Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
larskjeldgaard
Ny bruger
Oprettet: 28-December-2009
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: hjælp til fladskærm Sendt: 28-December-2009 kl. 17:21 |
Hey alle.. jeg står og skal have købt mig et fladskærms tv ? Men hvad skal man kigge efter, for man er sikker på at få et godt tv ? vil dog max spøtte 10-11000 kr efter et. har kigget på Samsung UE 46b6050xxe som er på tilbud i elgiganten til 10999 kr, er det noget værd det tv ? eller har i et bud på et rigtigt godt tv til både at se film og spille på. Mvh lars
|
 |
larskjeldgaard
Ny bruger
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 17:22 |
glemte at skrive at tvet minimum skal være 42 tommer ! og max 47
|
 |
L.Leon
Junior bruger
Sted: danmark
Point: 20
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 20:05 |
Hej Lars - du er som jeg - på jagt efter det samme, mine top kandidater til en plads på væggen er nu som følger; En 46 tommers sony som har en separat boks, hvortil man kan koble video, dvd, ps 3 osv. og så den samme Samsung som du foreslår.
Vægter du trådløs overførsel af data og lyden, på nogen måde, eller er det kun billedet du går efter ?
|
Oooh, how come the things that usually happen to stupid people, keep happening to me
Mvh Leon
|
 |
larskjeldgaard
Ny bruger
|
Sendt: 29-December-2009 kl. 15:50 |
heej :)
Jamen går meget efter et flot billed og design, da jeg skal bruge det til ps3en.
men lyden er da også vigtigt..
det tv jeg har kigget på, er det helt skidt ?
|
 |
larskjeldgaard
Ny bruger
|
Sendt: 29-December-2009 kl. 15:54 |
men kan se på det samsung at responstid ikke er oplyst, er det meget vigtigt ? at den er lav ?
|
 |
L.Leon
Junior bruger
|
Sendt: 29-December-2009 kl. 21:01 |
Hej Lars
Den Samsung som du ser på har jfr. de kloge en flad lyd, og det er vel ok med den flade skærm, osv. osv. Personligt syntes jeg af den skærm er super fin, og kan lave et så flot billede.
Sony´en har en ok lyd, og alt efter hvor man læser, en fin skærm. Der er enkelte dansk - lettere overfladisk - test af skærmen, som hakker den ned ret kraftigt, og så er der er 4-5 udenlandske som fremhæver skærmen, men ikke til 10 taller, men omkring 7-8 i samlet vurdering.
Du kan med fordel se på den feature som gør at du kan have din PS konsol stående sammen med tv boksen, som sender signalet til din skærm i stuen. Dvs. at hvis du er træt af støjen fra din PS3, så kan du slippe for den del, da der kn være omkring 20 meter imellem boks og skærm.
Lad mig høre hvis du finder noget der taler til fordel for enten den ene eller anden...
|
Oooh, how come the things that usually happen to stupid people, keep happening to me
Mvh Leon
|
 |
L.Leon
Junior bruger
|
Sendt: 24-Januar-2010 kl. 19:03 |
Så blev der langt om længe trykket på køb knappen, og valget faldt på et
så er den ikke længer, den er købt på wupti.dk - til en fair pris omkring 9300 Kr. så her får man alt det gode, også lidt skidt, men alt i alt, så var det dét tv som jeg mener opfylder mange af de krav som jeg har, måske også lidt flere end nødvendigt.
Hvordan går det med dig, fik du købt. 
|
Mvh Leon
|
 |
Ellegaard74
Bruger
Oprettet: 05-December-2009
Sted: Dk
Point: 140
|
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 18:11 |
Tillykke med det nye tv...
Jeg har osse kigget på de to nævnte fjernsyn, dog i 40 tommer.....
Lad os da lige høre når du får det sat op.....
Må osse sige jeg hælder mest til samsung, dog syntes jeg Sony'en er pænere og så er det smart man kan undvære ledninger... (Elstik igennem væggen)
|
Mvh.
Lars
Samsung PS50C7705 PS 3 320 GB Yamaha RX-A 820 Front: System Audio Saxo 30 Center: SA Saxo 10 AV Bag: SA Saxo 8 Sub: SA Saxo 10
|
 |
L.Leon
Junior bruger
|
Sendt: 27-Januar-2010 kl. 14:58 |
Nøøøøøøj for en skærm,
Samsung LE46B755
bare sårn når man søger så kommer vi med.
ja det er sat op, og det er overdreven fedt, kanon billede, og lyder er heller ikke den værste, jeg hørte en del musik igår, men fandt først justeringen af lyd idag, så nu har den fået alt den bas der kan væltes ud, og en smule diskant mere end fab indstil. Så nu syntes jeg faktisk at det er en ok lyd, bortset fra at det lyder som om den er bedre bag skærmen end foran !! Favorit kanaler, det er jeg ikke så skrap på, men har da de fleste kanaler lagt ind på en fav.liste, men sorteringen er værre, men det kommer nok, som jeg bliver klogere. pt. arbejder jeg på undertekster på tv2, hmmm. det var sgu nemmere da man hver lørdag på P2 tror jeg det var, kunne checkke om højttalerne stod venstre og højre, og om der skulle fasevendes, se det var sgu enkelt. Billedet på de fleste kanaler er flot, skarpt, og imponerende på mange måder, men det kommer meget an på hvilken udsendelse og hvad den er optaget i, f.eks. venner er ringe, men Ed står satme skarpt. DR HD - hold da op, jeg så ikke meget håndbold i går da dk slog norge, var helt optaget af at se hd tv på nævnte kanal, jeg siger eder, at der kommer skærmen til sin ret, for den kan så meget mere end det som signalet tillader den at vise. Nogle herinde er kede af at man ikke kan flytte sig fra den ene ende af sofaen til den anden, uden at billedet bliver værre. Det kan da ses, men helt ærligt, så er det heller ikke værre, det er måske også fordi at når min røv rammer sofaen, så er der ro og ikke for meget flytten rundt. Næste projekt er ophæng, så hvis nogen har noget at byde ind med her, så hører jeg meget gerne, har indtil videre dette i tankerne. http://www.avxperten.dk/vaegbeslagophaeng/vaegbeslag-plasmalcd/dmp-vaegbeslag-plasmalcd-32-60-(80kg)-med-udtraek.asp Også, hvis nogen har den dér bette usb dongel der skal til for at komme på nettet er jeg interesseret ......
Redigeret af L.Leon - 27-Januar-2010 kl. 18:26
|
Mvh Leon
|
 |
Bruger udmeldt 8
--
Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
|
Sendt: 28-Januar-2010 kl. 06:51 |
Jeg har den usb tingest og kan kunne sige at den absolut ikke er 50 kr. værd!!
Det eneste fornuftige den kan bruges til er You Tube, ellers kan du kun hive vejrudsigten, et begrænset antal nyheder og nix weider.
Det er for mig at se et pinligt ringe produkt fra Samsung.
Glemte lige at den trådløst kan bruges med en NAS
|
 |
L.Leon
Junior bruger
|
Sendt: 29-Januar-2010 kl. 17:15 |
Jeg er helt enig, men der er omkring 132456 spørgssmål som kommer i den forbindelse, om jeg skal investerer i en USB WiFi dongle, !!!! det burde tv´et altså være udstyret med fra boksen. Men nu har jeg kik på denne løsning,
http://gear.comon.dk/nyheder/HD-medieafspiller-til-dit-tv-1.304342.html
det kunne jo være at det er det vi skal gå efter.. ? jeg ved det ikke, men måske DU kan give os svaret på det.
Redigeret af L.Leon - 29-Januar-2010 kl. 17:17
|
Mvh Leon
|
 |
Hammerandersen
Ny bruger
Oprettet: 31-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 7
|
Sendt: 31-Januar-2010 kl. 17:45 |
INTERNET TV er ikke meget værd har det selv og bruger det IKKE for det er lansomt og YOUTUBE app. er dårlig for man kan kun søge og se en video ingen lister osv... MEN streaming af film fra den bærbare bliver brugt og det går den værd at eje ellers smid et lan kabel i og så i routeren...
der er da ikke den store grund til at købe en medieafspiller til fjernsynet når man kan tilslutte en ekstern harddisk på ½ TB til fjernsynet
|
 |