recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber, Tilgin box  bagved bridge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber, Tilgin box bagved bridge

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 20:35
Det er ikke en sjov ide. Det burde være en løsning ;-) Køb en anden router hvor du selv kan ændre netværksadressen. Du SKAL have to forskellige netværk, et på hver side af routeren. Prøv evt. med en lånt router først.
Problemet vil ikke blive løst med en standard managed switch, det skal være en router eller en level 3 switch (eller en switch med filter multicast option).
 
En standard NAT router vil bortfiltrere al multicast på wan siden (og andet der ikke er blevet spurgt om fra LAN siden) det er nok den billigste løsning
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 14-Januar-2010 kl. 20:36
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Fima Fima skrev:

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

WRP400 har tilsyneladende et indbygget filter, som forhindrer multicast pakkkerne at komme ud på det trådløse net, som er bygget ind i routeren.
Hvis du sætter en managed switch på, skal du naturligvis spærre den (fysiske) port i switchen for multicast, hvorpå dit sendepunkt sidder.
Det skal dog siges at jeg ikke selv har prøvet dette, da jeg klarer med fint med det indbyggede netværk i WRP400, og en managed switch er jo ikke helt billig.
/Peter
 
Vil det sige, at du kan bruge Profiber IPTV samtidig med det indbyggede trådløse net i din WRP400 router ? Det virker heller ikke hos mig - også selv om jeg reducerer nettet min et minimum af een router med sende punkt og en IPTV boks sat direkte på denne router - begge dele leveret af Profiber
/Finn 
Ja, det virker uden problemer, og det er jo den løsning Profiber sælger, så selfølgelig skal det virke. Hvis ikke må du nok kontakte profiber support og få en ny router.
/Peter
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 10:08
Den linksys wrp400 router som Profiber sender ud, er som pfugl sat op sådan at den fra sortere multicast trafik på det wireless.
 
Hvis det ikke fungere hos dig, så kan du prøve at reset routeren ved at lave en factory reset via din web gui, har haft samme problem før, og dette hjalp på mit problem. :-)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Fima Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Den linksys wrp400 router som Profiber sender ud, er som pfugl sat op sådan at den fra sortere multicast trafik på det wireless.
 
Hvis det ikke fungere hos dig, så kan du prøve at reset routeren ved at lave en factory reset via din web gui, har haft samme problem før, og dette hjalp på mit problem. :-)
 
YES - der var den - IPTV virker, trådløst net på WRP400 virker og IP telefoni kører.
Jeg har stadig vrøvl med een af de 2 IPTV bokse, men det er ligemeget hvor og hvordan jeg sætter den på - så det er nok boksen der er syg.
 
MANGE TAK VENNER.
 
/Finn
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 15:01
Hvad er det for nogen problemer du har med din ene af dine tv bokse ???
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 10:06
Hey Fima

Jeg kører med den nye Tilgin router lige pt, har haft den et par uger nu

Synes nu at den kører 10 gange bedre en WRP 400 routeren som jo faktisk er begrænset, dvs den kan ikke trække 50/50mbit som jeg har, den kan køre ca 70mbit total up+ned, og tilgin routeren klarer det noget bedre, jeg kan køre ca 120mbit total UDEN router, men med router er det lidt lavere, og jeg kan os sagtens bruge en masse båndbredde, selvom jeg ser HDTV, så vil sige at indtil videre er jeg godt tilfreds med den, dog er den lidt bøvlet med opsætning synes jeg


Redigeret af Treated - 22-Januar-2010 kl. 10:09
Til top
Fima Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Hey Fima

Jeg kører med den nye Tilgin router lige pt, har haft den et par uger nu

Synes nu at den kører 10 gange bedre en WRP 400 routeren som jo faktisk er begrænset, dvs den kan ikke trække 50/50mbit som jeg har, den kan køre ca 70mbit total up+ned, og tilgin routeren klarer det noget bedre, jeg kan køre ca 120mbit total UDEN router, men med router er det lidt lavere, og jeg kan os sagtens bruge en masse båndbredde, selvom jeg ser HDTV, så vil sige at indtil videre er jeg godt tilfreds med den, dog er den lidt bøvlet med opsætning synes jeg
 
ProFiber har lige sendt mig den nye Tilgin HG 1311 router, men jeg når først at teste den om en uges tid. Håber jeg så kan køre med begge Tilgin IPTV bokse. Jeg har også 50/50 og har haft noget i den stil på Linksys RTP 300, men med Linksys WRP 400 får jeg kun ca. 25-30 hver vej.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 09:51
Jeg fatter ikke hvorfor Profiber ikke bare dropper alt det der bøvl med at have DHCP til at være afhængig af Nextserver og så bare lade folk selv kunne vælge deres router så længe den router understøtter multicast.

Jeg er selv vældig godt tilfreds med at have min DIR-655 kørende sammen med dnsmasq på min Readynas og telefoni kørende på en linksys voip adaptor, men det er omstændigt og helt klart et setup flertallet vil have meget besvær med at få sat op (jeg tvivler på at den gennemsnitlige profiber tv kunde har styr/mod på at arbejde med DHCP server i et linux miljø)
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 12:35
Ikke for at forsvare Profiber, men det er jo ikke dem der har bøvlet. Og hvis de skal kunne supporte fru Jensens installation, er de nok nødt til at styre konfigurationen, både HW og -SW mæssigt med hård hånd. At de så har leveret noget HW der virker halvdårligt, er jo beklageligt, men det ser jo ud til at det bliver rettet op med den nye router.
De er jo nødt til at bruge Nextserver eller noget lignende, for at give Tilgin boxen en adresse at downloade sin firmware fra. 
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Jeg fatter ikke hvorfor Profiber ikke bare dropper alt det der bøvl med at have DHCP til at være afhængig af Nextserver og så bare lade folk selv kunne vælge deres router så længe den router understøtter multicast.

Jeg er selv vældig godt tilfreds med at have min DIR-655 kørende sammen med dnsmasq på min Readynas og telefoni kørende på en linksys voip adaptor, men det er omstændigt og helt klart et setup flertallet vil have meget besvær med at få sat op (jeg tvivler på at den gennemsnitlige profiber tv kunde har styr/mod på at arbejde med DHCP server i et linux miljø)
 
Måske derfor! De bliver jo nødt til at levere en løsning der kan virke ved "fru Hansen"
 
BS
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 21:09
Det jo også det jeg siger lav dog en løsning som virker uanset hvilken router der bliver koblet til bare den understøtter multicast.

Og en 100 mbit router er jo en kortsigtet løsning for jeg vil skyde på at de inden for 2-3 år vil have 100mbit som en del af deres produktvifte og så er deres nye Tilgin router ikke hurtig nok da den "kun" har 100 mbit WAN og ikke 1 gbit WAN
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 08:41
binderup, det er jo netop en plug and play løsning som profiber har, og ikke som du er inde på at skal rode med en masse opsætning mv på ens egen router. Der er jo også noget kvalitet som skal sikeres, og deres support kan jo ikke supportere alle routere som findes.
Blot fordi der findes multicast opsætning i routere, er det jo ikke ens betydene med at alle routere benytter den samme opsætning.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu