recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - samsung farve fejl??!!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsamsung farve fejl??!!!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jannick2400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: samsung farve fejl??!!!!
    Sendt: 22-November-2009 kl. 21:29
jeg har for ca 2 ½ år siden købt et samsung le37s86 bd LCD TV i Metro.
 
Nu er det pludseligt begyndt at vise en underlig blå farve på skærmen.
 
Man kan sagtens se hvad der foregår men billedet har et underligt blåt skær.
 
tv'et er tilsluttet min pc med hdmi kabel, og pludseligt mens jeg sad og rodede med min pc blev alle de lyse farver helt lyseblå.
problemet er der også selvom jeg ser alm tv. men skruer jeg ned for kontrasten er problemet ikke så iøjenfaldende.
jeg har reset'et alle indstillinger så er sikker på at der er en fejl.
 
Mit spørgsmål til 1 million er nu:
 
Hva kan der være galt??
 
Med venlig hilsen
Jannick 
Til top
Bjerrehuus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 21:36
Hejsa,
 
Det har jeg og flere oplevet før. Det er et klassisk eksempel på, at panelet(det som laver billedet) er ved at stå af/gå gå i stykker.
 
Og reklamtionsretten er desværre over dato, så det ligner at du skal ud og finde dig et nyt tv. Jeg tvivler nemlig på, at det kan betale sig at reparere..
 
Ouch
Til top
Jannick2400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 21:47
tak for svaret bjerrehuus.
 
Det lyder rigtig nederen.. for jeg har til dato været rigtig glad for mit fjernsyn som dengang kostede omkring 9000.
Og nu har jeg selvfølgelig ikke råd til en ny skærm.
lort.
 
nå, men hvis nogen har en løsning eller har prøvet af få repareret et problem af samme kaliber, vil jeg meget gerne høre lidt detaljer..
 
Med venlig hilsen
Jannick
 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 22:29
lyder faktisk ikke som en panel fejl, lyder som en connectorfejl på panelet, altså en lodning eller et kabel som har sluppet.
 
du får lidt samme fejl hvis du har et løst VGA stik i en skærm, så kan den helt miste en farve, og få et underligt skær
 
kan reppe´s hvis det er det værd, en god elektronik mekker kan løse det hurtigt, og er man god med en loddekolbe, og er det bare kabel eller lodde fejl, så kan man nok fuske det.
Til top
Jannick2400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 12:30
Jeg har fundet ud af at når man skruer godt ned for kontrasten og ser alm tv eller film fra computeren, er det næsten som før. uden det blå.
men farverne på computeren er helt underlige i selve windows, og også på xboxen, men kun i menuen. ikke i selve spillene.. det er virkelig mærkeligt..
for mig lyder det som bjerrehuus skrev, at panelet var ved at stå af. men det skal jeg ikke ku sige, for har ik en skid forstand på det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu