recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4. Fælleskøb af Focal surroundsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket4. Fælleskøb af Focal surroundsæt

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 20:02
 
Hej Alle
 
Antal tilmeldinger:  36
 
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
TonyM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 10:29
Ja så fik jeg bestilt mit setup.
 
det blev dog til :
focal pack sib 5.1 ( med alm. sib, da jeg ellers skulle splitte mit tv bord ad)
Onkyo 607 receiver
 
sammenlagt ca. 8100 kr.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 18:54
Jeg kan sige at jeg er rigtig tilfreds med mit Sib 5.1 sæt og min Onkyo 507 receiver.. :) Samlet pris 6000 kroner (plus 500 for kabler), og jeg synes ikke jeg har oplevet at de har været så skingre i diskanten som de ellers er blevet kritiseret for.. :) 

Men anbefales har fra, helt klart. Lækkert sæt, specielt til den pris!
Til top
radiomus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 11:24
Hey folkens
 
Er næsten sikker på jeg skal have et focal sæt med sib2 højtalere.
 
Har dog et enkelt spørgsmål:
Kan de alm. sib2 lægges ned? eller hvad gør i med jeres centerhøjtaler?
 
Såfremt den ikke kan lægges ned, ser det så ikke sjovt ud, hvis centerhøjtaleren skal stå op?
 
Ville gerne købe en sib2 XL til centerhøjtaler, men er fattig studerende og små 800kr for at skifte en sib2 til sib2XL er ikke indbydende :)
 
Håber på hurtige svar.
 
Mvh
Rasmus
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 11:50
Hvis jeg brugte en Sib som center, ville jeg lade den stå op.
 
Jeg ved, at mindst een bruger her på recordere har lagt den ned, men det støder min æstetiske sans.
Til top
radiomus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:37

Hvilke kabler bruger i til sib sættet?? og hvor køber i dem?

Til top
nicolais Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af radiomus radiomus skrev:

Hvilke kabler bruger i til sib sættet?? og hvor køber i dem?


Jeg har været ude og købe noget 2,5mm2 ved Harald Nyborg... 50 meter, for at være mere nøjagtig :)

Det lyder meget "lyst" i lyden endnu, men jeg regner med at det bliver bedre når HT'erne har været i gang nogle dage/uger :)

Men, jeg ved ikke nok om kabler til at anbefale noget over noget andet - har bare læst og hørt andres erfaringer, og det virker som om, at man skal være ultra Hifi freak for at man får noget ud af kabler til mere end 10-20 kr. pr. meter... så jeg valgte at give 5,20 kr. pr. meter :D
Til top
radiomus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 15:35

Har et par dage til at finde kablerne... Har i hvert fald bestilt focal sættet med 5xsib2 + sub

Nu skal jeg bare have fundet en receiver og kabler.. så er der surround! :D
 
/Rasmus
Til top
TonyM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 18:38
jeg valgte selv at købe det hvide kabel med som hifi freaks sælger til 19 kr / meteren.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af radiomus radiomus skrev:

Hey folkens
 
Er næsten sikker på jeg skal have et focal sæt med sib2 højtalere.
 
Har dog et enkelt spørgsmål:
Kan de alm. sib2 lægges ned? eller hvad gør i med jeres centerhøjtaler?
 
Såfremt den ikke kan lægges ned, ser det så ikke sjovt ud, hvis centerhøjtaleren skal stå op?
 
Ville gerne købe en sib2 XL til centerhøjtaler, men er fattig studerende og små 800kr for at skifte en sib2 til sib2XL er ikke indbydende :)
 
Håber på hurtige svar.
 
Mvh
Rasmus
Hej Rasmus
 
Jeg antager at Allan hentyder til mig da jeg har lagt min ene sib ned. Alt andet er jo nærmest fysisk umuligt medmindre ens skærm hænger meget højt og man kan have den stående under, eller hvis man hænger den på væggen bagved.

Jeg har selv spurgt hififreaks om det ville påvirke lyden hvilket jeg fik at vide at det IKKE ville og at højttaleren heller ikke tager skade af det. Så det er smag og behag om man vil have den liggende eller ej.

Om det er æstetisk eller ej er jo en smagssag, jeg synes det ser hamrende fedt ud og passer perfekt til mit setup. der er ikke nogen herinde der har set mit hjem, men jeg kan godt fortælle at der gås meget op i hvordan tingene ser ud og at ligge den ned ser rigtig godt ud i et tv møbel!

PS. Du skal bare tage foden af, så ser det endnu bedre ud!


Redigeret af Strange - 28-Marts-2010 kl. 19:20
Til top
radiomus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Strange
<DIV></DIV>
<DIV></DIV>
<DIV></DIV>
<DIV></DIV>
<DIV>Jeg antager at Allan hentyder til mig da jeg har lagt min ene sib ned. Alt andet er jo nærmest fysisk umuligt medmindre ens skærm hænger meget højt og man kan have den stående under, eller hvis man hænger den på væggen bagved.<BR><BR>Jeg har selv spurgt hififreaks om det ville påvirke lyden hvilket jeg fik at vide at det IKKE ville og at højttaleren heller ikke tager skade af det. Så det er smag og behag om man vil have den liggende eller ej. <BR><BR>Om det er æstetisk eller ej er jo en smagssag, jeg synes det ser hamrende fedt ud og passer perfekt til mit setup. der er ikke nogen herinde der har set mit hjem, men jeg kan godt fortælle at der gås meget op i hvordan tingene ser ud og at ligge den ned ser rigtig godt ud i et tv møbel!<BR><BR>PS. Du skal bare tage foden af, så ser det endnu bedre ud!</DIV>[/QUOTE Strange
Jeg antager at Allan hentyder til mig da jeg har lagt min ene sib ned. Alt andet er jo nærmest fysisk umuligt medmindre ens skærm hænger meget højt og man kan have den stående under, eller hvis man hænger den på væggen bagved.

Jeg har selv spurgt hififreaks om det ville påvirke lyden hvilket jeg fik at vide at det IKKE ville og at højttaleren heller ikke tager skade af det. Så det er smag og behag om man vil have den liggende eller ej.

Om det er æstetisk eller ej er jo en smagssag, jeg synes det ser hamrende fedt ud og passer perfekt til mit setup. der er ikke nogen herinde der har set mit hjem, men jeg kan godt fortælle at der gås meget op i hvordan tingene ser ud og at ligge den ned ser rigtig godt ud i et tv møbel!

PS. Du skal bare tage foden af, så ser det endnu bedre ud!
[/QUOTE skrev:


 
Jeg tror bare jeg må prøve det! Højtalerne er i hvert fald på vej.
 
/Rasmus
 
Jeg tror bare jeg må prøve det! Højtalerne er i hvert fald på vej.
 
/Rasmus
Til top
radiomus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af TonyM TonyM skrev:

jeg valgte selv at købe det hvide kabel med som hifi freaks sælger til 19 kr / meteren.
Hvor i alverden finder jeg det henne? synes kun der var mega dyrer kabe pakker som jeg kunne købe via hififreaks ved bestillingen af focal sættet.
 
/Rasmus
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu