recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV nede igen...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV nede igen...

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jean Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

I skal nok bare vende jer til det.
 
Det tror jeg ikke på.  TDC skal lære af det her, og gøre noget ved det.  Det er godt nok uheldigt at det lige sker om aftenen hvor flest ser TV. Var det sket mellem 24 og 7 morgen, havde det været at foretrække.
 
KabelTV kan også være væk i flere timer... (dog er dette oftest lokalt og ikke på landsbasis.)   Nedbrud sker... men udbyderen skal lære af det og dermed få færre nedbrud og af kortere varighed.
Til top
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 17:14
Synes faktisk at TDC-TV, her hos os, har fungeret rigtig godt. Vi har 4 bokse med optagefunktion (incl. sepparat HDD), hvor det dog kun er på en af boksene der kan ses TV samtidig med, at der optages. Det er kun i forbindelse med vores flytning at vi har oplevet ustabilitet. Vi oplever faktisk en masse små "hak" i billedet med tonsvis af pixelleringer. Det er mere end bare almindeligt irreterende...
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60
Yamaha rxv663
Dynaudio Focus 140
QED HDMI- og højtalerkabler
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 17:20
Det samme har stået på hos mig 5-10 gange hver aften pauser billedet kort og kører videre.
Dette har stået på den sidste måned. Og jeg har intet ændret det sidste år i mit setup, flyttet kabler, skiftet kabler osv. ALT hardwaremæssig er uændret. Software styrer TDC jo så det kan jeg ikke svare for.
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 23:42
Jeg må desværre også tilslutte mig koret af skuffede TDC TV-kunder... Jeg har brugt HomeTrio-løsningen i ca. 6 mdr. og har kun haft problemer med boksen den ene fredag i september, hvor det hele gik i sort.
 
Lige indtil for ca. en uge siden... Der begyndte jeg regelmæssigt at kunne opleve:
  • billedet hakker kortvarigt en gang i mellem og fortsætter derefter som intet var hændt
  • billedet fryser helt - og jeg kan kun vække boksen igen ved at skifte kanal
  • pixeleringer hist og pist i billedet, men det forekommer så sjældent over en periode på 2 dage, at jeg ikke vil kalde det et problem
  • Og nu senest i går: Begge mine bokse gik i sort - dog lykkedes det efter 1 times tid at genstarte hovedboksen med harddisken. Min Multiboks i soveværelset er først kommet på igen denne eftermiddag, hmm...

Håber at TDC læser med på denne tråd og sørger for at tage disse tiltagende problemer alvorligt! Produktet har jo ikke fejlet noget indtil nu og jeg har været meget glad for mine to TDC-bokse, siden jeg fik skilt mig af med Stofas Zaptor-bøvl :-)

Til top
thacaleb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 08:19
Mit TDC TV er også på det sidste begyndt at hakke og små fryse meget og det er virkelig irriterende at se på. Overvejer at ringe ind til TDC men de kan garanteret ikke se der er noget galt.

Redigeret af thacaleb - 25-November-2009 kl. 08:21
Panasonic 37' PX80
Popcorn hour a-100
Acer R3610 ion with XBMC linux
Til top
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 19:56
Nu er jeg også begyndt at opleve HDCP-fejl(tror jeg). Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad der sker, fordi jeg bruger det HDMI-kabel jeg fik med min boks, og mit fjernsyn - PZ85 -  understøtter HDCP. Det sker sådan skiftevis, så det ene øjeblik følger jeg med i forbrydelsen i på den "normale" DR kanal, dog i via 720p funktionen over HDMI(tror den opskalere billedet, fordi signalet er jo ikke 720p, det er bare almindeligt SD-kvalitet...?) og så lige pludselig går skærmen i sort, og hakker og ter sig, og af og til kan man lige ane en grå boks i toppen af billedet hvor der står en eller anden fejl. Denne her fejlmeddelelse kan jeg simpekthen ikke nå at læse, den forsvinder i løbet af et splitsekund. Jeg tror der står noget med HDCP, men jeg er faktisk ikke sikker...
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60
Yamaha rxv663
Dynaudio Focus 140
QED HDMI- og højtalerkabler
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 20:02
 
 
Oprindeligt skrevet af miffe2507 miffe2507 skrev:

det ene øjeblik følger jeg med i forbrydelsen i på den "normale" DR kanal, dog i via 720p funktionen over HDMI(tror den opskalere billedet, fordi signalet er jo ikke 720p, det er bare almindeligt SD-kvalitet...?)
 
 Der vil kun vises den opløsning som der er indstillet til, derudover vil dit panel da det er Full HD upscale til 1080.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 20:06
Radiomanden: Ved du noget om det der HDCP-fis. Jeg er med på det er en eller anden "certificering" henad DRM på musik, hvor der sker en udveksling af koder mellem to enheder. Det er vist noget med at det skal sikre kvalitetsprodukter, så man ikke ender med et eller andet knock-off fra østasien.
Men hvorfor opstår den der fejl..?

Redigeret af miffe2507 - 02-December-2009 kl. 20:11
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60
Yamaha rxv663
Dynaudio Focus 140
QED HDMI- og højtalerkabler
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 20:14
 
 Enten er der noget galt med udvækslingen af DHCP, eller også modtager boxen ikke godt nok, så Aben ligge nok hos udbyderen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 20:19
Jeg må lige tage fat i TDC så... havde jeg nu også regnet med at det var sidste mulighed. Jeg har prøvet at skifte kabel, således at jeg brugte en af mine QED HDMI ver. 1.3b godkendte kabler(tror nok at de også supportere det nyeste format af HDCP), for der er vist noget med, at HDCP ver 1.2 og 1.3 ikke er bagudkompatible, så hvis boksen har fået en nyere version af HDCP via. noget software-update, og kablet ikke er godkendt til det nye format, vil der opstå problemer. Men QED-kablet løste ikke noget...
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60
Yamaha rxv663
Dynaudio Focus 140
QED HDMI- og højtalerkabler
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 18:48
Og igen idag er TDC TV nede flere steder..... Thumbs Up
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Jean Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Og igen idag er TDC TV nede flere steder..... Thumbs Up
 
Fejlen er rettet:
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu