recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber, Tilgin box  bagved bridge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber, Tilgin box bagved bridge

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Emne: Profiber, Tilgin box bagved bridge
    Sendt: 25-Januar-2010 kl. 13:10
binderup, hehe det er sgu meget muligt, vil nok ikke være første gang dette er sket Thumbs Up
 
Jeg er slet ikke i tvivl om at Profiber følger udviklingen og kommer med en gbit router mv. når de engang har en klar. Thumbs Up
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 09:48
Ozzy - jeg tror at vi i bund og grund er enige, dog snakker vi nok lidt forbi hinanden :-)

Mht til kapacitet på centralen - hvis profiber følger den generelle udvikling, så er det mit gæt at vi om et par år (eller før) sidder med 100mbit i stedet for 50mbit, og så skal vi igennem møllen igen med nye routere, ellers ser vi igen at folk "brokker" sig over at de ikk,e kan hente film, spil osv. med fuld hastighed samtidig med at der bliver set HD TV i stuen. Så ville det jo være smart hvis de var lidt mere på forkant end blot indhente som de gør nu.

Det kunne være at Profiber skulle lave en support vejledning for nørder :-) Men snakken er jo også hyggelig her.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Ja jeg er ganske klar over at det er et plug'n'play produkt de har, men stort set alle steder på nettet hvor de bliver anmeldt så er det helt klart Linksys routeren der trækker ned. De kunder der ikke har tv brokker sig ikke da linksys'en er ganske udmærket til at håndtere deres net forbindelser, men når der er TV signal med i datastrømmen så kan den ikke følge med.
--- Det har du helt ret i, nok også derfor de går over til Tilgin i stedet for Linksys routeren da den som du selv siger ikke kan levere den mængde data som den skal.

Nu kommer der endelig en ny router som man kan håbe klare det bedre (ellers tyder det jo også på at de har set lyset med DVB-C som skrevet andet steds her på forum), noget tyder da på at den er bedre til at håndtere datamængden (dog kan man undre sig over at de ikke vælger en gigabit router for med en 50/50 plus HD signal så begynder den da også at skrabe loftet på hvad den kan håndtere af input under belastning og hvis du så smider endnu en TV boks på, så er jeg ikke sikker på at den nye router kan følge med).
--- Efter hvad jeg ved, så er DVB-C blot et modspil mod yousee mv. for at vise at de kan det samme :-) Hvad ang. hvorfor de ikke skifter til en Gbit router, så er svaret vel meget simpelt, da de ikke køre andet en 100Mbit i centrallen endnu, så vil man jo ikke kunne få mere end 100/100Mbit total. Men der kommer jo nok et tidspunkt hvor tingene bliver opgraderet til Gbit også.

Jeg beder heller ikke om at deres support skal supportere opkald om andet end hvad de selv levere, jeg syntes at det er helt fint at hvis jeg ringer ind og har problemer med at komme på nettet, og jeg så bruger en anden router, at de beder mig om at koble deres til og så prøve igen. Det er slet ikke det. Det er af hensyn til deres eget "omdømme". Tjek f.eks. trustpilot - udover et par stykker der har uheldige oplevelser med supportventetid, så er det alle pga deres dårlige router at de modtager negativ kritik (jeg har så skrevet en positiv anmeldelse derinde ud fra hvad de kan levere hvis udstyret ved kunden er i orden i mit tilfælde en DIR-655 med egen DHCP server på et gigabit lan).
Tænk hvor let det kunne være for dem at sige til nørden der ringer ind: ”Har du husket at aktivere multicast i din router? Hvis du gør det så spiller det”.
--- Jeg kan sige af erfaring, at jeg har testet mange routere på deres net, og det er bare ikke så simpelt at blot lige aktivere multicast, mange routere selv GBIT routere ikke kan klare den mængde multicast som kommer igennem den.
Din løsning er helt sikkert også ganske god, ingen tvivl om det. Men hr. og fru jensen kan nok ikke lige sætte det op som du har gjort. :) Men ja hvis "nørden" vil så er det jo nok en rigitg løsning indtil de evt. kommer med gbit router. :-)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 09:12
Ja jeg er ganske klar over at det er et plug'n'play produkt de har, men stort set alle steder på nettet hvor de bliver anmeldt så er det helt klart Linksys routeren der trækker ned. De kunder der ikke har tv brokker sig ikke da linksys'en er ganske udmærket til at håndtere deres net forbindelser, men når der er TV signal med i datastrømmen så kan den ikke følge med.

Nu kommer der endelig en ny router som man kan håbe klare det bedre (ellers tyder det jo også på at de har set lyset med DVB-C som skrevet andet steds her på forum), noget tyder da på at den er bedre til at håndtere datamængden (dog kan man undre sig over at de ikke vælger en gigabit router for med en 50/50 plus HD signal så begynder den da også at skrabe loftet på hvad den kan håndtere af input under belastning og hvis du så smider endnu en TV boks på, så er jeg ikke sikker på at den nye router kan følge med).

Jeg beder heller ikke om at deres support skal supportere opkald om andet end hvad de selv levere, jeg syntes at det er helt fint at hvis jeg ringer ind og har problemer med at komme på nettet, og jeg så bruger en anden router, at de beder mig om at koble deres til og så prøve igen. Det er slet ikke det. Det er af hensyn til deres eget "omdømme". Tjek f.eks. trustpilot - udover et par stykker der har uheldige oplevelser med supportventetid, så er det alle pga deres dårlige router at de modtager negativ kritik (jeg har så skrevet en positiv anmeldelse derinde ud fra hvad de kan levere hvis udstyret ved kunden er i orden i mit tilfælde en DIR-655 med egen DHCP server på et gigabit lan).
Tænk hvor let det kunne være for dem at sige til nørden der ringer ind: ”Har du husket at aktivere multicast i din router? Hvis du gør det så spiller det”.



Redigeret af binderup - 25-Januar-2010 kl. 09:12
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 08:41
binderup, det er jo netop en plug and play løsning som profiber har, og ikke som du er inde på at skal rode med en masse opsætning mv på ens egen router. Der er jo også noget kvalitet som skal sikeres, og deres support kan jo ikke supportere alle routere som findes.
Blot fordi der findes multicast opsætning i routere, er det jo ikke ens betydene med at alle routere benytter den samme opsætning.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 21:09
Det jo også det jeg siger lav dog en løsning som virker uanset hvilken router der bliver koblet til bare den understøtter multicast.

Og en 100 mbit router er jo en kortsigtet løsning for jeg vil skyde på at de inden for 2-3 år vil have 100mbit som en del af deres produktvifte og så er deres nye Tilgin router ikke hurtig nok da den "kun" har 100 mbit WAN og ikke 1 gbit WAN
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Jeg fatter ikke hvorfor Profiber ikke bare dropper alt det der bøvl med at have DHCP til at være afhængig af Nextserver og så bare lade folk selv kunne vælge deres router så længe den router understøtter multicast.

Jeg er selv vældig godt tilfreds med at have min DIR-655 kørende sammen med dnsmasq på min Readynas og telefoni kørende på en linksys voip adaptor, men det er omstændigt og helt klart et setup flertallet vil have meget besvær med at få sat op (jeg tvivler på at den gennemsnitlige profiber tv kunde har styr/mod på at arbejde med DHCP server i et linux miljø)
 
Måske derfor! De bliver jo nødt til at levere en løsning der kan virke ved "fru Hansen"
 
BS
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 12:35
Ikke for at forsvare Profiber, men det er jo ikke dem der har bøvlet. Og hvis de skal kunne supporte fru Jensens installation, er de nok nødt til at styre konfigurationen, både HW og -SW mæssigt med hård hånd. At de så har leveret noget HW der virker halvdårligt, er jo beklageligt, men det ser jo ud til at det bliver rettet op med den nye router.
De er jo nødt til at bruge Nextserver eller noget lignende, for at give Tilgin boxen en adresse at downloade sin firmware fra. 
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 09:51
Jeg fatter ikke hvorfor Profiber ikke bare dropper alt det der bøvl med at have DHCP til at være afhængig af Nextserver og så bare lade folk selv kunne vælge deres router så længe den router understøtter multicast.

Jeg er selv vældig godt tilfreds med at have min DIR-655 kørende sammen med dnsmasq på min Readynas og telefoni kørende på en linksys voip adaptor, men det er omstændigt og helt klart et setup flertallet vil have meget besvær med at få sat op (jeg tvivler på at den gennemsnitlige profiber tv kunde har styr/mod på at arbejde med DHCP server i et linux miljø)
Til top
Fima Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Hey Fima

Jeg kører med den nye Tilgin router lige pt, har haft den et par uger nu

Synes nu at den kører 10 gange bedre en WRP 400 routeren som jo faktisk er begrænset, dvs den kan ikke trække 50/50mbit som jeg har, den kan køre ca 70mbit total up+ned, og tilgin routeren klarer det noget bedre, jeg kan køre ca 120mbit total UDEN router, men med router er det lidt lavere, og jeg kan os sagtens bruge en masse båndbredde, selvom jeg ser HDTV, så vil sige at indtil videre er jeg godt tilfreds med den, dog er den lidt bøvlet med opsætning synes jeg
 
ProFiber har lige sendt mig den nye Tilgin HG 1311 router, men jeg når først at teste den om en uges tid. Håber jeg så kan køre med begge Tilgin IPTV bokse. Jeg har også 50/50 og har haft noget i den stil på Linksys RTP 300, men med Linksys WRP 400 får jeg kun ca. 25-30 hver vej.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 10:06
Hey Fima

Jeg kører med den nye Tilgin router lige pt, har haft den et par uger nu

Synes nu at den kører 10 gange bedre en WRP 400 routeren som jo faktisk er begrænset, dvs den kan ikke trække 50/50mbit som jeg har, den kan køre ca 70mbit total up+ned, og tilgin routeren klarer det noget bedre, jeg kan køre ca 120mbit total UDEN router, men med router er det lidt lavere, og jeg kan os sagtens bruge en masse båndbredde, selvom jeg ser HDTV, så vil sige at indtil videre er jeg godt tilfreds med den, dog er den lidt bøvlet med opsætning synes jeg


Redigeret af Treated - 22-Januar-2010 kl. 10:09
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 15:01
Hvad er det for nogen problemer du har med din ene af dine tv bokse ???
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu