recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1080i eller 720p
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1080i eller 720p

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Dreambox 800HD har Auto Resolution, som vel så bør være det bedste valg på netop sådan en boks. Det kører jeg med, og synes det fungerer fint sammen med mit Pioneer 5090H, som jo iøvrigt nok har en bedre skaler end Dreamboxen.
Det er jeg også overbevist om, og jeg ville køre med samme setting...
Til top
netsat_99 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 21:43
Her er en liste over hvilken formater kanalerne fra yousee udsendes i:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68323&title=Formater-p-yousee-hd-kanaler

/Johnny
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Så vidt jeg er orienteret så er opløsningen 720p på alle HD kanaler udsendt hos yousee, men hvis jeg tager fejl så tager jeg da min udtalelse tilbage... Men du kan måske nævne de kanaler som yousee udsender i 1080i???
 
Ja det gør bl.a følgende: Eurosport HD, MTV HD, Kanal 5 HD, Discovery HD, BBC-HD, Canal+ Film HD, Canal+ Sport HD.  ....Disse sender alle i 1080i fra satellit, og videreformidles også som sådan ud i YouSee's net.
 
ps. Måske tænker du på TDC-tv, der ganske frastødende reencoder deres programmer og komprimerer dem hårdt med tydeligt kvalitetstab til følge. Der er mange der forveksler TDC-tv (som er en IPTV platform via ADSL) med YouSee (som er kabel-tv)
  
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

For at bruge din egen formulering: Det er ikke det jeg siger, prøv nu lige at åbne øjnene og se differentieringerne!
 
Differentireingen ligger i at jeg netop startede med at argumentere: "Hvis du dermed siger at YouSee skulle være begyndt at reencode de modtagne 1080i kanaler til 720p  ...[osv om hvad det ville betyde]" ...Det var med andre ord en argumentation om at, hvis du holdt fast i at din misforståelse var det der var tilfældet, så ville det indebære hvad jeg så skrev. Det for for at overbevise dig om forholdet og rette din misforståelse, ikke for at påstå at du selv havde sagt noget om re-encoding (du trode jo at alle HD kanalerne var i 720p)
 
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Jeg har på intet tidspunkt påstået at de reencoder... Jeg har skrevet at de udsender i 720p, da det er den eneste oplysning jeg har hørt omkring opløsningen af deres HD kanaler... At du så har udledt deraf, at jeg har påstået de reencoder må stå for din egen regning!
 
HVIS man forestillede sig at de formidlede alle deres HD kanaler som 720p, så har jeg forklaret dig at det nødvendigvis ville indebære en re-encoding af de fleste af kanalerne, da kanalerne for de fleste vedkommende er modtaget som 1080i kanaler fra satellit. Nu har jeg forklaret dig at det ikke er tilfældet, og jeg fornemmer at du er begyndt at tro mine udsagn. Og det handler vel om at sandheden kommer frem, og misforståeler rettede.


Redigeret af TBC1 - 08-November-2009 kl. 22:34
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af netsat_99 netsat_99 skrev:

Her er en liste over hvilken formater kanalerne fra yousee udsendes i:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68323&title=Formater-p-yousee-hd-kanaler

/Johnny
Tak for det... Jeg kan se at de åbenbart ikke kun sender i 720p trods det var hvad jeg havde fået at vide...
 
Så bliver det straks sværere at opnå det "optimale" billede, for hvis ikke boksen understøtter automatisk format skift efter kilden (source direct), ja så skal man faktisk manuelt ind og skifte mellem 720p og 1080i alt efter hvilken HD kanal man ser, og det er ikke særlig holdbart, og jeg tvivler på nogen gider det...
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Så vidt jeg er orienteret så er opløsningen 720p på alle HD kanaler udsendt hos yousee, men hvis jeg tager fejl så tager jeg da min udtalelse tilbage... Men du kan måske nævne de kanaler som yousee udsender i 1080i???
 
Ja det gør bl.a følgende: Eurosport HD, MTV HD, Kanal 5 HD, Discovery HD, BBC-HD, Canal+ Film HD, Canal+ Sport HD.  ....Disse sender alle i 1080i fra satellit, og videreformidles også som sådan ud i YouSee's net.
 
ps. Måske tænker du på TDC-tv, der ganske frastødende reencoder deres programmer og komprimerer dem hårdt med tydeligt kvalitetstab til følge. Der er mange der forveksler TDC-tv (som er en IPTV platform via ADSL) med YouSee (som er kabel-tv)
  
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

For at bruge din egen formulering: Det er ikke det jeg siger, prøv nu lige at åbne øjnene og se differentieringerne!
 
Differentireingen ligger i at jeg netop startede med at argumentere: "Hvis du dermed siger at YouSee skulle være begyndt at reencode de modtagne 1080i kanaler til 720p  ...[osv om hvad det ville betyde]" ...Det var med andre ord en argumentation om at, hvis du holdt fast i at din misforståelse var det der var tilfældet, så ville det indebære hvad jeg så skrev. Det for for at overbevise dig om forholdet og rette din misforståelse, ikke for at påstå at du selv havde sagt noget om re-encoding (du trode jo at alle HD kanalerne var i 720p)
 
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Jeg har på intet tidspunkt påstået at de reencoder... Jeg har skrevet at de udsender i 720p, da det er den eneste oplysning jeg har hørt omkring opløsningen af deres HD kanaler... At du så har udledt deraf, at jeg har påstået de reencoder må stå for din egen regning!
 
HVIS man forestillede sig at de formidlede alle deres HD kanaler som 720p, så har jeg forklaret dig at det nødvendigvis ville indebære en re-encoding af de fleste af kanalerne, da kanalerne for de fleste vedkommende er modtaget som 1080i kanaler fra satellit. Nu har jeg forklaret dig at det ikke er tilfældet, og jeg fornemmer at du er begyndt at tro mine udsagn. Og det handler vel om at sandheden kommer frem, og misforståeler rettede.
Jeg er blevet gjort opmærksom på at det ikke er alle der sendes i samme format, så jeg æder gerne min gamle hat som lovet LOL
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 16:12

Hør her venner, om Tv signalet er i 1080i eller 720p så indeholder dette nøjagtig den samme båndbredde i MHz såvel som noget udtrykt i MegaBit per sekund, og personer som omtaler opløsningen er op til 5 gange bedre end ved SD er helt ude i hampen (Hamp Avatar). At det trods alt skal ses på en skærm giver vel sig selv. Der er ingen forskel, siden hvornår vil man dobbeltsende HD i forskellig BitRate.

For 117.000 gang når det skal hives og trækkes ud om det er 1080i eller 720p, da skriver jeg hvad er Linie frekvensen i et 100Hz billedrørs Tv?   Phílips har vel ikke udviklet Høj effekt transistorer til 32 kHz såvel som til hele 64 kHz Linieudgang uden nogen grund!


Redigeret af moho - 12-November-2009 kl. 16:16
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 16:21

Exxtreme

Om det MODTAGES som det ene eller det andet, 720 eller 1080, vil det virkeligt sige at ens HDTV ikke skriver dette et eller andet sted?  Dette synes mig alt for underligt, meget meget underligt. Som om en DAB Radio ikke skrev om forskel i FM eller som DAB?



Redigeret af moho - 12-November-2009 kl. 16:22
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 16:27
Konklusionen er som følger
 
Når der eksisterer skærme med opløsningen 1366x768 får dette nogle fatale konsekvenser.
768p50 kan omskrives til 819p50.  Hvilket betyder at man ikke blot har øget linieantalle fra 576 til 768, man har også gjort billedet progressivt. Hvilken betydning dette har for cifrene 1280x720p60 eller 819p60 er enormt.
 
Alt denne tal jongleren har dog ingen betydning for hvor daarligt  DR HD  ser ud. Så ja fremtiden for BluRay er jo 1080p24 eller er det 30? Og udsendt HDTV skiftes måske her imellem 1080/720 for imødekomme de med store skærme og 1920x1080.


Redigeret af moho - 12-November-2009 kl. 16:40
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 09:13
Du snakker da totalt i tåger, som sædvanlig kunne man fristes til at sige, og det har intet med det diskuterede emne at gøre... (ret meget af det) LOL
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 15:47
Jeg taler i tåger, og de som sender HD signalerne ud er hverken til at hugge eller stikke i når det kommer til spørgsmålet om hvorledes dette sendes. 1080 eller 720. Men måske er spørgsmålet helt irrelevant?

Redigeret af moho - 13-November-2009 kl. 15:48
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Jeg taler i tåger, og de som sender HD signalerne ud er hverken til at hugge eller stikke i når det kommer til spørgsmålet om hvorledes dette sendes. 1080 eller 720. Men måske er spørgsmålet helt irrelevant?
Hvilken udbyder tænker du på her? Yousee er jo blevet opklaret... Og nu skal jeg passe på med at udtale mig, men da jeg havde Canal Digital parabol var alle HD kanaler sendt ud i 1080i... Om det har ændret sig ved jeg ikke... Så er der Viasat og TDC tilbage
Til top
bobo.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 16:28
hej jeg har sat mit tv på 1080 står kanon fintt.
VANTAGE VT-01 FULL HD
Har Viasat. Canal Digital
Sky Sports 1
Sky Sports 2
Sky Sports 3
Sky Sports 4
Sky Sports News
Sky Sports Xtra .
TV. VIERA TX-P42V10 Full HD Plasma TV
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu