recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI hakker - er kabel for langt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI hakker - er kabel for langt?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI hakker - er kabel for langt?
    Sendt: 06-December-2009 kl. 20:35
Hej.
 
Når jeg vil se film via mit tv fra min pc (ClickTronic, DVI/HDMI, 10m.) så hakker det.

Der er tale om små ryk hvert 2. sekund. Det kan ske med stort set alle filer lige fra 1gb vob'er - til 12gb 1080p mvk'er. 

Hvad kan problemet være?

Er mit kabel for langt? Er kvaliteten på kablet for dårlig? 
1. Har nyeste drivers fra Nvidia.
2. Har prøvet med det bedste players: Media Player Classic, KHPlayer, VLC Player.
3. Har installeret nyeste k-lite codec - og også prøvet med shark 007.
4. Er det fordi det er kører DVI/HDMI?
5. Har en kraftig maskine der sagtens skulle kunne håndtere Full HD

Kan sjovt nok se enkelte 1080p uden problemer, emn 90% af mine film hakker.

Opdateret dec 22.


Redigeret af steger - 22-December-2009 kl. 17:11
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 21:32
For dårligt kabel burde jo give billed/lydudfald og ikke hakken, det lyder mere som et performance issue.
 
Men det burde jo være nemt at sættepc'en tætter på og prøve med et korterer kabel. Som jeg læser det, så har det jo virket med XP, men problemtet er først kommet efter Win7, så det er jo mere hardware/ressource issue.
Til top
zeroXTC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 21:55
Som jeg har forstået det, når der er tale om digitale kabler, så er det sådan her: Enten har du hul igennem eller har du ikke. Det burde intet at have gøre med at det "hakker"
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320



Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 19:51
Det virker fint på min 20" monitor.

Men når det kommer igennem 10m hdmi kabel til tv så hakker det - med både 1080p, 720p og nogen gange dvd. Kunne det ikke tyde på noget med at der ikke kan komme nok båndbredde i kablet?
 
Jeg har ikke pt. mulighed for at teste med et kortere kabel.


Redigeret af steger - 22-December-2009 kl. 14:54
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
kasperlyd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 13:56
Jo, bitraten er nok for lav i dit kabel.  Hvilken type kabel er det?  Der er MEGET stor forskel på HDMI kabler. Jeg har selv brugt dette kabel til 1080p på 10m uden problemer.

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_kabler/supra_high_end_hdmi_13_kabel_10_m_357_da.html 
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 15:02
TAk for svaret. Det er også det jeg tror kan være problemet. Er ClickTronic så bare noget **** hvis det kommer over 10m? Det lader til at være tilfældet.

Jeg kører selv DVI/HDMI og tænker på at købe et tilsvarende kabel i stil med hvad du foreslog:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_til_dvi_kabel/supra_high_end_dvi_hdmi_kabel_10_m_1006_da.html
 
Ville dette ikke løse problemet tror du?

At køre DVI/HDMI gør vel ingen forskel på båndbredden? Det er det jeg kører.
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af steger steger skrev:

Det virker fint på min 20" monitor.

Men når det kommer igennem 10m hdmi kabel til tv så hakker det - med både 1080p, 720p og nogen gange dvd. Kunne det ikke tyde på noget med at der ikke kan komme nok båndbredde i kablet?
 
Jeg har ikke pt. mulighed for at teste med et kortere kabel.
 
"ClickTronic HDMI kablerne er fuldt ud Certificeret til HDMI 1.3 (Fuld HD og DeepColor) på op til og med 5 meters udgaverne"  ..
 
 
De skriver følgende på nedenstående link 
 
 
.. så der er ingen garanti fra 7 1/2 m og op til 20 m ..
 
 
 
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 16:14
Jeg har selv et 10 m Supra HDMI mellem forstærker og projektor og det virker fint med 1080
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
kasperlyd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 16:37
Jo, det ville med storsandsynlighed løse dit problem, men  under hensyntagen til oplægningen af kablet: Ingen skarpe knæk, og tryk. Det kabel jeg henviser til er dog "lidt" tykt hvis det skal pløjes i en kanal :o)
Til top
kasperlyd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-December-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 16:41
-Har faktisk i dette øjeblik et 20m HDMI kabel under test... Det fungerer perfekt ved 1080P, også selvom jeg har udsat det for en skruestik og hammer flere steder på kablet :o)  -ja, lidt tosset men tingene skal kunne holde til et hårdt miljø.

Er i gang med at forberede div. faldtest af recievere og afspillere....
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 17:00
Ok, skal jeg så føle mig en smule bondefanget?

Langt de fleste der kører HDMI skal på et eller andet tidspunkt køre HD. Men produktet kan tilsyneladende ikke på nogen måde garantere fuld funktionalitet på over 5 meters længde, og slet ikke hvis der er DVI-D involveret. Det har de gemt godt. Det er rimelig vigtigt at få at vide inden man køber et kabel som dette.

Desuden er jeg 99% sikker på de har ændret i ordlyden fra da jeg købte kablet til nu. Nu har de "sikret" sig, så de har fået sagt det hele med småt rundt omkring, men har gemt det lidt væk. Måske er jeg bare lidt pananoid og sur over skidtet ikke virker nu, men jeg mener bestemt ikke jeg havde hovedet under armen da jeg lavede købdet...

Der burde stå med stort på den slags "lav kvalitets" produkter (altså ClickTronic OVER 5m OG DVI-D) noget ligende:
BEMÆRK:
1. ClickTronic kabler over 5 meter kan ikke garanteres at HD indhold korrekt.
2. DVI-D kabler over 5 meter kan ikke anbefales til HD indhold.
 
Det de skriver om DVI-D kabler antyder at dette kabel ER et kvalitets kabel og man derfor kun behøver bekymre sig, hvis man køber lav kvalitets kabler - hvilket dette jo netop ikke er, siger de.
Og så skriver de at "Disse kabler er understøtter normalvis 720p op til 15 meter." Normalvis??? Jeg har så vidt jeg ved ingen støj eller andet der burde hæmme signalet.
Og helt ærligt... Hvorfor kalde dette kabel for et højkvalitets kabel? Det er det jo langtfra! Det er ikke certificeret, og det kan ikke garanteres at det virker over 5 meter. At der så samtidigt er DVI-D involveret gør dette køb endnu mere risikabelt.

Men mine forslag gavner jo nok ikke salget, så...
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2009 kl. 17:43
ØV! Det er sgu surt for digCry
Men Clicktronic leverer jo normalt gode kabler, som jo ikke er i den billige ende. Derfor kan de jo godt være dårlige med dit setup eller med dette kabel, og det er vel svært at brokke sig over, hvis de skriver sådan...
Jeg har selv et billigt kabel fra av-cables.dk  (High-Grade) på 15 m, og det fungerer fint med 720p til min projektor.
Jeg ved jo ikke, hvor du har købt dit kabel, men mon ikke, at forhandleren vil være imødekommende, hvis du forklarer situationen?
Det er værd at prøveThumbs Up

Venligst
Søren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu