recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 158159160161162 164>
Forfatter
Besked
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af smedev smedev skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Jeg bruger Emby og det fungerer rigtigt godt, men det kræver seperat epg fra fx honeybee.it

Kan den køre på mac ?

Ja.



Jeg lavede en lille guide, som beskriver hvordan hdhomerun+emby+honeybee sættes op.



Redigeret af Jonas_R - 19-Februar-2018 kl. 09:13
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 08:52
Hej.

Din link til skumlern fungerer ikke men
Jeg har prøvet et synology emby modul men
Den kræver en homerun Premier .
Jeg har en synology nas.

God dag til dig
smedev
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2018 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af smedev smedev skrev:

Hej.

Din link til skumlern fungerer ikke men
Jeg har prøvet et synology emby modul men
Den kræver en homerun Premier .
Jeg har en synology nas.

God dag til dig


Mit link er ok, men nogen gange går det galt med recordere.dk har fikset alle links.

Live tv i Emby server kræver ikke hdhomerun Premier (hvad det så end er). 

Det kræver nok at du investerer i Emby premiere og som sagt fx får EPGfra honeybee.it eller anden XML service.




Redigeret af Jonas_R - 19-Februar-2018 kl. 09:15
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 08:05
Jeg prøver pt dvblogic plus plex til min synology nas

Det koster noget i licens til dvblogic.

Hilsen

smedev
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Agini Agini skrev:

Hej Steen

Det stk. software du burger er HDHomeRun 'Drift Software' der installerer nogle BDA 'Driver' til benyttelse af Tuner software - Jeg benytter selv DVBViewer.

HDHomerun har den evne at man kan 'surfe' ind på deres kanaler og se dem i en browser - men for at optage TV Strømmen af data skal man bruge software som kan tune kanalerne fra BDA 'Driver'.

Mvh
Agini

Hej igen.

Min HDHomeRun på Mac med DVR kan ikke vise undertekster. Jeg kan ikke finde ud af hvor det skal løses.  Hvis du kan hjælpe mig så tak.

hilsen steen
smedev
Til top
Agini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2017
Sted: Viby J.
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 14:14
Det kræver at jeg lige ved hvilket DVR software - der finds forskellige 'subtitle filter' der viser undertekster - ved du hvad filtre til MPEG-TS data strøm, eller video generelt, er for noget?

Der findes:
Container (beholder til video og lyd og andre data strømme)
-Video (video data strømmen)
-Audio (lyd data strømmen)
-Subtitiles (undertekst)

Disse hedder Codecs som du kan læse om her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Codec

hver af disse kræver et 'Decode Filter' der sender det til et filter der viser det på skærmen (Renderer)

Et godt sted at starte når du skal læse om video decoding er her:
https://www.videohelp.com/
men lad være med at download noget - der finds IKKE gratis codecs dog påstår nogen at FFMPEG er gratis men jeg tror de bruger spyware.

I de gode DVR software kan man bestemme og vælge de filtre der er installeret på din maskine.

Mvh
Agini
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Agini Agini skrev:

der finds IKKE gratis codecs
Jeg har brugt LAV decoder sammen med DVBViewer i årevis, og har aldrig betalt noget for dem
findes her

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Agini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2017
Sted: Viby J.
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 15:54
LAV Filters er en overbygning på FFMPEG - altså når de laver et nyt LAV Filters build så henter de den nyeste version af FFMPEG - men.. det er rigtigt at det er et rigtig neat filter.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 16:28
han bruger silicondusts egen hdhomerun view app og intet andet. - hvis du kigger tidligere her i tråden vil du opdage at vi har forsøgt at hive den information ud af ham.

OG det er på macos  IKKE windows.


Redigeret af claus_jac - 25-Februar-2018 kl. 16:29
Til top
Makamakalay Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2006
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Makamakalay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2018 kl. 22:17
Jeg har i flere år brugt en HDHomerun twintuner på min Synology 213+ med Dvblink.

Har i et par uger ikke kunne åbne appen (dvclink) på iOS, som crashede. Fandt ud af, at det virkede at slette og installere igen, men i mellemtiden fik jeg opragaderede jeg DVBlink på Synology til Version 6 og måtte derfor også på deres DSM 6. Så skulle jeg så også købe TVSource 6.

Efter opdateringen har DVBlink smidt mine indstillinger. Problemet er, at når jeg går i fanen Sources, så finder den ikke HDhomerun:
VSource
Der er ikke fundet kompatible tunere på dit system. Se listen over kompatible tunere her her.
Har prøvet at afinstallere og installere uden held. 
Når jeg på min Mac henter HD homerun Appen, så siger den, at jeg skal scanne. Åbner hdhomerun_config, men kan ikke scanne her. Kan dog godt se begge tunere. (Har opdateret firmware).

Jeg har Stofa kabel-tv, og har prøvet at skrive hdhomerun_config 1220C843 set /sys/dvbc_modulation "a8qam64-6900" i terminal ud fra denne http://kasperhartwich.dk/2013/01/30/yousee-og-hdhomeru/

Har også prøvet at skrive hdhomerun_config 1220C843 scan /tuner0 og fik en enkelt gang hdhomerun_confix til at stå at trække kanaler, men den kørte simpelthen så mange igennem, så stoppede. Kunne dog se en kanal genvej igennem via VLC. Men fik stadig ikke TVsourcen i DVBlink på NAS.

Nogle input?
Første gang, da jeg satte det op for mange år siden havde jeg andre problemer, men det var med at finde Stofas kanaler. Nu kan jeg sket ikke finde HDhomerun i DVBlink.


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2018 kl. 22:26
mon ikke der er en eller anden instillingsfil som stadig lever alligevel siden du ikke kan få nogle tunere frem? Jeg har dog absolut ingen anelse om hvad det kan være for en, men det plejer at være fordi der stadig ligger nogle skjulte filer (afhængig af hvordan dvblink installeres på syno'en, så burde der installeres drivere med admin rettigheder, men alle indstillinger burde jo reelt kun ligge i userspace - altså brugerfolderen når vi taler linux folderstrukturer)
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 18:13
hdhomerun connect quatro:
til brug for DVB t modtagelse med luft antenne med signal fra Tommerup på Fyn.

Er der mulighed for at indføre en kanal kortlæser til Boksertv?

Hilsen Steen

smedev
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 158159160161162 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu