recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit Bang & Olufsen HD Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit Bang & Olufsen HD Cinema

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 08:53
Nu er f.eks. BeoVision 8 samlet i fjernøsten. Bang & Olufsens software udvikles i Letland (eller er det Litauen?). Og dele produceres i Tjekkiet. Denne proces med at flytte produktion til udlandet vil kun fortsætte fremover. Så det med "køb dansk" vil blive mere og mere udvandet, efterhånden som det kun bliver design og udvikling som forbliver i DK.
 
M.h.t. Penta'erne, så har jeg aldrig kunnet fordrage dem. De skriger langt væk af 80'erne - altså virker antikvare. Og jo, jeg har også ejet bang & Olufsen produkter (og arbejdet en hel del med dem).
 
M.v.h.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 10:38
[QUOTE=Henrik B.]Nu er f.eks. BeoVision 8 samlet i fjernøsten. Bang & Olufsens software udvikles i Letland (eller er det Litauen?). Og dele produceres i Tjekkiet. Denne proces med at flytte produktion til udlandet vil kun fortsætte fremover. Så det med "køb dansk" vil blive mere og mere udvandet, efterhånden som det kun bliver design og udvikling som forbliver i DK.
Det kommer man nok ikke uden om idag, og netop udvikling og design er vel kernen i B&O, uanset hvor det er produceret Smile 
M.h.t. Penta'erne, så har jeg aldrig kunnet fordrage dem. De skriger langt væk af 80'erne - altså virker antikvare.
Der er JEG enig med dig, men smag og behag er heldigvis forskelligWink
 
 Og jo, jeg har også ejet bang & Olufsen produkter (og arbejdet en hel del med dem).
Så ved du også hvad jeg mener når jeg siger at B&O ER i særklasse, på godt og ondtTongue
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Og jo, jeg har også ejet bang & Olufsen produkter (og arbejdet en hel del med dem).
Så ved du også hvad jeg mener når jeg siger at B&O ER i særklasse, på godt og ondtTongue
 
 
Helt enig! Bang & Olufsen er i særklasse. Og deres finish er der ingen andre på markedet som matcher! Ja, nogle har førsteklasses finish, men Bang & Olufsen har bare et materialevalg og frem for alt en materiale forarbejdning, som er i særklasse. Dertil kommer at deres fejlprocent er i særklasse lav...
 
Clap
 
M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 12-November-2009 kl. 10:53
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Og jo, jeg har også ejet bang & Olufsen produkter (og arbejdet en hel del med dem).
Så ved du også hvad jeg mener når jeg siger at B&O ER i særklasse, på godt og ondtTongue
 
 
Helt enig! Bang & Olufsen er i særklasse. Og deres finish er der ingen andre på markedet som matcher! Ja, nogle har førsteklasses finish, men Bang & Olufsen har bare et materialevalg og frem for alt en materiale forarbejdning, som er i særklasse. Dertil kommer at deres fejlprocent er i særklasse lav...
 
Clap
 
M.v.h.
Nemlig Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:16
Super lækkert anlægThumbs Up
Jeg er modsat andre helt vilde med dine Penta højtalere, de er da så spacy at de er moderne den dag i dag.
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Jakobii Jakobii skrev:

Super lækkert anlægThumbs Up
Jeg er modsat andre helt vilde med dine Penta højtalere, de er da så spacy at de er moderne den dag i dag.
Nu synes jeg nu også de er facinerende og spændende,men jeg kar bedre lide deres Beolab 8000 (Blyanterne) som jeg mener er helt fantastisk flotteSmile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Jakobii Jakobii skrev:

Super lækkert anlægThumbs Up
Jeg er modsat andre helt vilde med dine Penta højtalere, de er da så spacy at de er moderne den dag i dag.
Nu synes jeg nu også de er facinerende og spændende,men jeg kar bedre lide deres Beolab 8000 (Blyanterne) som jeg mener er helt fantastisk flotteSmile
Korrekt Beolab 8000 er flotte og meget mere tidsløse end disse 80'er penta højttalere.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:43
Jep, "Orgelpiberne" er markedets flotteste højttaler - i mine øjne.
 
Og taler vi om Mk II udgaven, er lyden også i orden.
 
M.v.h.
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Tillykke MoTiNI
 
Med dit nye super BeoVision 7-40" Mk III Full HD TV.
 
Flot og lige efter min smag, hvis det er muligt at ændre lidt på de to BeoLab 4000
du bruger som center/stereo højttaler. Det får dit tv til at line BeoVision 3 - 32"
som efter min mening aldrig har været smukt designet.
Helt enigWink Det ville være prikken over i'et med en"rigtig" centerhøjttaler påSmile


Nu er der en rigtig god grund til at jeg ikke har en "rigtig" center-speaker.
  1. Jeg har selv custom fremstillet et andet ophæng til den stand, så TV hænger lodret og ikke tilter 10 grader bagover som der er normalt. Her efter ombygningen ville det se mærkeligt ud med en BeoLab 7-2, fordi den kommer for langt frem under skærmen.
  2. Jeg vil stadig gerne bruge mit Montana møbel, så satelitten og Wii maskiner bliver skjult der.
  3. BeoLab 4000 havde jeg i forvejen, så hvorfor ikke bruge dem som center-speaker og derved sparet jeg 25 af de store sedler.
Det skal ingen hemmelighed være at vi kun købte et BV 7-40 fordi vi havde alle højttalerne i forvejen. I min hverdag er der stor forskel på om vi skulle give 50k eller om vi skulle give 75k med en center-speaker. Jeg ville gerne give de 50k for et mit TV m. DVD, men hvis vi havde havnet på 75k så var det aldrig blevet en nyt 7-40.
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 17:16
Hej Weebyx

Det svar som du har skrevet til mig på Beoworld.org er super.

Men jeg kan ikke downloade den fil, er du sikker på at linket er tip/top ?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 17:45
lækkert setup
jeg har også haft et komplet B&O for nogle år siden. Det var jeg sku glad for. Synd at der er mange der har en tendens med at svine det til , fordi det er dyrt. Vi har alle vores forskellige prioriteringer
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 18:03
Så her er hvad mit system består af:

Video: BeoVision 7-40 DVD mk.III full HD
Satelite: Sagem HD PVR101-ST
Audio: BeoCenter 2 DAB/DVD
Center ht.: BeoLab 4000 icepower
Front ht.: BeoLab Penta mk.III
Rear ht.: BeoLab 4000
Remonte: Beo5 samt Beo4




MoTiNI

Nu mente jeg om det er muligt Feks. at stille dem på siden af den grund jeg beskrev,
ikke at du ikke skal benytte dem.De kunne måske også ligge på den tomme glashylde. Thumbs Up



Redigeret af Peter Pan - 12-November-2009 kl. 18:07
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu