recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Derfor er Squeezebox bedre end Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDerfor er Squeezebox bedre end Sonos

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hellum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: Derfor er Squeezebox bedre end Sonos
    Sendt: 30-December-2009 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Oprindeligt skrevet af hellum hellum skrev:

Den er måske lidt større end din, 25-30 kvm, men det er ikke meget. Du bør helt sikkert lige høre den spille først, for med mere end 15 kvm omkring sig er lyden simpelthen ikke god nok...
Jeg tror du skal bruge opsparingen på deres ZP's og højtalere, det er i hvert fald mit råd.

Var nede og høre den i Hifiklubben's Lyngby afd. og selvom jeg synes lyden var god, opfattede jeg den også som en smule kasse-agtig. Tror ikke at den ville lyde bedre end mit nuværende "gamle" setup med en Technics forstærker og Wharfedale højtalere. Mangler power som du selv skriver.

Kunne ikke låne det med hjem for at høre i ejen lejlighed, så jeg vil nok spare lidt mere op og investere i en ZP og så holde mig til mine Wharfedale højtalere indtil jeg får råd til nogle andre.


Det tror jeg du bliver glad for... tommelfinger opad til dig ;)
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af hellum hellum skrev:

Den er måske lidt større end din, 25-30 kvm, men det er ikke meget. Du bør helt sikkert lige høre den spille først, for med mere end 15 kvm omkring sig er lyden simpelthen ikke god nok...
Jeg tror du skal bruge opsparingen på deres ZP's og højtalere, det er i hvert fald mit råd.

Var nede og høre den i Hifiklubben's Lyngby afd. og selvom jeg synes lyden var god, opfattede jeg den også som en smule kasse-agtig. Tror ikke at den ville lyde bedre end mit nuværende "gamle" setup med en Technics forstærker og Wharfedale højtalere. Mangler power som du selv skriver.

Kunne ikke låne det med hjem for at høre i ejen lejlighed, så jeg vil nok spare lidt mere op og investere i en ZP og så holde mig til mine Wharfedale højtalere indtil jeg får råd til nogle andre.
Til top
chrs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 13:52
Har ikke prøvet Sonos, men siden jeg fandt ud af, at det altid var firewallen i routeren der skabte problemer har jeg kørt helt problemfrit. Bruger pt en Squezebox3, en Duet og en Transporter. Plader rippet til Flac og lagret på en QNAP Nas. Det er i samme kvalitet, som de originale CD'er. Absolut ingen problemer
Til top
hellum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 11:04
Den er måske lidt større end din, 25-30 kvm, men det er ikke meget. Du bør helt sikkert lige høre den spille først, for med mere end 15 kvm omkring sig er lyden simpelthen ikke god nok...
Jeg tror du skal bruge opsparingen på deres ZP's og højtalere, det er i hvert fald mit råd.
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 00:58
Hvor stor er din stue, siden du ikke mener den har "power" nok? Overvejer at købe S5'eren til min stue på ca. 22-25 m2.
Til top
hellum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:54
Puha, nu har jeg selv haft en S5 stående herhjemme til at spille i min stue og jeg må i den grad sige, at det kan den slet ikke levere nok power til. S5 henvender sig til køkkenet/værelset/badeværelset og lign. og med en pris på 3000 er der nok mange der vil springe over der. Lyden i S5 er ganske simpelt for "kasse-agtig", hvorfor man bør investere i deres zonePlayers istedet og købe højtalere dertil, hvis man vil spille en hel stue op.

Hvad konceptet angår må SONOS sige at have gjort et nærmest genialt stykke arbejde. Det kører flydende uden nogle problemer og indviklede instillingsmuligheder. Jeg har læst/set mange tests af både SONOS og Squeezebox og ved alle sammenligninger må jeg sige at SONOS er overlegen.

Jeg ved godt at design er en smagsag, men altså, se lige på Squeezebox produkterne og kig så på SONOS, der vinder SONOS altså også i 90% af alle tilfælde vil jeg påstå.


Redigeret af hellum - 29-December-2009 kl. 22:55
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg forstår ikke helt behovet for at det ene produkt skal være bedre end det andet - der er fordele og ulemper ved alle løsninger og hvad der er rigtigt for nogle er ikke nødvendigvis rigtigt for andre... I dette tilfælde er Sonos den lidt dyre plug'n'play løsning, mens Squeezebox er den billigere, men mere fleksible løsning - hvor fleksibiliteten og afhængighederne for nogle volder problemer.
 
Jeg er så rørende enig. Jeg forsvarer ikke SB fordi jeg mener det er et bedre system, jeg forsøger bare at bremse fejlinformation (selv om det ind imellem undrer mig selv at jeg gider).
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg forstår ikke helt behovet for at det ene produkt skal være bedre end det andet - der er fordele og ulemper ved alle løsninger og hvad der er rigtigt for nogle er ikke nødvendigvis rigtigt for andre... I dette tilfælde er Sonos den lidt dyre plug'n'play løsning, mens Squeezebox er den billigere, men mere fleksible løsning - hvor fleksibiliteten og afhængighederne for nogle volder problemer.
 
+1
 
Det er nemlig godt skrevet.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 22:35
Jeg forstår ikke helt behovet for at det ene produkt skal være bedre end det andet - der er fordele og ulemper ved alle løsninger og hvad der er rigtigt for nogle er ikke nødvendigvis rigtigt for andre... I dette tilfælde er Sonos den lidt dyre plug'n'play løsning, mens Squeezebox er den billigere, men mere fleksible løsning - hvor fleksibiliteten og afhængighederne for nogle volder problemer.
Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 16:56

Jeg er meget enig med Otto - det giver altså ikke meget mening i at debattere pærer og bananer. Jeg vil godt ligge hovedet på blokken, omend jeg kun har hørt S5 nogle få gange, at den ikke nå i nærheden af min opsætning, som består af en Squeezebox classic via en DAC sat til en Atoll IN200 stereo forstærker sat sammen med nogle Monitor Audio GS20 højttallere. Men det er jo også tåbeligt at sammenligne - S5 er vel bare noget man har i evt. soveværelse eller køkken, eller hvis man ikke er lydfanatisk så har man den også i stuen, hvor den vil se godt ud.


MEN nu siger du selv ret ofte, at du har arbejdet i et lydstudie siden 1991 og du deraf kan høre "god" lyd og holder af god lyd. Så skal du vel ikke have en S5 som dit primære "anlæg"?
 
Nuvel så er der andre Sonos produkter som vil i store hele gør det samme som Squeezebox så man kan sætte den til sit alm. anlæg osv. og det er formentlig mindst lige så godt som squeezebox og måske endnu bedre, men tvivler der er den store forskel. I min verden er der dog ingen tvivl om, at hvis jeg havde midlerne til det, så blev det klart en Transporter som skulle stå for min streaming af musik - det er for mig det ultimative p.t. Indtil da er jeg ganske godt tilfreds med squeezebos classic, og jeg kender ikke rigtig til software problemer.
Mvh

LPN
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 15:14
Det gør ikke noget det er billigt, så længe det er godt Wink
 
Logitech's overtagelse har medført et væld af nye produkter og ikke mindst et boom i samarbejdsaftaler med indholdsleverandører. Der går ikke ret mange år før det vigtigste er at ens musiksystem kan integrere med dine foretrukne indholdsleverandører. Musik lagret lokalt er på vej ud.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Squeezebox er et godt system, der kun koster havdelen af hvad konkurrenten koster. Der er ikke så stor et behov for at retfærdiggøre valget af squeezebox.
Jeg har aldrig prøvet en SONOS, så jeg kan ikke sammenligne.


Havde Squeezebox inden jeg skiftede til Sonos.. Der er (var) alt for meget bøvl med Squeezebox.

Software der skulle installeres og veligeholdes på NAS' en og ofte problemer med at få skidtet til at virke fejlfrit..

Derfor skiftede jeg til sonos og har siden ALDRIg haft nogle problemer.. Så for mig var skiftet alle pengene værd.. 

Clap

Squeezebox = Logitech og i min verden er logitech noget billig EDB hardware..


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu