recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber, Tilgin box  bagved bridge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber, Tilgin box bagved bridge

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 09:12
Ja jeg er ganske klar over at det er et plug'n'play produkt de har, men stort set alle steder på nettet hvor de bliver anmeldt så er det helt klart Linksys routeren der trækker ned. De kunder der ikke har tv brokker sig ikke da linksys'en er ganske udmærket til at håndtere deres net forbindelser, men når der er TV signal med i datastrømmen så kan den ikke følge med.

Nu kommer der endelig en ny router som man kan håbe klare det bedre (ellers tyder det jo også på at de har set lyset med DVB-C som skrevet andet steds her på forum), noget tyder da på at den er bedre til at håndtere datamængden (dog kan man undre sig over at de ikke vælger en gigabit router for med en 50/50 plus HD signal så begynder den da også at skrabe loftet på hvad den kan håndtere af input under belastning og hvis du så smider endnu en TV boks på, så er jeg ikke sikker på at den nye router kan følge med).

Jeg beder heller ikke om at deres support skal supportere opkald om andet end hvad de selv levere, jeg syntes at det er helt fint at hvis jeg ringer ind og har problemer med at komme på nettet, og jeg så bruger en anden router, at de beder mig om at koble deres til og så prøve igen. Det er slet ikke det. Det er af hensyn til deres eget "omdømme". Tjek f.eks. trustpilot - udover et par stykker der har uheldige oplevelser med supportventetid, så er det alle pga deres dårlige router at de modtager negativ kritik (jeg har så skrevet en positiv anmeldelse derinde ud fra hvad de kan levere hvis udstyret ved kunden er i orden i mit tilfælde en DIR-655 med egen DHCP server på et gigabit lan).
Tænk hvor let det kunne være for dem at sige til nørden der ringer ind: ”Har du husket at aktivere multicast i din router? Hvis du gør det så spiller det”.



Redigeret af binderup - 25-Januar-2010 kl. 09:12
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Ja jeg er ganske klar over at det er et plug'n'play produkt de har, men stort set alle steder på nettet hvor de bliver anmeldt så er det helt klart Linksys routeren der trækker ned. De kunder der ikke har tv brokker sig ikke da linksys'en er ganske udmærket til at håndtere deres net forbindelser, men når der er TV signal med i datastrømmen så kan den ikke følge med.
--- Det har du helt ret i, nok også derfor de går over til Tilgin i stedet for Linksys routeren da den som du selv siger ikke kan levere den mængde data som den skal.

Nu kommer der endelig en ny router som man kan håbe klare det bedre (ellers tyder det jo også på at de har set lyset med DVB-C som skrevet andet steds her på forum), noget tyder da på at den er bedre til at håndtere datamængden (dog kan man undre sig over at de ikke vælger en gigabit router for med en 50/50 plus HD signal så begynder den da også at skrabe loftet på hvad den kan håndtere af input under belastning og hvis du så smider endnu en TV boks på, så er jeg ikke sikker på at den nye router kan følge med).
--- Efter hvad jeg ved, så er DVB-C blot et modspil mod yousee mv. for at vise at de kan det samme :-) Hvad ang. hvorfor de ikke skifter til en Gbit router, så er svaret vel meget simpelt, da de ikke køre andet en 100Mbit i centrallen endnu, så vil man jo ikke kunne få mere end 100/100Mbit total. Men der kommer jo nok et tidspunkt hvor tingene bliver opgraderet til Gbit også.

Jeg beder heller ikke om at deres support skal supportere opkald om andet end hvad de selv levere, jeg syntes at det er helt fint at hvis jeg ringer ind og har problemer med at komme på nettet, og jeg så bruger en anden router, at de beder mig om at koble deres til og så prøve igen. Det er slet ikke det. Det er af hensyn til deres eget "omdømme". Tjek f.eks. trustpilot - udover et par stykker der har uheldige oplevelser med supportventetid, så er det alle pga deres dårlige router at de modtager negativ kritik (jeg har så skrevet en positiv anmeldelse derinde ud fra hvad de kan levere hvis udstyret ved kunden er i orden i mit tilfælde en DIR-655 med egen DHCP server på et gigabit lan).
Tænk hvor let det kunne være for dem at sige til nørden der ringer ind: ”Har du husket at aktivere multicast i din router? Hvis du gør det så spiller det”.
--- Jeg kan sige af erfaring, at jeg har testet mange routere på deres net, og det er bare ikke så simpelt at blot lige aktivere multicast, mange routere selv GBIT routere ikke kan klare den mængde multicast som kommer igennem den.
Din løsning er helt sikkert også ganske god, ingen tvivl om det. Men hr. og fru jensen kan nok ikke lige sætte det op som du har gjort. :) Men ja hvis "nørden" vil så er det jo nok en rigitg løsning indtil de evt. kommer med gbit router. :-)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 09:48
Ozzy - jeg tror at vi i bund og grund er enige, dog snakker vi nok lidt forbi hinanden :-)

Mht til kapacitet på centralen - hvis profiber følger den generelle udvikling, så er det mit gæt at vi om et par år (eller før) sidder med 100mbit i stedet for 50mbit, og så skal vi igennem møllen igen med nye routere, ellers ser vi igen at folk "brokker" sig over at de ikk,e kan hente film, spil osv. med fuld hastighed samtidig med at der bliver set HD TV i stuen. Så ville det jo være smart hvis de var lidt mere på forkant end blot indhente som de gør nu.

Det kunne være at Profiber skulle lave en support vejledning for nørder :-) Men snakken er jo også hyggelig her.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 13:10
binderup, hehe det er sgu meget muligt, vil nok ikke være første gang dette er sket Thumbs Up
 
Jeg er slet ikke i tvivl om at Profiber følger udviklingen og kommer med en gbit router mv. når de engang har en klar. Thumbs Up
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu