recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <12345 164>
Forfatter
Besked
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 20:37

Man kan vælge at skanne på en eller flere tunere, tester lige med det samme, har en harald-nyborg usb dtv tuner et sted ...

edit: 10 min senere, skanner stadig, kan se DRHD i kanallisten, samt yousee kanalerne .. men afventer lige den endelige dom 8:)

Redigeret af Rasmus_Jensen - 10-November-2009 kl. 20:53
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Rasmus_Jensen Rasmus_Jensen skrev:

Man kan vælge at skanne på en eller flere tunere, tester lige med det samme, har en harald-nyborg usb dtv tuner et sted ...

 
Super! Er spændt på at høre resultatet.
 
/Morten
Til top
larskb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2007
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larskb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 21:21
Har lige lavet en test med min HDHomeRun.
Havde dog kun kable på begge tunere men fik den til at scanne på begge.
Jeg valgte først den ene tunere og next
Så blev jeg spurgt om jeg ville fortsætte eller sætte en mere op
Her valgte jeg så den anden.
Jeg kunne så se på min HDHomeRun box at lamper i begge turnere blinker, hvilket betyder den er i gang med scan.
Så ja, det burde virke med kabel i den ene og antenne i den anden.
Beklager at jeg tog fejl, men havde ikke lige prøvet dette før:-)
 
/Lars
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 21:37
Præcis som Lars skriver, fik jeg det også først til at virke da jeg startede med at vælge usb dvbt tuneren, og derefter vælge at sætte en tuner mere op (så valgte den selv hdhomerun der er tilsluttet yousee kabel).
 
Kan skifte frem og tilbage mellem tv3 og drhd, så ja, det fungerer, dog med den lille kringle at man tilsyneladende ikke skal vælge alle sine tunere på første valgmulighed.
 
Hvis jeg vælger alle 3 tunere (usb dvbt fra harald nyborg, og de 2 hdhomerun) i første billede, så får jeg kun kanaler ind fra usb dvbt tuneren, skummelt.
 
Som tidligere skrevet er der også "add missing channels" muligheden i 7MC, men KUN hvis man har tilsluttet en analog tuner. Ser lige om jeg kan finde en billig en imorgen, og så manuelt tune DRHD / TV2 ind denne vej. Den analoge tuner skal ikke bruges til noget, blot til at åbne op for muligheden for "add missing channels" menupunktet.


Redigeret af Rasmus_Jensen - 10-November-2009 kl. 21:46
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 21:42
Hvis man vælger at sætte deto tunere seperat op, så kan man vel ikke se DRHD og optage Tv2 samtidig, da disse to kanaler modtages af samme tuner, vel?
Det samme gælder selvfølgelig forde kanaler som man modtager med DVB-C tuneren.
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 21:59

Nej, 7mc kan så vidt jeg ved ikke optage et program, og vise et andet, selv om de ligger i samme mux. Jeg får også en advarsel om at alle tunere er i brug når jeg prøver  (har lige netop set tv2 og prøvet at optave DRHD)

Det er ikke et problem med de kanaler der er på hdhomerun tuneren, det er en en dual-tuner.
Til top
Rasmus_Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 22:04
Potentielt kan det måske blive et problem at sætte en "rigtig" dvbt tuner i for at få DRHD / TV2, da man få alle de krypterede boxer kanaler ind.
 
Som det er nu har yousee forkortet navnene på en del af deres kanaler, så der heldigt nok ikke opstår navnesammenfald i kanallisten. Ved ikke hvad 7MC gør hvis den finder 2 Disney channel, 1 på hver sin tuner under kanal scanning. Kunne frygte den tager den første, og smider nr 2 ud, der tilfældigvis kunne være den fungerende fra hdhomerun tuneren ...
 
Tror jeg sater på "add missing channels" funktionen indtil andet er bevist.


Redigeret af Rasmus_Jensen - 10-November-2009 kl. 22:05
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 09:05
Tusind tak for jeres indlæg. De er til stor hjælp! Det lader tilsyneladende til, det nok skal komme til at spille med HDHomerun og tv2/DR HD, hvis man bikser lidt med flere tunere.
 
Mit forslag går egentlig på ikke at benytte andet end HDHomeruns to tunere. I den ene klasker man en dvb-t antenne (eller et søm, for den sags skyld - jeg bor tæt på en sender ;o) og i den anden tuner sætter man Yousee kabel. Hvis man så lige sørger for at vælge en tuner ad gangen, når der skal scannes (i HDHomeruns software, formoder jeg?), må den vel i første omgang finde alle dvb-t kanalerne fra dvb-t antennen i tuner 1 og i anden omgang alle Yousee-kanalerne i tuner 2. Og så må man derefter kunne vælge kanaler fra begge tuners i WMC. Vil det ikke være fremgangsmåden? Eller vil jeg stadig have behov for "add missing channels" funktionen? For så må jeg jo anskaffe mig en analog tuner ligesom Rasmus.
 
Jeg skal lige tilføje, at jeg aldrig har rodet med tv-tunere og opsætning af disse i WMC, så det kan godt være, jeg spørger dumt. Og grunden til jeg hele tiden spørger og ikke bare selv tester er, at jeg ikke vil købe sagerne, hvis ikke jeg kan få det til at spille med alle kanalerne. Håber mine spørgsmål også kan være en hjælp for jer, der har sagerne, til at få skidtet til at spille.
Til top
larskb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2007
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larskb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 09:35
Du behøver lave scan i HDHomeRun softwaren da WMC alligevel vil scanne efter kanalerne og det er her du skal vælge tunerne en af gangen.
Det kan dog være en fordel at scanne med HDHomeRun's software også, så kan du bruge den indbyggede viewer til at teste om der er hul igennem
 
/Lars
Til top
Gramkow Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gramkow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 10:08

De nævnte issues med QAM256 DVB-C kanaler er fikset i den beta firmware der er frigivet i nat. Har testet det med Stofa / AN-TV, og det spiller nu som det skal, både mht. kanalsøgning og visning.

 
/Gramkow
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fcdong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 10:14

Jeg tror bare I skal prøve at bruge den nye software og firmware som de har frigivet i dag, der skulle fejlen være rette med hensyn til de kanaler som ligger i frekvens QAM256

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70055&title=s-virker-hdhomerun-med-stofa

 

Hvis man kan søger på den måde som I omtaler her, så burde det også være muligt at bruge ens FireDTV sammen med HDhomeRun. Er det nogen som har forsøgt denne kombination? Må tilstå at jeg kun selv har prøvet hvor jeg har skannet efter alle kanalerne med begge type tunere på en gang, fik desværre det sammen resultat som jer, at det kun er den første tuner (FireDTV) som virkede.
Kunne være man skulle forsøge at gøre som I beskriver her på siden i aften, så håber jeg at den nye software/firmware vil virke fint sammen med en kombination af FireDTV og HDhomeRun.

 

Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Gramkow Gramkow skrev:

De nævnte issues med QAM256 DVB-C kanaler er fikset i den beta firmware der er frigivet i nat. Har testet det med Stofa / AN-TV, og det spiller nu som det skal, både mht. kanalsøgning og visning.

 
/Gramkow
 
Lyder godt! Er der nogle, der kan sige, om det også løser problemet med de manglende kanaler (tv2/DR HD) ved Yousee? Kan ikke lige gennemskue, om det har noget med hinanden at gøre.
 
/Morten
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu