrere.


Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2019 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Hvis det er muligt, så forsøg med at installere TVHeadEnd på Synology NAS. 
Det er ganske muligt at den kan klare det når den skal gemme data lokalt i stedet for at håndtere det via en netværks-protokol. 
Jeg har selv TVHeadEnd på en ikke særlig kraftig Qnap NAS, og der har aldrig været problemer.



Ja det lyder da som noget, der kunne være værd at afprøve.

Umiddelbart ser det dog ud til, at Synology DS107 er blevet for gammel til være med i det 'race'.

CPU architecture for DS 107

Synology packages af TVHeadEnd - listet pr. architecture

Jeg vil selvfølgelig lige tjekke det efter - næste gang jeg får en remote session hjem til brormands setup.

Tak for input!


Redigeret af steyr - 31-Juli-2019 kl. 10:33
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 23:44
Hvis det er muligt, så forsøg med at installere TVHeadEnd på Synology NAS. 
Det er ganske muligt at den kan klare det når den skal gemme data lokalt i stedet for at håndtere det via en netværks-protokol. 
Jeg har selv TVHeadEnd på en ikke særlig kraftig Qnap NAS, og der har aldrig været problemer.

Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

Prøv at resette statistik for de 4 tunere og se om fejlen kommer igen. Fejlene kan jo være opstået under installation (klik på symbolet til venstre på hvet linie). 

Prøv at tilgå webinterface for HDHomeRun via dens ip-adresse. Her vil du bl.a. kunne se signalkvalitet for alle tuners, og en logfil. 

PS. 
For at opdatere status kræver der at tunerne et aktive, så du må starte en eller flere optagelser. 


Tak for tips jec.
Installationen af hardwaren er foretaget for ca. et ½ år siden.
Softwaremæssigt har Vero samt TVHeaden været geninstalleret fra bunden af - for ca. 2 mdr. siden.

Under tjek af signalkvalitet pr. tuner - fandt jeg vist flaskehalsen i systemet.
Synology NAS'en ser ikke ud til kunne følge med.
CPU'en maxer fuldstændig ud - og der er kun sat 2 samtidige optagelser i gang..


Status for de 4 tunere:




Redigeret af steyr - 30-Juli-2019 kl. 20:56
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af steyr steyr skrev:

......
Dårligt antennekabel?
....
Prøv at resette statistik for de 4 tunere og se om fejlen kommer igen. Fejlene kan jo være opstået under installation (klik på symbolet til venstre på hvet linie). 

Prøv at tilgå webinterface for HDHomeRun via dens ip-adresse. Her vil du bl.a. kunne se signalkvalitet for alle tuners, og en logfil. 

PS. 
For at opdatere status kræver der at tunerne et aktive, så du må starte en eller flere optagelser. 


Redigeret af jec - 30-Juli-2019 kl. 19:31
Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 18:48
Har lige været logget på remote hos min bror - og faldt straks over dette:


Det kan da umuligt være godt!

Dårligt antennekabel?
Vero'en er placeret tæt på såvel router som digital tuner - så indstråling af støj fra de 2 enheder?
Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af steyr steyr skrev:

TVHeadEnd kører som sagt som en service på Vero'en - og jeg spekulerer på om den er kraftig nok til både at lege server, og samtidig væres afspiller, eller om jeg skal ud og investere i f.eks. en Raspberry Pi til at varetage TVHeadEnd delen.


Har lige spurgt hos OSMC, hvor jeg har købt Vero'en, og ejeren (Sam Nazarko) mener ikke, at det er et problem, at lade Vero'en have begge roller (som server og afspiller samtidigt)


Redigeret af steyr - 30-Juli-2019 kl. 12:25
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Følger lige med her. Har stort set samme setup, dog ligger min TV Headend på Synology 216play NAS.

Oplever også nogen gange samme issues.
Har TvHeadEnd installeret på min QNAP NAS (TS-121) og bruger HDHomeRun med 4 tunere. Har aldrig oplevet de beskrevne problemer. 
Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Følger lige med her. Har stort set samme setup, dog ligger min TV Headend på Synology 216play NAS.

Oplever også nogen gange samme issues.


Hej bphhm.

Stødte på dig i en anden tråd, og kunne se, at du havde et lignende setup - jeg havde i tankerne, at sende dig en PM, og høre dig ad, om du havde nogle gode råd.

...men ser ud til, at ud har lignende issues.

Jeg ser om jeg kan få adgang til setup'et i aften - så vil jeg nappe nogle screen dumps, og dele dem her på rec.dk, hvis det kan være til nogen hjælp..

TVHeadEnd kører som sagt som en service på Vero'en - og jeg spekulerer på om den er kraftig nok til både at lege server, og samtidig væres afspiller, eller om jeg skal ud og investere i f.eks. en Raspberry Pi til at varetage TVHeadEnd delen.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 10:25
Følger lige med her. Har stort set samme setup, dog ligger min TV Headend på Synology 216play NAS.

Oplever også nogen gange samme issues.
Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 10:12
Ja det er jeg ret sikker på, at de er. (men kan lave et kontrol tjek efter fyraften)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu