recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LBA75 - hjemmebio projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LBA75 - hjemmebio projekt

 Besvar Besvar Side  <12345 28>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 18:24
1) Mindre med tabtension
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vijnana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 20:49
Spændende projekt. Går selv og drømmer lidt om at fået lavet en lignende overetage med dedikeret hjemmebio. Det er dog min erfaring at man få størst glæde af at være lidt "ubeskeden" og gå til opgaven med passion selvom det måske bliver dyrere end  først planlagt. Køb et rigtig godt - og ikke for lille lærred når du nu har pladsen. i hejmmebio handler det meget om wow effekten. Med fastrammelærred får du mest for pengene.
 
Ved ikke om det er for upassende at spørge om hvad budgettet er for at få lavet sådan en overtage - bare så'n circa. Og hvor lang tid skal man regne med at byggeriet tager?
 
mvh
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 22:15
2) ved ikke hvor meget forskel det giver at fuge, men så dyr er akrylfuge jo heller ikke, så det er da bare om at gøre det. 

kan du ikke lokke lillemor til I skal have et lækkert tæppe deroppe istedet for trægulve - det giver en meget mere hyggelig stue for hende, hvor hun kan gå med bare fødder (og du får meget bedre lyd)
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 14:02
Hej

Tak for jeres svar!

@Nikodk: 
Nej, jeg har faktisk ingen erfaring med de "Acoustic Weaves" andet end her fra siden. De skulle evt montres lidt ud til siden skråt bag fronthøjtalerne for at bryde lidt på den pudsede murstensgavl.......ikke ret bag....... altså mere mellem venstre front / center og højre front / center.

Tjaaaa, koster vel ikke mange basser at fuge......skal se om jeg når det?

Gulv....yep, ville gerne have gulvtæppe på hele gulvet, men for helhedens skyld igennem hele hytten, så bliver der monteret aske plank......men der kommer et tæppe mellem sofa/højtalere.


@Vijnana:
Ville helst have fastramme selv.....billigere, bedre og større....specielt fordi de kassetter til rullelæreder tager meget plads oppe under mit skrå tag!!
Problemet her er at der nok skal monteres en fladskærm på væggen under vinduet, så det bliver ikke smart med fastramme Tongue
Skal dog se om jeg ikke kan overbevise fruen om at den 42" Pioneer skal hænge i soveværelset i stedet for, så jeg kan klemme et 100" fastramme ind....Wink

Angående pris, så skal du da bare spørge.....kan dog ikke give dig et bud på prisen for selve overetagen, da hele dette projekt jo også omfatter genopbygning efter branden....så dette er meget mere omfattende end udnyttelse at tagetagen og dermed også dyrere.....snøft!!!


@ Anima
Tak for dit svar, hvis ikke de bliver fastramme, så skal jeg tage dit råd med i overvejelserne. Dog ryger noget af WOW effekten lidt med et mindre lærred....men vel hellere det end et bulet der ikke er til at kigge på?



Mvh
 


Redigeret af LBA75 - 27-Januar-2010 kl. 14:03
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 14:08
Hej, hermed en lille billede update:










Redigeret af LBA75 - 28-Januar-2010 kl. 19:49
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Nej, jeg har faktisk ingen erfaring med de "Acoustic Weaves" andet end her fra siden. De skulle evt montres lidt ud til siden skråt bag fronthøjtalerne for at bryde lidt på den pudsede murstensgavl.......ikke ret bag....... altså mere mellem venstre front / center og højre front / center.

Tror "acoustic Weaves" skal monteres umiddelbart der hvor lydbølgerne ramme første gang - ellers er der ikke den store effekt - men det må de være nogle der har størrer erfaring i?
Iøvrigt lidt i tvivl om hvor stor effekt de har i det hele taget. Egentlige diffusorer har vist større effekt.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:


@ Anima
Tak for dit svar, hvis ikke de bliver fastramme, så skal jeg tage dit råd med i overvejelserne. Dog ryger noget af WOW effekten lidt med et mindre lærred....men vel hellere det end et bulet der ikke er til at kigge på?


Du vænner dig hurtigt til den lidt større skærm, og du vil altid ærgre dig over buler i dugen. Hvorfor så ikke tage noget ordentligt? - kvalitet fremfor kvantitet!
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vijnana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:20
Jeg glæder mig til at se det færdige resultat - men også at følge processen. Det må være kanon at kunne lave en hjemmebio fra grunden. Hvis du ikke kan have fastrammelærred er tabtension et must. Har selv et sådant motorlærred foran et vindue, og du har ret i at kassetten fylder en del.
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 09:18
Så har jeg kigget lidt mere på lærred........ Hvis det skal være tab-tension, så kan jeg klemme et 92" ind i dette setup, og hvis det skal være fastramme, så kan jeg klemme et 100" ind.

Håber at vi her hjemme kan blive enige om fastramme, da det er både større og billigere........ 10-13K for et tab-tension er godt nok en del Ouch

Så et 100" fastramme parret med en Pana AE4000, Sony HW15 eller hvis Christaian fra CSN får mig overbevist og at den stadig kan skaffes en JVC HD350.......det burde vel ikke blive helt skidt vel?

Har I nogle meninger om hvid kontra grå dug i sådan en stue/bio??....der kommer mørklægning og mørke farver på bagvæggen, men det bliver ikke et "kældersort" rum.
Ved at der er skrevet om det herinde, blandt andet af Otto, AV-Precision......... CSN mente hvid, men på www.AV-forum.no synes jeg ofte at de hælder til grå?
Ved at det er smag og behag, og afhænger af rum, projektor og lærredstørrelse...... I dag har de fleste projektorer vel lys nok til at klare 100" i et til dels lyskontrolleret rum??


Ellers har jeg i dag solgt min elskede Logitech Transporter Disapprove ...... håber at du bliver glad for den, du den nye ejer!!

Fik ikke brugt den nok, hvilket var synd for sådan en dejlig maskine....og da en kammerat har proppet sit hus med Sonos, så prøver jeg nu at gå samme vej.... en Sonos bundle 250 står allerede i skabet og venter på at huset bliver færdigt, samt en "CullenCircuits" modificeret Sonos ZP90 er på vej til hjemmebioen http://www.cullencircuits.com/webapps/site/67005/78076/shopping/shopping-view.html?pid=316658&b_id=&find_groupid=12070 , så kan jeg altid opgradere med en ekstern DAC hvis dacén i min Onkyo 905 ikke ikke gør det godt nok.....



Mvh og god weekend
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 11:57
Du ved jo godt, at den JVC HD350 ikke vil du i dit setup? - det er den model som jeg gerne vil have herhjemmeWink

Har du tænkt på, at jo større dit billede er, jo mindre lys er der i billedet? - forstået på den måde, at du har samme lysmængde som skal dække mere areal? - man skal også passe på ikke at lave billledet alt for stort - det er en fejl som mange gør når de køber projektor.


Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vijnana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 13:47
Ikke for at være anmasende, men jeg tillader mig at nævne at jeg har følgende  lærred til salg til under halv pris:
 
Stewart Grayhawk Reference lærred. 82" tabtensioned motorlærred med "Silent Lutron" systemet for lydløs fjernbetjening. Som nyt. Pris 12K. (Nypris 28K)
Sælges udelukkende grundet overgang til cinemascopeformat.
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 04:22
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Ikke for at være anmasende, men jeg tillader mig at nævne at jeg har følgende  lærred til salg til under halv pris:
 
Stewart Grayhawk Reference lærred. 82" tabtensioned motorlærred med "Silent Lutron" systemet for lydløs fjernbetjening. Som nyt. Pris 12K. (Nypris 28K)
Sælges udelukkende grundet overgang til cinemascopeformat.



Hej Vijnana

Det er overhovedet ikke anmasende, det var da nice af dig at give mig tilbuddet! 
Men jeg springer lige over denne gang.....når jeg nu endelig skal have projektor (har savlet lige siden Otto viste PJ`s frem i Tapeconnection).... så skal det lærred altså fylde max, og det ser ud til at blive 92" hvis jeg tager tab-tension løsningen..... Så tak, men nej takSmile

Ellers er der intet vigtigt sket i min hjemmebio siden sidst..... der er monteret et vindue i gavlen og lavet lidt inddækning ved kvisten/tag altanen. Skulle gerne blive lidt action i næste uge, focus har nemlig ligget i Velux vinduer, vinduer/døre i hele huset, tagrender samt tagpap på taget.



Har også modtaget min nye moddede Sonos ZP90 fra Cullencircuits:

Har nu 1 x ZP120 som skal bruges i køkkenet, 1 x ZP90 (almindelig) som skal bruges i "rødvinsstuen" nedenunder og så den moddede ZP90 til hjemmebioen.......
Bliver sjovt at sammenligne de 2 x ZP90 (mod mod almindelig)..... mon der er forskel til den moddedes fordel eller er det spild af penge...... er bange for det sidste men håber på det første.....om ikke andet, så får undertegnede og vennerne det sjovt mens vi tester Wink



Hygge, mvh


Redigeret af LBA75 - 12-Februar-2010 kl. 04:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu