recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til det fuldendte fladskærms-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til det fuldendte fladskærms-tv

 Besvar Besvar Side  123 49>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til det fuldendte fladskærms-tv
    Sendt: 14-November-2009 kl. 12:09

AV Precision og Bigture er i gang med et udviklingsprojekt, der skal udmønte sig i et helt nyt fladskærms-tv.


Prototype af det nye TV. Foto: Hifi & Surround.  


Forslag

På denne side samler vi sammen på forslag fra brugerne af recordere.dk, til hvad det fuldendte fladskærms-tv bør indeholde.

Indkomne forslag indtil nu er:

Erik Højby Sørg for at alle kabler sider parralelt med vægen, så de ikke tvinger panelet længere ud fra vægen end nødvendigt. Sørg også for at der er plads til at samle alle ledninger inde ved midten, så de kan føres ned via en kabelkanal så de er skjulte. det jeg mener er at der skal være plads bag panalet til at føre dem vandret til et sted på midten hvor de så bliver ført lodret ned, ind i et hul i vægen eller vandret ud til siden om nødvendigt. Fjernbetjeningen bør helst udformes så den ligger naturligt på et bord med sender enden højest, så man ikke er i tvivl on hvilken ende der skal vende frem imod tv apparatet. Jeg selv hører ikke til en nyere årgang, så alle symboler og tekster på knapperne må gerne udskille sig farvemæssigt i forhold til knappernes baggrundsfarve. EKS. hader jeg lyssegrå knapper med mørkegrå tekst da de næsten ikke er til at læse. bedst er lyse knapper med mørk tekst, da ørjene instiller lysmængden efter hvor meget lyd der kommer, og så bliver mørke bagrunde med lys tekst uskarpe.
jakobii Rammeløst ala LG, reciever ala Sony, brugervenlighed ala Philips, Remotekvalitet ala B&O og pris ala Medion (-;
Erik højby Jeg glemte at påføre at det selvfølgelig bør have både DVB-C og T da jeg selv desværre har anskaffet mig et Pioneer med DVB-T, og nu skifter vores antenneforening udbyder, så vi ikke mere kan benytte "T", men skal benytte "C" så jeg bliver nødt til at købe en DVB-C boks.
Hans Jensen Desing som Pioneer plasma. 50-60 tommer, gerne i noget mat sort ramme som ikke reflekterer lys. Fjernbetjening ! Gerne radiostyret i stedet for IR Måske en remote som kan alt ala logitec / Nevo Som følger med tv'et og kan programeres til alt det andet udstyr man har. Alt i tunere DVB-C og T Og gerne 2 tunere så man kan se PIP på DVB-C DNLA Trådløst LAN så skærm kan bruges som en slags mediacenter
Morten olsen 1. Ingen højtalere, men evt en digitalforstærker som i Nad-fjernsyn som kan trække et par højtalere. 2. Dybden af fjernsynet skal ikke være for dyb. 3. Nu ved jeg ikke havd det skal koste, men et kontransglas. 4. En kvalitetsfjernbetjening a la B&O. Det feel man for over en sådan en fjernbetjening er fantastisk, evt. sørge for at den kan bruges til en eks. Oppo-blueray afspiller. 5. navnet på fjernsynet. Evt. have en dialog med en seriøs producent af dem der producere projektorer. 6. Evt. DVB-T, C og evt. S- tunere indbygget. der behøves ingen analogtuner i.
 



Redigeret af Lars - 16-November-2009 kl. 18:06
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 12:23
Mine egne forslag er:
  • Indbyggede tunere til DVB-T og DVB-C, begge MPEG-4 HD og de skal fungere til FTA, Boxer, YouSee og Stofa
  • Kanaler skal kunne navngives nemt og sorteres helt valgfrit. Der skal være favoritlister, det skal være uhyggelig nemt at tilføje nye kanaler eller ændre eksisterende.
  • Hurtig tekst-tv, helst med split-funktion imellem billede og tekst (PAT)
  • Tilslutninger må ikke vende direkte bagud. Skal vende nedad og til siden.
  • Fjernbetjeningen skal være god, simpel, hurtig og ikke retningsbestemt. Må gerne se eksklusiv ud.

Tunere og de fleste tilslutninger må gerne sidde i en separat medieboks, ligesom Pioneer havde på flere modeller. Men det er vigtigt at der kan tilbydes en løsning med tunere, enten i en separat boks eller direkte i TV'et. Boksen skal kunne gemmes væk, altså betjenes uden at være synlig i rummet.

Vælges denne løsning er det til gengæld ikke vigtigt - for mig - at der sendes trådløst imellem boks og TV. TV'et skal aligevel have et strømkabel, så om det også skal have et HDMI kabel betyder ikke noget. Hellere en god solid og holdbar løsning.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 12:39
1. Separate antenneindgange til de forskellige tunere, så man ikke skal være tvunget til at vælge mellem egen antenne eller kabel-TV.

2. Mulighed for at blande kanaler fra alle tunere i kanallisten.

De to ovenstående er ikke længere aktuelle for mig, men særdeles aktuelle for de uheldige, som ikke kan modtage de nye DR-kanaler over kabel-TV og derfor er nødt til at supplere med egen antenne til DVB-T.

3. Ordentlige muligheder for kanalsortering, f.eks.:
 - mulighed for frasortering af krypterede kanaler, som man ikke har kort til.
 - mulighed for gruppering af alle alle danske kanaler først i kanallisten.
 - mulighed for på een gang at udpege de kanaler, som skal ligge først eller beholdes.
 - mulighed for at flytte mere end een kanal ad gangen.

 


Redigeret af Allan Olesen - 14-November-2009 kl. 12:41
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 12:44
Min drømme fladskærm er udviklet med 100% fokus på billedet.
Dvs. den indeholder KUN et mindre antal digitale indgange (HDMI/DVI).
Tunere og lyd købes som eksterne bokse, og skiftes i takt med udviklingen.
Til gengæld skal skærmen have "perfekt" billedbehandling samt fremvisning, og dermed kunne holde teknologisk i en længere årrække.
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 12:45
Mulighed for at aktivere automatisk skift til HDMI indgangene.
 
-Når man tænder for sin blu-ray eller anden kilde via HDMI, skifter TV'et til den pågældende indgang, ligesom på scart.
 
Mulighed for at benytte højttalerne i tv'et som center i et surround setup.
 
Spar endelig ikke på hverken på HDMI eller Component tilslutninger
 
Ordenlig scaler til kilder i SD
 
 
Til top
Thomas.Pedersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 13:14
Fysisk On/off knap på kanten (som på LG's nye serie)
 
Mulighed for at vælge/tilkøbe andre farver end sort 'ramme'. Feks. Hvid, Sølv, træ (?)
 
Sælg produktet uden fod. Derefter kan man tilkøbe fod eller vægbeslag.


Redigeret af Thomas.Pedersen - 14-November-2009 kl. 13:26
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 13:25

Korrekt billedgengivelse i forhold til kilden, er måske lidt ved siden af mit ønske til det perfekte tv. Jeg vil gerne have et tv, der får mine dvd'er til at lige blu-ray og blu-ray til at ligne en sprit ny digitalbiograf.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 13:37
Det perfekte tv har mulighed for at man selv kan skifte rammen ud med en som man synes passer godt ind i indretningen. Det vil gøre det nemmere at sælge til hunkønene, da de så fx. kan designe mønsteret online som man kan gøre på et mobilcover, og få det sendt til adressen.

Rigtig god billedekvalitet.

Fjernbetjening med funktionerne fra en Harmony, men ikke i det plastik-l*rt som logitech harmony er. Sort anodiseret alu, med kanter i forniklet alu. Den kan evt. tage udgangspunkt i Phillips Pronto, med dedikerede knapper til volumen, kanal op ned, teksttv, mute og HDMI-switching.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 13:43
Undskyld, men er det ikke lidt banalt at dreje emnet over på billedkvalitet? Selvfølgelig vil vi gerne have den bedst mulige billedkvalitet, men det kan man jo læse om alle steder. Tråden her handler vel mere om alle de små ting, som ser ud til at blive glemt, selv om de har stor indflydelse på tilfredsheden bagefter.

Jeg er for eksempel enig i, at det er tåbeligt at lave et ultratyndt TV, som man bliver nødt til at hænge langt ude fra væggen for at få plads til stik, som rager bagud i stedet for nedad.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 14:16
Seperat tunerboks hvor alle tilslutninger er tilgængelige,og hvor der er plads til harddisk til optagelse ,internet til opdatering mm. Således kun 2 ledninger til panelet (HDMI og strøm), og derfor meget nemmere at tilslutte udstyr.
Ved seperat boks kan man også i fremtiden nøjes med at skifte boksen hvis der kommer nye krav/behov.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
mick-j Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 14:29

En form for modulær opbygning fsva. tunere og indgange, evt. i form af en separat boks som Skyum foreslår eller en udskiftelig "kasse" i/bag TV'et. På den måde kan man evt. starte med det mest basale i forbindelser (et enkelt hdmi og intet andet ville passe mig fint som et "starterkit") og udvide funktionaliteten hen ad vejen (f.eks. indbygget mediacenter i forskellige varianter, HDMI-forward/splitter t. projector, DVB-XYZ - knock yourself out ;)) 

Med venlig hilsen

Mick Johansen
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 14:34

Nu da de fleste er enige om, at B&O's fjernbetjeninger er toppen, så kunne et work-around måske være at gøre det muligt simpelthen at benytte B&O betjeningen. Andre har gjort det tidligere. Flere ønsker RF betjening, hvilket lyder lidt farligt i mit hovede - det skal i hvert fald ikke være den ENESTE mulighed for remote betjening, da man udelukker en stor del af universal-betjeningerne.

Jeg så gerne, at der bliver lagt lidt kræfter i den grafiske fremtoning af EPG. Samsungs DVB-C boks har et pænt EPG-design, men det behøver ikke være copycat vi snakker om. Lidt flere kanaler i oversigten end 3126-boksen ville også være en god idé. Hastigheden på navigationen i EPG er også et af de punkter jeg selv lægger vægt på.

Igen med inspiration fra Samsungs DVB-C boks, så er muligheden for at cykle igennem programmer uden at skifte til dem (bundlinien der kommer frem på boksen når piletasterne benyttes) en lækker feature, som vil øge brugervenlighedne i det daglige.

Som nævnt af andre: Drop wireless lir. Der kunne være fornuft i at samle eksterne tilslutninger i en medieboks ala Pio KRP-modellerne, så man blot skal føre 2 kabler op i skærmen, men trådløs forbindelse mellem boks og skærm er 100% ligegyldigt.

Andre ting, der for min skyld godt kan kastes i havet: DLNA funktionalitet! Hellere spare udviklingskronerne på vedligeholdelse af et system, der konstant er afhængigt af codecs, og som endnu ikke er præsenteret i en brugervenlig og velfungerende version.
 
Edit: Diskrete kommandoer til ting som valg af inputport, tænd eller sluk af TV (ikke tænd OG sluk!), hvilket vil gøre det nemmere at programmere perfekte kommandoer på universalbetjeningerne. Med andre ord: Lad være med at gemme softwarefeatures væk, som kunne være gode at kunne nå udenom menusystemet. De behøver ikke have en dedikeret knap på fjernbetjeningen, men der bør eksistere en IR-kode, så man selv kan få fat på mere specielle funktioner direkte. Det kunne eks. være farvepresets som Dag/Nat, man ellers skulle igennem en menu for at finde.


Redigeret af T-Ras - 14-November-2009 kl. 14:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 49>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu