recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1234 164>
Forfatter
Besked
Frankoman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frankoman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 21:23
Hej alle,
 
Jeg har haft min HDHomerun en uges tid og den virkede også out of the box.
Den køres på en W7 Ultimate 32bit.
 
Jeg har yousee digi postnummer 7000 og har samme problem med TV2 og DR HD.
Alle programmer den finder kan dog ses i deres prewiev software så det er en eller anden workaround til W7 MC der skal laves.
 
Jeg har lagt en forespørgsel i deres engelske forum og vil melde tilbage når jeg engang får et svar.
Jeg har læst en del i deres forum og det ser umiddelbart ud til at de er meget seriøse og kundemindede.
 
Hvis ikke lige TV 2 og DR HD er et must her og nu kan jeg varmt anbefale produketet.
Det er efter min mening innovativt og ekstremt brugervenligt.
 
De bedste hilsner
 
Frank
 
EDIT: Ja som tidligere skrevet virker de seriøse og her er deres svar:
 
Windows 7 does not have support for DVB-C. It mostly works for most channels because of the similarities between DVB-T and DVB-C, but WMC doesn't scan a lot of the frequencies where no terrestrial broadcasts exist, cable channels 21-50, so a lot of those channels won't be found. One of the things we're working on is the ability to remap these channels into a range it does support (similar to how digital cable support was done in the US for MCE2005/Vista); I do not have a timeframe for when this will be available. You may want to try using a different PVR package that does have DVB-C support; MediaPortal is one popular choice for this.
 
/Frank
 
 


Redigeret af Frankoman - 06-November-2009 kl. 21:51
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fcdong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 12:12
Hej
 
Kan du ikke uddybe det omkring to forskellige type tunere i MCE.
Skal man bruge TV pack når man kører Win 7 MCE 64 bit sammen med FireDTV?
 
Jeg har Win 7 64 bit og har forsøgt at få en FireDTV og HDhomeRun til at køre på sammen MCE.
Når jeg sætte mine tunere op i MCE finder maskinen alle 3 tunere og det virker også som om at den søger på begge tunere, den er meget lang tid om at finde kanalerne når det er alle 3 tunere.
Når jeg forsøger at bruge MCE til at se tv på, er det kun FireDTV som virker, kan ikke få gang i HDhomerun?
 
 
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 13:18
Er der nogen der har prøvet at tilføje TV2 og DRHD manuelt?
 
 
Men ehrhm, personligt har jeg ikke den mulighed, menupunktet mangler simpelthen i min win7 pro 32bit, skummelt. Ret sikker på jeg havde den mulighed tilbage i build 7100.
 
Edit: well det viser sig at man skal have en analog tuner i for at muligheden er til stede, se evt.
 
Det fatter man så ikke helt, da add missing channels muligheden netop også giver mulighed for at tilføje QAM kanaler.
 
Nå men jeg tror lige jeg vil lede i gemmerne efter en analog tuner .... /forvirret
 
Puha, hvis det ikke var for den berømte WAF så blev det nok noget andet end 7mc lige nu og her.


Redigeret af Rasmus_Jensen - 07-November-2009 kl. 13:36
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 13:46
Jeg har testet den til en artikel de seneste dage. Og fandt hurtigt ud af at Stofa (Qam 256) ikke virkede. Men virker fint nok med DVB-T.

Jeg har testen oppe på http://www.digitalt.tv/htpc_iptv.aspx?ArticleID=125 og har tilføjet lidt omkring YouSee i forhold til, hvad jeg kunne læse her i tråden. Modtager også gerne kommentarer, såfremt der er noget jeg har overset.

Redigeret af digitalt.tv - 07-November-2009 kl. 13:46
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 13:59
I teorien burde man også kunne tilføje de manglende kanaler med LoadMXF
 
 
Meeen så tror jeg dog alligevel jeg vælger at vente på et udspil fra silicondust, for jeg vil ærligt talt hellere sidde og nyde de kanaler der er, end at prøve at bikse en xml fil sammen til formålet 8:)
 
Blir lige nørdet nok for noget der i teorien bare burde virke hehe


Redigeret af Rasmus_Jensen - 07-November-2009 kl. 14:01
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 10:04
Hej alle,
 
Jeg har Yousee og overvejer at købe en HDHomerun til mit mediecenter. Jeg kører Win7 og WMC.  Et stort minus er dog, at TV 2 og DR HD ikke fungerer med Yousee og denne boks i WMC. Jeg håber - som mange af jer andre - at Silicondust snart finder en løsning.
 
Kan være dette er et dumt spørgsmål, men kan man ikke bare sætte en DVB-T antenne i den ene tuner i HDHomerun og derigennem få adgang til TV 2 og DR HD i WMC?
Til top
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 12:11
Hejsa
 
Allerførst...
 
Super ide at få lavet en tråd om dette spændende produkt....
 
Har selv taget kampen med deres EU webshop et par dage i sidste uge og satser nu på at der endelig er en æske på vej i denne retning.
Den skal så gerne, efter behørig aftestning, ende med at supplere de 3 FloppyDTV-C der sidder i husalteret på signalet fra Yousee via Mediaportal.
Sover foran døren.... :)
 
Som jeg forstår produktet kan du godt vælge at benytte de to tunere til hver deres standard DVB-T/DVB-C.
/olebent
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af olebent olebent skrev:

Som jeg forstår produktet kan du godt vælge at benytte de to tunere til hver deres standard DVB-T/DVB-C.
 
Tak for svaret. Det er også sådan, jeg umiddelbart har forstået det. Men spørgsmålet er så, om det vil virke i WMC, så man har DVB-C via den ene tuner og DVB-T via den anden.  Og så man i WMC kan se alle kanalerne uden bøvl. For så må det jo være en (om ikke andet, så midlertidig) løsning på problemet med manglende TV2 og DR HD? Hvad siger I, der netop roder med dette problem?
 
/Morten
Til top
larskb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2007
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larskb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 14:43
Det er jeg ikke sikker på man kan. Husk på at WMC vil/skal se dem begge som dvb-t ellers finder den ingen kanaler på kabel.
/Lars
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af larskb larskb skrev:

Det er jeg ikke sikker på man kan. Husk på at WMC vil/skal se dem begge som dvb-t ellers finder den ingen kanaler på kabel.
/Lars
 
Men hvis den ene kilde netop er dvb-t (en dvb-t antenne direkte i boksen), burde den vel finde dvb-t kanalerne - hvilket bl.a. er de kanaler, man mangler ved Yousee dvb-c (tv 2 og dr hd)? Og den anden kilde vil så være Yousee dvb-c (indstillet til dvb-t for at kunne vises i WMC).  En sådan dvb-t antenne kan man få for en lille 100kr-seddel, men jeg kan ikke gennemskue, om det rent faktisk kan lade sig gøre. Er der nogen, der ligger inde med en dvb-t antenne og har mulighed for at afprøve? Eller nogen der 100% kan afvise dette forslag?
Til top
olebent Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olebent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Oprindeligt skrevet af larskb larskb skrev:

Det er jeg ikke sikker på man kan. Husk på at WMC vil/skal se dem begge som dvb-t ellers finder den ingen kanaler på kabel.
/Lars
 
Men hvis den ene kilde netop er dvb-t (en dvb-t antenne direkte i boksen), burde den vel finde dvb-t kanalerne - hvilket bl.a. er de kanaler, man mangler ved Yousee dvb-c (tv 2 og dr hd)? Og den anden kilde vil så være Yousee dvb-c (indstillet til dvb-t for at kunne vises i WMC).  En sådan dvb-t antenne kan man få for en lille 100kr-seddel, men jeg kan ikke gennemskue, om det rent faktisk kan lade sig gøre. Er der nogen, der ligger inde med en dvb-t antenne og har mulighed for at afprøve? Eller nogen der 100% kan afvise dette forslag?
 
Indrømmer blankt at min erfaring med MCE,VMC og WMC kan ligge på et meget lille sted.
Det jeg primært forholdt mig til var muligheden for at anvende de to standarder på hver sin tuner.
Synes derfor kalt´s ide lyder ganske plausibel og spændende til at løse de beskrevne hurdles her og nu indtil der kommer et mere kurant fix til det.
/olebent
Til top
larskb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2007
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larskb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 15:44
Som sagt er jeg ikke sikker på det.
Men den scanner jo kun en af tunerne. Kan ikke lige huske om man få den til at scanne af 2 gange på hver sin dbv-t tuner
/Lars
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu