recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 153154155156157 164>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 00:17
eyetv - er vist snart eneste mulighed på mac. 
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 01:22
Mythtv er også en mulighed, men det er en smule mere langhåret end Eyetv.

https://www.mythtv.org/wiki/MythTV_on_Mac_OS_X

Jeg har selv tidligere benyttet Eyetv, men er skiftet til en Dvblink og Kodi løsning.

https://dvblogic.com/en/

Eyetv er et godt sted at begynde, men der er flere ting i deres design og funktioner, som jeg personligt ikke bryder mig om.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 09:24
EyeTV har jeg allerede købt, men mit mål er mere at se om jeg kan få mit AndroidTV, min Nvidia Shield eller min Synology nas, til at fungere som en erstatning for Yousee boksen, som jo kan optage og starte forfra :)
er det en mulighed ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 09:53
Hej 

Jeg har en HDHR som jævnligt ryger af mit Netværk. Mega irriterende da jeg jo så ikke kan stole på at den får optaget det program som jeg forventer.

Jeg har haft oprettet en "ticket" hvor løsningen er driver update og genstart af Router/HDHR. Det løser problemet men kun kortvarigt, så ryger jeg af igen. 

Nogle gange går der uger andre gange kun dage imellem.

Jeg har haft ringet til min internet udbyder og de siger at min Router er ok, hvilket jeg også selv tænker da ingen andre enheder har problemer med at ryge af. 

Er den defekt, eller andre bud?
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 18:26
jeg er stødt på et nyt problem
jeg har købt DVNlink TVsource og den danske epg
men DVBlink finder ikke min HDhomerun ?
alle andre appsetc finder den fint som DVBlink på Kodi via shield
plex, auratv 
det er via min synology den ikke vil finde min HDHR

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:

Hej 

Jeg har en HDHR som jævnligt ryger af mit Netværk. Mega irriterende da jeg jo så ikke kan stole på at den får optaget det program som jeg forventer.

Jeg har haft oprettet en "ticket" hvor løsningen er driver update og genstart af Router/HDHR. Det løser problemet men kun kortvarigt, så ryger jeg af igen. 

Nogle gange går der uger andre gange kun dage imellem.

Jeg har haft ringet til min internet udbyder og de siger at min Router er ok, hvilket jeg også selv tænker da ingen andre enheder har problemer med at ryge af. 

Er den defekt, eller andre bud?

Mit setup er bare helt nede, øv.
Jeg har en HDHomeRun DUAL HDHR3-EUsom kører med nyeste Beta version, den nyeste officielle virkede heller ikke. 

Er der nogen herinde som har en tilsvarende DUAL som virker med Yousee?

Jeg har igennem de sidste måneder haft lidt forskellige problemer med mit setup, lige nu er det største at jeg ikke kan scanne kanaler i Hdhomerun setup.

Mine indstillinger er:












Når jeg forsøger at scanne så kommer dette billede frem, men igen kanaler bliver fundet, under mig over at der står "testing"?



Håber på hjælp Smile




Redigeret af wolfram4215 - 04-Februar-2017 kl. 10:24
Til top
Bluesky Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bluesky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 11:40
Har ikke meget at byde ind med.
Din opsætning ser ok ud. Du kan nøgnes med at angive for qam64 og lade de andre være tomme da de ikke bruges, men tror ikke det er det der driller dig.
 
At der står "Testing" er rigtig nok. Den tester for om der er noget at modetage på den kanal.
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 12:27
Der var med de gamle HDHR (1.gen, med to antenneindgange) ret tit ballade med at strømforsyningen ikke altid leverede stabilt, hvilket gav alle mulige sære problemer. Jeg synes det her lyder lidt "fishy" på samme måde. Hvis du har mulighed for at sætte en anden strømforsyning til i en periode var det måske et forsøg værd.

Redigeret af t33j4y - 04-Februar-2017 kl. 12:30
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Bluesky Bluesky skrev:

Har ikke meget at byde ind med.
Din opsætning ser ok ud. Du kan nøgnes med at angive for qam64 og lade de andre være tomme da de ikke bruges, men tror ikke det er det der driller dig.
 
At der står "Testing" er rigtig nok. Den tester for om der er noget at modetage på den kanal.

Tak for det Bluesky.

Jeg er jo ude i "hvad der kan udelukkes af fejl", så dine oplysninger er værdifulde for mig.
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af t33j4y t33j4y skrev:

Der var med de gamle HDHR (1.gen, med to antenneindgange) ret tit ballade med at strømforsyningen ikke altid leverede stabilt, hvilket gav alle mulige sære problemer. Jeg synes det her lyder lidt "fishy" på samme måde. Hvis du har mulighed for at sætte en anden strømforsyning til i en periode var det måske et forsøg værd.

Min er med 1 antenneindgang.

Sjovt nok læste jeg om strømforsynings problemet på SiliconDust forummet. Hvor en skrev at en af symtomerne var at "kun en tuner kunne kører af gangen", det problem har jeg også haft. Altså når jeg forsøgte at optage 2 programmer så begge tunere skulle i arbejde, så slog den ene fra og kun et program blev optaget.

Jeg har en kollega som er elektronikmekaniker, så jeg forlagde ham problemet og har sagde at en strømforsyning "kan ikke virke halvvejs" enten virker den 100% eller slet ikke.

 


Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:

Jeg har en kollega som er elektronikmekaniker, så jeg forlagde ham problemet og har sagde at en strømforsyning "kan ikke virke halvvejs" enten virker den 100% eller slet ikke.
Øhhhhh????
Er han en færdiguddannet elektronikmekaniker?
Det håber jeg ikke.

En strømforsyning kan sagtens fungere 50%, dvs. den leverer den korrekte spænding ved halv belastning, men ved fuld belastning kan den ikke holde spændingen.
Mvh Jesper
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af wolfram4215 wolfram4215 skrev:

Jeg har en kollega som er elektronikmekaniker, så jeg forlagde ham problemet og har sagde at en strømforsyning "kan ikke virke halvvejs" enten virker den 100% eller slet ikke.
Øhhhhh????
Er han en færdiguddannet elektronikmekaniker?
Det håber jeg ikke.

En strømforsyning kan sagtens fungere 50%, dvs. den leverer den korrekte spænding ved halv belastning, men ved fuld belastning kan den ikke holde spændingen.

hmm, ja hvad ved jeg. 

Håber du har ret, for så har jeg da noget at gå efter.

På HDHR strømforsyning står der output 5,0V 1.0 A

Jeg har været skufferne igennem og jeg har en liggende så giver 9,0V og 500ma, Kan jeg sætte den i uden at brænde det hele af?

takker


Redigeret af wolfram4215 - 04-Februar-2017 kl. 16:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 153154155156157 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu