recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PostDK hæver importgebyret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPostDK hæver importgebyret

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jeg nægter at bruge 550kr på et playstationspil i Fona, når det kan fåes for 280kr i England. Det er ren idioti ikke at spare 170kr pr spil.
 
´
 
Så er det vel også som at sammenligne pærer og banaer. De 2 priser kan jo ikke sammenlignes. Du kan jo bare købe det på nettet i DK. Så kan du få det fra ca. 300 kr plus porto og så er besparelse jo ikke så stor.
 
 
Hvor køber du helt nye spil til 250kr + fragt? Jeg gav 280kr for Borderlands, på udgivelsesdatoen.
 
 
 
 
 
Det skal lige siges, at disse spil muligvis kan købes billigere i andre netbutikker (gælder både UK og DK).
 
Jeg ved ikke med dig, men jeg har nu ikke noget imod at spare mellem 80 og 150kr pr spil. Er spillet en billigere, eller stemmer prismæssigt overens med den i Danmark, så køber jeg da naturligvis spillet herhjemme

 
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

 
Men hvad med de spil der kun udkommer i Amerika eller Japan, som vi europæer går glip af? På et tidspunkt kunne man kun få Demons Souls i Asien, hvilket ville sige at man skulle importere spillet gennem en amerikansk netbutik - hvor meget tror du ikke det ville komme til at koste?


Man kunne da også importere fra en Asiatisk netbutik Wink

Jeg er faktisk på linje med dem der mener at dummebøden er uhyrlig, og at det er noget fis at vi ikke får lov til selv at fortolde, som loven siger at vi har lov til, men det er jo ingen menneskeret at spille alle spil, som f.eks. Demon's Souls. PS3'en er unik blandt stationære konsoller idet den er regionsfri, mens alle andre væsentlige konsoller hidtil ikke har været det. Der har været masser af gode spil til samtlige konsoller gennem årene, som ikke er nået til Europa, og også mange som slet ikke er nået udenfor Japan, som samtidig har været umulige at spille for os danskere.
 
Jeg kender ikke så mange asiasiske butikker. Men jeg har luret på adskillige amerikanske netbutikker, der for et års tid siden kunne sende en asiasisk version af Demons Souls for ca. 5-600kr. Men hvad så når/hvis man bliver taget i tolden? Så er du lige pludselig af med 800kr for et spil. 
 
Nu kan spillet så købes igennem coolshop for 480kr, hvilket stadigvæk er en høj pris for et spil (efter min mening!).
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 21:26
Det burde komme i Menneskerettighedserklæringen at ALLE HAR RET TIL AT SPILLE DEMON'S SOULS (og alle andre spil).
 
LOL

BORING!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jeg nægter at bruge 550kr på et playstationspil i Fona, når det kan fåes for 280kr i England. Det er ren idioti ikke at spare 170kr pr spil.
 
´
 
Så er det vel også som at sammenligne pærer og banaer. De 2 priser kan jo ikke sammenlignes. Du kan jo bare købe det på nettet i DK. Så kan du få det fra ca. 300 kr plus porto og så er besparelse jo ikke så stor.
 
 
Det er de færreste nye Ps3 spil der kan købes for 300 kr. i danske netshop. Jeg er i hvert fald ikke stødt på nogle, men det kan være du taler om et spil der ikke har min interesse.
 
Jeg venter selv gerne 5-10 dage på et spil eller en film fra udlandet, når der er penge at spare. I særdeleshed når vi taler om spil, hvor der virkelig er penge at spare.
 
Desuden er der ofte en tidsmæssig gevinst ved at købe film i bl. a. USA. Jeg bestilte for 4 dage siden en film i USA der først kommer på det danske marked om ca. 1½ måned. Tid og 70-80 kr. sparet.
Det var nu Need For Speed Shift, som du henviste til, så det har vel din interesse. Men det er jo nemt at tage en dyr dansk fysisk butik og sammenligne med en udenlandsk netbutik.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:16
Jeg har lavet sammenligninger med coolshop og shopto, to netbutikker.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:31
Hvis man bestiller fra UK og det sendes fra UK, så skal man jo heller ikke betale told/moms i DK. Men de har ikke se samme omkostninger i UK, så derfor er det jo ogsp billigerer. Men jeg synes det er unfair at begynde a sammenligne udenlanske web priser med Fonas priser, for det er at sammenlige pærer og bananer. MAnge af de billige web steder sender jo dorekte fra steder, hvor der ikke skal beales moms og så er der lige pludselig en stor forskel og hvis man så også sender fra et sted, hvor man har billig arbejdskraft, så skal det jo blive billigerer.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis man bestiller fra UK og det sendes fra UK, så skal man jo heller ikke betale told/moms i DK. Men de har ikke se samme omkostninger i UK, så derfor er det jo ogsp billigerer. Men jeg synes det er unfair at begynde a sammenligne udenlanske web priser med Fonas priser, for det er at sammenlige pærer og bananer. MAnge af de billige web steder sender jo dorekte fra steder, hvor der ikke skal beales moms og så er der lige pludselig en stor forskel og hvis man så også sender fra et sted, hvor man har billig arbejdskraft, så skal det jo blive billigerer.
 
Jeg kunne vel egentlig bare være ligeglad, specielt eftersom dette ikke har noget med denne tråd at gøre, men nuvel:
 
1. Der blev sagt at vi skulle støtte de danske butikker, jeg erklærede bare at jeg nægter at købe spil i Fona, når disse kan købes væsentligt billigere i udlandet (England i dette tilfælde)
 
2. For at gøre det mindre unfair overfor Fona (da det jo trods alt er en fysisk butik) har jeg for et par beskeder siden, lavet sammenligninger med coolshop (dansk butik) shopto (engelsk).   
 
Jeg håber ikke at jeg behøver at lave flere sammenligningerTongue
 
 
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Det burde komme i Menneskerettighedserklæringen at ALLE HAR RET TIL AT SPILLE DEMON'S SOULS (og alle andre spil).
 
LOL
 
Samt gratis trådløst internet og ølLOL
Til top
Smed89 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 23:27
Herligt at oprette en tråd hvor der kan komme lidt debat Tongue
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Smed89 Smed89 skrev:

Herligt at oprette en tråd hvor der kan komme lidt debat Tongue
 
Dog bare om det forkerte emne, end det der var hensigtenLOL
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jeg nægter at bruge 550kr på et playstationspil i Fona, når det kan fåes for 280kr i England. Det er ren idioti ikke at spare 170kr pr spil.
 
´
 
Så er det vel også som at sammenligne pærer og banaer. De 2 priser kan jo ikke sammenlignes. Du kan jo bare købe det på nettet i DK. Så kan du få det fra ca. 300 kr plus porto og så er besparelse jo ikke så stor.
 
 
Det er de færreste nye Ps3 spil der kan købes for 300 kr. i danske netshop. Jeg er i hvert fald ikke stødt på nogle, men det kan være du taler om et spil der ikke har min interesse.
 
Jeg venter selv gerne 5-10 dage på et spil eller en film fra udlandet, når der er penge at spare. I særdeleshed når vi taler om spil, hvor der virkelig er penge at spare.
 
Desuden er der ofte en tidsmæssig gevinst ved at købe film i bl. a. USA. Jeg bestilte for 4 dage siden en film i USA der først kommer på det danske marked om ca. 1½ måned. Tid og 70-80 kr. sparet.
Det var nu Need For Speed Shift, som du henviste til, så det har vel din interesse. Men det er jo nemt at tage en dyr dansk fysisk butik og sammenligne med en udenlandsk netbutik.
 
Det var ikke mig der linkede til det nævnte spil (som jeg ingen interesse har i), der vel ikke kan betegnes som (helt) nyt. Ved lanceringen i uge 46 kostede det 388 kr. Af de kommende 77 Ps3 spil på coolshop.dk er der et enkelt til 319 kr.; et par stykker til 349 kr. og så fortsætter det ellers op til 579 kr. De fleste ligger omkring 500 kr. Derfor er der stadig belæg for at spare penge uden for landets grænser.
 
Om jeg så kun kan spare 40-50 kr. køber jeg gerne i udlandet, med mindre jeg vil have det inden for et par dage, hvilket sjældent er tilfældet.
 
 
Til top
Teko Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 10:15

Det er faktisk muligt at slippe for postdammarks fortoldnings gebyr, men det er noget besværligt, så der er spørgsmålet om det er besværet vær.


Afsender skal helst skrive på pakken at modtager selv fortolder.
Man skal, når man kender hele prisen, hente en formular på skat.dk, udfylde den og aflevere den på sit lokale skatte kontor (kan være meget langt væk), de kvitterer og du skal så vise kviteringen når du modtager pakken.
 
Det skal nok lige siges at det tager mere end 2 min at udfylde den formular førstegangConfused




Noget andet er, reglerne for gebyrer siger at man ikke må tage mere en de udgifter der er.
Så 160kr

Porto + papir for at sender opkrævningen max 10kr

Hvor længe kan det tage at behandle én pakke? Hvis de ansatte får 250/time og der er 150kr tilbage af gebyret så skal hver medarbejder kun behandle 1,5 pakke i timen, for ellers tager de jo mere end de må = 1,5 pakke pr time.





Jeg har prøver at kontakte postdk, svarret lød at der også skal være til leveringen, men det har jeg jo betalt forOuch
Mvh

Teko



http://www.Rcø.dk
Husk at: Hvis du er i Florida og binder din elefant til et parkometer, så skal du betale parkeringsafgift.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu