recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung TV og indbygget "kortlæser"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung TV og indbygget "kortlæser"?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TueT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung TV og indbygget "kortlæser"?
    Sendt: 19-November-2009 kl. 20:25
Hej,
 
Jeg har et Samsung 50" plasma TV model PS-50Q96HD. Mit spørgsmål er, om der er indbygget kortlæser i det, så jeg blot kan stikke mit Yousee kort ind i det, og dermed se de kodede kanaler som jeg har betalt for?
 
Jeg har fundet et slot hvor der er plads til et kort, eller noget hardware hvor kortet kan side i? Nede for slottet står der "Common interface"???
 
Fandt følgende tekst om TV'et fra en dansk hjemmeside:
 
Altid lyst i skærmen med indbygget digital-tv! Med indbygget digital-tv behøver du ingen særskilt boks for at tage imod jordsendt digital-tv. PS50Q96HD er godkendt af Boxer. Takket være et enkelt tillægsmodul (CA-modul), som du køber særskilt, indsætter du abonnementskortet direkte i PS50Q96HD.
 
 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af TueT TueT skrev:

Hej,
 
Jeg har et Samsung 50" plasma TV model PS-50Q96HD. Mit spørgsmål er, om der er indbygget kortlæser i det, så jeg blot kan stikke mit Yousee kort ind i det, og dermed se de kodede kanaler som jeg har betalt for?
 
Jeg har fundet et slot hvor der er plads til et kort, eller noget hardware hvor kortet kan side i? Nede for slottet står der "Common interface"???
 
Fandt følgende tekst om TV'et fra en dansk hjemmeside:
 
Altid lyst i skærmen med indbygget digital-tv! Med indbygget digital-tv behøver du ingen særskilt boks for at tage imod jordsendt digital-tv. PS50Q96HD er godkendt af Boxer. Takket være et enkelt tillægsmodul (CA-modul), som du køber særskilt, indsætter du abonnementskortet direkte i PS50Q96HD.
 
 
 
Du kan rigtigt nok tilkøbe et såkaldt CA-modul, - som du så stikker et kort i .Men ifølge dit citat kan du IKKE modtage YouSee( DVB-C - altså kabel TV) via nævnte CA-modul. Men kun digitale kanaler som feks Boxer via antenne på huset ( DVB-T )
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
TueT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 22:07
Tak for svaret.
 
Det er da en skam. DVB-T kan jeg jo ikke bruge til så meget. Der er en label på TV'et hvor der står DVB. Det er da lidt misvisende - de kunne da ligeså godt have skrevet DVB-T!
 
Kan man ikke få en adaptor?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af TueT TueT skrev:

Tak for svaret.
 
Det er da en skam. DVB-T kan jeg jo ikke bruge til så meget. Der er en label på TV'et hvor der står DVB. Det er da lidt misvisende - de kunne da ligeså godt have skrevet DVB-T!
 
Kan man ikke få en adaptor?
 
En adaptor i denne sammenhæng hedder en ekstern boks fra YouSee Cry 
 
D (igital) V (ideo) B (roadcasting) er et lidt vidt begreb.Efterfulgt af et T(errestial) kan det tune signaler fra jordbaseret sending = mast til tagantenne. Efterfulgt af et C (abel) kan det tune kabel TV. Og efterfulgt af S(attelit) handler det om parabol = sjælden .  Og forskellige lande har meget forskellige sendenet og standarter. Derfor er det nærmest umuligt for Samsung,Sony osv osv at implemente en både aktuel og fremtidssikret tuner 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu