recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomerun Diskussion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomerun Diskussion

 Besvar Besvar Side  <1 157158159160161 164>
Forfatter
Besked
Agini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2017
Sted: Viby J.
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 14:42
Hej Steen

Det stk. software du burger er HDHomeRun 'Drift Software' der installerer nogle BDA 'Driver' til benyttelse af Tuner software - Jeg benytter selv DVBViewer.

HDHomerun har den evne at man kan 'surfe' ind på deres kanaler og se dem i en browser - men for at optage TV Strømmen af data skal man bruge software som kan tune kanalerne fra BDA 'Driver'.

Mvh
Agini
Til top
Agini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2017
Sted: Viby J.
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 14:44
Wikipedia har en liste af DVB Software her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_DVR_software_packages
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 15:38
Tusind tak, det ligner noget. Jeg skal vist ud ad EMBY sporet. HDHR forum / support er en smule uoverskuelig.

god weekend

steen
smedev
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 22:12
Vil bare lige indskyde at det mest stabile der findes, og desværre nok det mest komplicerede/avancerede er DVBViewer, med deres MediaServer. Bruger det selv (i den gamle version, med Recording Service). Intet bliver tabt, alt fungerer, ALTID. Kan se alt fra alle mine RTSP klienter. Alle optagelser der er planlagt bliver optaget. Har dog ikke Homerun(har 8 tunere forbundet til mit Octo hoved på parabolen) , men så vidt jeg husker fungerer Homerun også med DVBViewer. Roder aldrig med det her setup. Det fungerer altid
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2018 kl. 23:45
smedev. - ja arbejde seriøst med mærkelige spørgsmål. Det eneste mærkelige er at vi skal gætte os til hvad det egentlig er du har/gør/ikke har gjort. Nu kører jeg selv hdhr softwaren på en win10 maskine og der er ikke mulighed for at optage direkte via deres egen software - HELLER ikke selvom det står i opsætningen da al optagelse via deres egen er en del af deres premium service. (og det viser sig jo sjovt nok at du har været igennem det hele og vidste jo sjovt nok udmærket hvor det var -  du gad bare ikke fortælle det.) Tonen er desværre blevet sådan fordi en række folk ikke længere gider kigge på tingene selv. - de vil bare have hjælpen fordi de ikke selv gider rode. - så undskyld at tonen er sådan, men din foragt for rent faktisk at fortælle hvad det er du gør så vi virkelig HAR mulighed for at hjælpe dig, hjælper ingen,  heller ikke dig selv.
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 00:12
Jeg bliver nødt til at få dig til at indse, at en spørger kan stille et spørgsmål på en enkel form, for at teste om lytterne er med på emnet. På den måde sparer jeg hele indledningen fra Adam og Eva. Når så vidensniveauet er fastlagt, kan vi gå dybere.

Du kunne jo fx. have nævnt, du haft held med at køre hdrh software på en win10. det er jo godt.

Og det kunne du jo have nævnt så vidensniveauet var fastlagt.

Hvis du fortsætter med at lede efter hår i suppen, så ignorerer jeg bare dine svar.
Der er andre venlige mennesker i HDHomerun tråden kan jeg se.

Sov godt

Gå en tur med hunden i morgen.


smedev
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 08:59
Jeg bruger Emby og det fungerer rigtigt godt, men det kræver seperat epg fra fx honeybee.it
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 09:01
Hej, jeg har forsøgt med Synology DVB modul. På MAC.

Jeg synes det var for tungt og levede slet ikke op til den nyeste HDHR firmware.

Nu mangler jeg bare at editere i en script fil til brug ved opstart.  Og jeg er ingen ørn til Apple script.

god søndag

steen
smedev
Til top
Agini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2017
Sted: Viby J.
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 09:04
Et godt råd! Lad være med at bruge ekstern EPG da det centrale sted nok logger hvad du ser af udsendelser.
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 09:29
Rigtigt set! Hvis SiliconDust arbejder for FBI/CIA så kunne man se, at i DK ser man gratiskanaler.

Hvilket bringer mig til spørgsmålet om man kan få et kodemodul til afkodning af betalingskanaler ?

Og så:  Mit samsung smart tv der er ca 10 år gl. har vist et HDHR modul. Det må jeg checke om det er opgraderet.

mvh

smedev
Til top
Agini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2017
Sted: Viby J.
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agini Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 10:58
Nej det handler om private firma der tjener millioner på data og statistikker
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2018 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Jeg bruger Emby og det fungerer rigtigt godt, men det kræver seperat epg fra fx honeybee.it

Kan den køre på mac ?
smedev
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 157158159160161 164>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu