recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit Bang & Olufsen HD Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit Bang & Olufsen HD Cinema

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 18:16
@ Peter.

Det ser slet ikke godt ud. Sådan stod de inden jeg lavede det beslag som de sider på nu.
Jeg har også prøvet at stille dem på glaspladen, det ser heller ikke rigtigt ud.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 18:48

Ok MoTiNI

Men var dette jeg kom til at tænke på da jeg så din placering af BeoLab 4000.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 19:13


Når man ser billedet, så ser man hvor begrebet "Husalter" kommer fra. LOL
 
M.v.h.
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Ok MoTiNI

Men var dette jeg kom til at tænke på da jeg så din placering af BeoLab 4000.



Ja, det var også det første jeg tænkte på da jeg havde lavet opsætningen.....den ligner jo et BV3...men bare flottere Tongue
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Når man ser billedet, så ser man hvor begrebet "Husalter" kommer fra. LOL
 
M.v.h.


Hmm det mener du vel ikke Cry
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 20:01
Joooeee, hele opsætningen inkl. højttalere, lamper m.v.
 
M.v.h.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu er f.eks. BeoVision 8 samlet i fjernøsten. Bang & Olufsens software udvikles i Letland (eller er det Litauen?). Og dele produceres i Tjekkiet. Denne proces med at flytte produktion til udlandet vil kun fortsætte fremover. Så det med "køb dansk" vil blive mere og mere udvandet, efterhånden som det kun bliver design og udvikling som forbliver i DK.
 
M.h.t. Penta'erne, så har jeg aldrig kunnet fordrage dem. De skriger langt væk af 80'erne - altså virker antikvare. Og jo, jeg har også ejet bang & Olufsen produkter (og arbejdet en hel del med dem).
 
M.v.h.
Det er et skråplan, at B&O lidt efter lidt flytter deres produktion ud af landet. Med de over priser de tager for deres produkter, så skulle der være råd til, at det var en dansker som sad ved samlebåndet, istedet for en fra Tjekkiet. På sigt udvander de jo også deres gode navn, når det efterhånden ikke er "made in Denmark" men i stedet "made in Czech Republic" eller det næste bliver vil "made in China" Så kan man spørge sig selv, hvor meget prestige er der så tilbage i navnet Bang & Olufsen.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 00:33
MoTiNI, nåede du at høre   Beo skaden  fløj forbi. Tongue Shocked
 
Gud ved hvorfor han kom flyvende ? , SE hans setup. Der er tilsyneladende ikke noget B&O imellem. Confused
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 06:22
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

MoTiNI, nåede du at høre   Beo skaden  fløj forbi. Tongue Shocked
 
Gud ved hvorfor han kom flyvende ? , SE hans setup. Der er tilsyneladende ikke noget B&O imellem. Confused
  
Ja den er god med jer, men jeg har faktisk været B&O tilhænger. Har haft flg. modeller: Beomaster 3400 med et sæt S30 højt. Beomaster 8000 + beocord 9000 +CX100. Beocenter 9300 + Beolab 4000.
Tidligere kunne man købe B&O til priser, som godt nok kostede lidt mere end de Japanske produkter. Men det var stadige til at betale, hvilket man desværre ikke kan sige om det i dag. 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 10:26
kskruger
 
Det handler om prioritering og interesse. Man kan se sådan på det, har man 3 børn, har man ny bil, går man meget på bodega, og ud at spise, eller er studerende. Kan flertallet nok ikke i dag samtidigt tillade sig at have en stor passion, og opnå den store glæde det er i hverdagen at eje et Bang & Olufsen AV system, af nyere dato. Men der er ikke nogen grund til at jamre over prisen, for du bestemmer jo selv hvordan DU vil prioritere.
 
I 1984 betalte jeg 8.500 Kr. for en ny Beocord 9000. Det var også rigtigt mange penge for en bagersvend. Når jeg så tænker over hvor mange timer jeg har nyt den, dengang fantastiske musikkvalitet, har det været det hele vær.
 
Sådan er det også idag med mit BeoVision 7- 40" Mk III TV. Alt efter højttaler valg får man en fantastisk dts lyd ud af den Dolby 7.1 digital surround processer der følger med i købet. Et billede man aldrig bliver træt af at se på. Et TV i glas og aluminium, jeg glæder mig over hver gang jeg går forbi.
 
Den følelse oplever jeg slet ikke når jeg ser på mit plastik Samsung tv i soveværelset, hvor fjernbetjeningen skal rettet 100% mod fjernsynet for at det kan skifte kanal.
 
Beo4 er en drøm, af en fjernbetjening. Om du så står og klør dig på ryggen med den, kan den samtidigt udføre de kommandoer du ønsker. Tænk hvis du med en investering på 1689 Kr. kunne opnå det samme med hende der hjemme LOL . B&O er for mig ikke prestige men en interesse. 
 
Mvh.  
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 16:48
@ kskruger
Det har du så evig ret I. Bang & Olufsen er snart nået en pris leje hvor jeg ikke kan/vil være med mere. Hvis prisen forsat bliver ved med at stige på TV siden i samme hast, så tror jeg det her BV 7-40 er det sidste B&O TV jeg har købt fra nyt af. Næste gang bliver man nok tvunget til at købt 2.nd hand.

@ Peter Pan
Du har jo også fadt i noget af det rigtig.
Jeg har altid intersseret jeg for design og der høre Bang & Olufsen produkter jo hjemme. Deres betjenings af produkterne er lige til og om det er Audio eller Video man skal betjene er det samme fremgangs måde. Også selv om man skifter et produkt ud efter 5-6 år, så er betjeningen stadig ens.

B&O fjernbetjeninger er også overskuelige, kun de knapper man bruger i daglig dagen er der. Hvor imod på ander fabrikanter's fj.betjening er der oftes 2-3 gange så man knapper og de fleste bruger man aldrig. Det er også en ting som jeg sætter stor pris på, samt en fj.betjening til aller produkter, så man slipper for remonte til hver enhed man købt.

Og så må jeg bar lige nævne Beo5 som idag kan programeres til 3.parts produkter, så nu når jeg har Canal Digital satelite modtager, så kan den betjener 100% med min Beo5 remonte Tongue
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 17:29
Synes det ser gennemført ud. Over gennemsnittet end hvad man kan finde herinde. Lækkert med den lille remote Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu