recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til det fuldendte fladskærms-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til det fuldendte fladskærms-tv

 Besvar Besvar Side  <12345 49>
Forfatter
Besked
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 18:33
Jeg vil gerne betale for rigtig lækker lyd intregreret i tv'et


Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Billede som Panasonic og Pioneer.

Rammeløst design.

TV'et SKAL Primært være SORT... Ikke alt for meget sølv. (så lidt som muligt sølv)

Sørg for en fjernbetjening der ikke skal pege direkte mod dioden på tv'et for at virke.

Højttalere skal IKKE købes seperate men være i TV'et.

Kommer sikkert i tanke om mere.

Her er jeg ikke enig idet netop integrationen af højttalere kræver dybde eller kompromis mht. lyd, med mindre man hedder B&O og har mange penge i ryggen. Løse højttalere som tilkøb vil forenkle design og teknikWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Tegning Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 18:58
Selvfølgelig skal der være lyd, selvom det er det "perfekte" tv er der andre end hifi freaks der køber det. Sats i stedet på noget lyd ala. B&O eller bare nogle super højtalere.
Mvh Rasmus aka Tegning
Til top
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 19:26
Jeg så prototypen på messen i dag, og kan godt sige at billedkvaliteten bliver i topklasseClap

Drop højtalerne
Drop Fjernbetjeningen

Keep it simple!!!

ifølge Otto er det med i overvejelserne, og det synes jeg lyder som en god idé.

medieboksen som er blevet nævnt tidligere er også en super idé, håber bare at de starter i en lidt større størrelse end den 40" som prototypen var i. men det lød lidt på Otto at øjet også var rettet mod de prof. studioer hvor de åbenbart skriger efter en 40" skærm.

Ps. kan det siges at det er en LCD skærm og alle incl. undertegnede troede det var en plasma skærm...

Til top
tannis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 20:05
En usb tilslutning til evt hdd ell. ram så den kan fungerer som  pvr og min. 2 slots til forskelige modtagere af eget valg, fx samme som til pc .God ide med at nøjes med forstærker til lyd uden højtalere .
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Drop højtalerne
Drop Fjernbetjeningen

Keep it simple!!!
 
Altså droppe ideen med at lave et TV, fra brugere til brugere ?
 
Og istedet lave en monitor, leveret af teknikere til teknik-nørder ?
 
Jo mere simpelt det holdes, jo mere nørdet bliver det jo. Altså i sidste ende, noget primært for ungkarle med pengepungen i orden.
 
Personligt ville jeg foretrække løsninger der kan bruges i en normal stue, sammen med kone, børn osv. Og her skal løsningen være gennemtænkt fra A til B, og ikke være et simpelt high-end svær-at-komme-i-nærheden-af produkt. Det skal favne bredt på design, betjening, muligheder osv.
 
Omvendt tror jeg fortsat på, at det nok ender med præcis dét produkt du efterlyser, fordi alle de øvrige ting vil være for dyre og for tidskrævende at lave, for udviklings-holdet. Altså så det ender med et produkt af nørder for nørder, frem for et produkt af brugere for brugere - set over en mere bred kam.
 
 
PS. Det med nørder er ikke ment negativt Smile
 
  /Lars


Redigeret af Lars - 14-November-2009 kl. 20:36
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-November-2009
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 21:01

*Open source firmware eller i det mindste mulighed for at hente plug-ins eller farve-themaer.

*Ekstra fjernbetjening - bare sådan en lille flad en, som man kender fra en bærbar computer. Helst gemt i fjernsynet.

*Voice-control - til simpel navigering og selvfølgelig mulighed for at slå det fra.

*Diskret stand-by lys.


Kan ikke lige komme på mere

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Drop højtalerne
Drop Fjernbetjeningen

Keep it simple!!!
 
Synes du ikke det modstrider hinanden?

Jeg ville HADE at skulle stå og snakke til mit tv. Det er en ussel teknologi, som har potentiale, men som ikke burde komme ud af kravlegården. Alt for mange fejl!

Jeg vil 10 gange hellere have en fjernbetjening.

Desuden skal der sidde en 2 x 25W klasse D forstærker i tv'et, såsom en AMP32, som kan købes fra Sverige. Fylder intet = smalt design. Så kan man selv finde nogle gode højttalere.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 21:59
En monitor model og kun billede (kan sælges billigere og ergo flere styk)

samt en model med en mediabox og måske højtaler.
denne mediabox kan man så arbejde videre.

Men dem som siger god lyd, tænk på hvor mange år b&O har været om det.
samt målgruppen er sikkert dem som har pioneer eller tilsvaende i dag og de fleste har stort anlæg ved siden af.
billede og surround hænger samme.
men som Anima skal der sidde en 2 x 25W klasse D forstærker i tv'et.
så kan man altid sætte nogen til. 

youtube og alt muligt glem det. Det er spild af ressourcer, da det sikkert er lige meget for målgruppen.

 
 

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Drop højtalerne
Drop Fjernbetjeningen

Keep it simple!!!
 
Altså droppe ideen med at lave et TV, fra brugere til brugere ?
 
Og istedet lave en monitor, leveret af teknikere til teknik-nørder ?
 
Jo mere simpelt det holdes, jo mere nørdet bliver det jo. Altså i sidste ende, noget primært for ungkarle med pengepungen i orden.
 
Personligt ville jeg foretrække løsninger der kan bruges i en normal stue, sammen med kone, børn osv. Og her skal løsningen være gennemtænkt fra A til B, og ikke være et simpelt high-end svær-at-komme-i-nærheden-af produkt. Det skal favne bredt på design, betjening, muligheder osv.
 
Omvendt tror jeg fortsat på, at det nok ender med præcis dét produkt du efterlyser, fordi alle de øvrige ting vil være for dyre og for tidskrævende at lave, for udviklings-holdet. Altså så det ender med et produkt af nørder for nørder, frem for et produkt af brugere for brugere - set over en mere bred kam.
 
 
PS. Det med nørder er ikke ment negativt Smile
 
  /Lars

Men bliver dette projekt ikke til billedenørder.

ellers kan man vil bare købe et phillips eller samsung idag.
de kan jo en masse ting, men ikke vise det billede som vi er mange som gerne vil se.


Redigeret af xcardman - 14-November-2009 kl. 22:03
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 22:22
Jeg har ikke noget imod at der er højtaler på en skærm, bare den kan tages af uden det iøvrigt efterlader synlige beslag eller kanter... dvs den måde som feks pioneer fastgjorde deres højtalere på de store skærme.

Jeg mener helt generelt at skal de sælges til den brede befolkning skal højtaleren sidde på, og være tilsluttet... bare nørderne kan få lov at pille den af Wink

Slankt let design, ikke plasticagtigt.

En ting som jeg satte stor pris på ved pioneer var frontglasset og panelet var en sandwhich konstruktion uden luft mellem lagene, hvilket gjorde man undgik "reflekser" på de forskellige lag i betragtingsvinkler fra siden og nedefra.

Ellers tror jeg der er ret meget styr på billedkvaliteten.
Mvh

René
Til top
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 22:51
Otto snakkede om evt. at lave individuelle løsninger på dette problem, altså at man kunne bestille TVét uden fjenbetjening, hvis man havde en universal remote selv, eller gøre den klar til fx B&O's remotes. Det med højtalerne var igen noget man skulle kunne vælge fra eller til. Ang. prisen ville han ikke ud med noget for derefter at skulle blive hængt op på dette senere hen, men når de prøver at samle en reference skærm, som kan bruges i proff. studioer bliver den nok ikke til hr og fru danmark. Han sagde at de håber hver skærm mere eller mindre kunne blive efter din ønsker, med hensyn til farve valg af rammen, evt firma logo på skærmen til firma'er, men der er jo lang vej endnu til det er færdigtCry men han laver det også ud fra personlige referencer.

et andet punkt hvor hr. og fru danmark nok ikke kan være med er da han samlignede de fjernsyn de holdt deres eget op imod, der er det altså toppen af poppen i pris han nævnte. så jo han henvender sig nok i en hvis grad til teknik nørderne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 49>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu