recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 159160161162163 164>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 23:40
Så vidt jeg ved, kan Homerun ikke håndtere kortlæsere
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2018 kl. 22:55
nogen der kan svare på om channels på atv 4k via hdhomerun, lider af stutter problemer?
Jeg havde en hdhomerun duo og atv4 og det var forfærdeligt at se fodbold og racerløb på.
Tænker det måske kan have været et forkert setup af hz.

Hvad er jeres erfaringer?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2018 kl. 23:04
det er nærmere dit netværk der er problemet.
Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2019 kl. 14:13
Hej folkens,

Håber der sidder en eller flere HDHomerun nørder derude, som kan hjælpe mig emd, at fejlfinde på et setup jeg har lavet hos min lillebror.

Først og fremmst en liste over det grej som bruges:

Router: Netgear genie C6250EMR (Router udleveret af Yousee)
Tuner: HDHomeRun EXPAND HDHR3-4DC (4 tuners)
Switch: Linksys LGS105 (5 ports gigabit switch til at binde enhederne sammen)
NAS: Synology DS107 (NFS share, hvor optagelserne kan gemmes)
Afspiller (KODI) + TVHeadEnd server: Vero 4K+

Udfordringen er, at nogle optagelser enten fejler - eller bliver delvist optaget.


For eksempel har jeg en optagelse, som skulle vare en time.
Resultatet bliver i stedet en optagelse på ca. et kvarter, hvorefter optagelsen stopper
Alligevel bliver optagelsen listet som "OK", når jeg kigger i TVHeadEnd GUI'en

Et andet eksempel er optagelser som aldrig bliver gennemført.
Under "failed recordings" i TVHeadEnd - står der "Time missed."
Serveren (Vero 4K+) - står tændt 24/7 - så hvorfor har den status af "Time missed"?

Sidste eksempel på en optagelse - bliver delvist optaget, og ender i "failed recordings" når jeg kigger i TVHeadEnd.
Som begrundelse står der "No free adapter".
Lidt svært, at tro på, da der er 4 tunere, at vælge imellem - og (ifølge min lillebror) - var det den eneste optagelse,
som kørte på tidspunktet.

Har Yousee en "begrænsning" for antal tilladte tunere på samme netværk, som man skal kontakte dem for at få åbnet for?

Eller er der noget, som jeg har overset eller fejlkonfigureret i setup'et?

Her er en logfil fra Vero'en, hvis den kan være behjælpelig.

Håber der sidder en venlig sjæl derude, som har gode råd i ærmet ;)





Redigeret af steyr - 29-Juli-2019 kl. 14:14
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2019 kl. 16:24
hej

 har du opdateret Linux, og hvilken version af tvheadend kører du?

Det er ikke din udbyder der er problemet (YouSee) jeg har samme og kører med 8 tunere uden problemer. Har du ligeledes opdateret din HDHomerun firmware.

Mvh


Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2019 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af truntemus truntemus skrev:

hej

 har du opdateret Linux, og hvilken version af tvheadend kører du?

Det er ikke din udbyder der er problemet (YouSee) jeg har samme og kører med 8 tunere uden problemer. Har du ligeledes opdateret din HDHomerun firmware.

Mvh


Hej,

Ja der er kørt nyeste opdateringer på såvel Vero'en som TVHeadEnd (version 4.2 et-eller-andet)

Okay - godt, at høre, at det ikke er begrænsninger fra udbyders (Yousee) side.

Er der nogle specielle indstillinger i TVHeadEnd i forhold til Yousee (gruppering af kanaler eller lignende)?
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2019 kl. 22:56
Har du ikke en (debug)log et sted, hvor det bliver udpenslet?
Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 07:29
Der er den logfil, som jeg henviser til i min første post.

..og ellers skal jeg have eksperimenteret med, at slå yderligere logning til for TVHeadEnd delen.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 09:40
Er du sikker på, at alle 4 tunere er slået til i tvheadend Dvb-input konfigurationen og tilknyttet samme DVB-input-netværk (oprettet i fanebladet ‘Netværk’)?

 

Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 10:12
Ja det er jeg ret sikker på, at de er. (men kan lave et kontrol tjek efter fyraften)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 10:25
Følger lige med her. Har stort set samme setup, dog ligger min TV Headend på Synology 216play NAS.

Oplever også nogen gange samme issues.
Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2019 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Følger lige med her. Har stort set samme setup, dog ligger min TV Headend på Synology 216play NAS.

Oplever også nogen gange samme issues.


Hej bphhm.

Stødte på dig i en anden tråd, og kunne se, at du havde et lignende setup - jeg havde i tankerne, at sende dig en PM, og høre dig ad, om du havde nogle gode råd.

...men ser ud til, at ud har lignende issues.

Jeg ser om jeg kan få adgang til setup'et i aften - så vil jeg nappe nogle screen dumps, og dele dem her på rec.dk, hvis det kan være til nogen hjælp..

TVHeadEnd kører som sagt som en service på Vero'en - og jeg spekulerer på om den er kraftig nok til både at lege server, og samtidig væres afspiller, eller om jeg skal ud og investere i f.eks. en Raspberry Pi til at varetage TVHeadEnd delen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 159160161162163 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu