recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verden dyrets strømskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerden dyrets strømskinne

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Endnu en mavesur tråd fra den gennemsnitlige dansker, der alligevel ikke har
råd til at investere i grej af denne kaliber. 

Sjovt man ikke ser denne slags indlæg på diverse ur-, bil- og vinfora - Der er åbenbart en grænse for hvor stor entusiast man må være når det kommer til hi-fi.


Der er forskel på at være entusiast og et fjols.

Så man er et fjols i din optik, hvis man ikke lige deler din finansielle situation og disponering af samme?..Det er da en helt enormt forskruet holdning. Tror du selv at de der køber Rolex eller Patek Philippe ure tror på at de viser tiden mere korrekt end ethvert andet gennemsnits ur til 2000,- ?? - Nej det er fornemmelsen af luksus de køber - ikke nødvendigvis et bedre produkt, men i hvert fald en bedre oplevelse... Det er så typisk dansk og ærgerligt at man ikke endelig ikke må falde udenfor flokken - så er der i hvert fald i nok nogen der skal slå en oven i hovedet. 

Folk der køber det her produkt er ikke studerende eller kontanthjælpsmodtagere. Det er folk der har et økonomisk råderum til det og så er det da fantastisk at denne type vare findes.


Jeg er enig hele vejen, me kan dog personligt ikke finde motivation til at smide 18.000 kr. ud på en strømskinne, når man kan få et rimeligt godt armbåndsur til samme penge (brugt) LOL
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Der er forskel på kabler, og før du nu trækker James Randi op af hatten, er det nok lige værd at nævne at Stereophile's Michael Fremer flere gange har takket ja til 'udfordringen' hvor Randi har afslået med diverse dårlige undskyldninger.

Der er forskel på kabler - Det betyder ikke nødvendigvis at det dyreste kabel er det bedste eller at der overhovedet er sammenhæng mellem pris og kvalitet, men forskel er der.
Selvfølgelig er der forskel, men ens setup sætter måske grænsen før kablerne, og så er det i øvrigt i lige så høj grad smag der afgører om eks. højttalerkabler er gode, uanset pris Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Endnu en mavesur tråd fra den gennemsnitlige dansker, der alligevel ikke har
råd til at investere i grej af denne kaliber. 

Sjovt man ikke ser denne slags indlæg på diverse ur-, bil- og vinfora - Der er åbenbart en grænse for hvor stor entusiast man må være når det kommer til hi-fi.


Der er forskel på at være entusiast og et fjols.

Så man er et fjols i din optik, hvis man ikke lige deler din finansielle situation og disponering af samme?..



Med dén formulering synes jeg det er berettiget at kalde dig for et fjols. Hvordan i alverden kan du med rette skrive, at bare fordi man ikke betaler mange hundrede tusinde kroner for sit anlæg, så kan man ikke have en stor indkomst? - der er noget som hedder sund fornuft, og her er mange "entusiaster" udenfor pædagogisk rækkevidde hvad disponering angår. Der er jo for helvede andre ting i livet end en strømfordeler til 18k.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 08:46
Men hvis kablet kan håndtere 230V 50Hz op til 10 eller 16 Ampere så kan jeg ikke se hvilke krav det mere skal opfylde, det kan hverken gøre til eller fra mht. forsyningssikkerhed og den interne modstand er irrelevant til alm.brug.
Så 2/3 *0,75 kvadrat er super til den opgave, kan jævnligt købes på tilbud i ruller á 100m i byggemarkeder.
 
I øvrigt kunne jeg se at den ovennævnte strømskinne var bygget i super korrosionsfast aluminium,
det er super, men mon mon ikke Abramovich har en 12-15 stykker, fordi han har råd.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 11:11
Kender ikke noget til omtalte strømskinne, men inden for musikverdenen (PA/Studie etc) er det meget normalt at inkludere en Furman power conditioner i sit rack. Det skyldes at mange lande har et forsyningsnet som er knap så stabilt som det vi kender i DK.

Her giver det rigtig god mening at investere i en god "strømskinne" for at sikre sit grej. 

Det skulle dog ikke være nødvendigt i DK, medmindre man er generet af et gammel køleskab eller lignende :-)
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Kender ikke noget til omtalte strømskinne, men inden for musikverdenen (PA/Studie etc) er det meget normalt at inkludere en Furman power conditioner i sit rack. Det skyldes at mange lande har et forsyningsnet som er knap så stabilt som det vi kender i DK.

Her giver det rigtig god mening at investere i en god "strømskinne" for at sikre sit grej. 

Det skulle dog ikke være nødvendigt i DK, medmindre man er generet af et gammel køleskab eller lignende :-)
Helt enig.    Men en strømskinne med ordenlig afslærmning mm. behøver ikke koste 18k.LOL
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:


Så man er et fjols i din optik, hvis man ikke lige deler din finansielle situation og disponering af samme?..Det er da en helt enormt forskruet holdning.
 
Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg har det egentlig fint med at folk betaler mange penge for herlighedsværdi. Jeg mener heller ikke at produktionsprisen har nogen relevans for om et produkt er pengene værd eller ej. Jeg har en Supra strømskinne og skærmede strømkabler, så det er ikke fjernt for mig at bruge penge på en strømskinne. Jeg har så bare personligt ret svært ved at se hvad herlighedsværdien i denne strømskinne er, selv om man har pengene. Det er en fræst aluminiumsklods, med nogle relativt standard schuko bøsninger og lidt kabel i forsølvet kobber. Hvis du har en BMW 760, så kan folk se at den har kostet penge. Hvis du har et Rolex ur, så kan folk se at den har kostet penge. Dét der kunne være lavet i hjemmesløjd. Når herlighedsværdien UDELUKKENDE ligger i en høj pris, uden at der er lagt noget i produktet der retfærdiggør dén pris, så mener jeg på alle måder at man er et fjols, ja. Jeg mener f.eks. også KLF var nogle fjolser da de satte ild til en million dollars, for at vise at de ikke lavede musik for pengenes skyld. Det er fint spader, hvor mange munde kunne I have mættet i Afrika for de penge? Man skal da have lov til at gøre med sine penge hvad man vil (eller rettere, at brænde penge af er faktisk ulovligt), men så må man altså også finde sig i at blive kaldet fjols hvis man opfører sig tåbeligt.
 
Det er efter min ydmyge mening produkter som disse der gør det svært fordem der "bare" gerne vil præsentere folk for nogle gode, reelle hifi-produkter. Jeg kan godt forstå at mange ryster på hovedet af hifi som hobby, når hobbyen går ud på at købe den slags produkter, mere end på at finde frem til en kombination af produkter der giver én den bedste musikglæde. Jeg vil påstå at der er mange såkaldt almindelige brugere der bliver skræmt væk af at få at vide at uden absurt dyre kabler og diverse ugennemskuelige tweaking-dimser, så er det slet ikke rigtig hifi.
 
Samme firma laver denne, en "cable noise stabilizer", til 1.000$. Det er en lille kasse i _plastic_, med top og bund i aluminium, som ifølge salgsteksten kan fjerne al indstrålet støj i kablerne. Hvordan plastic og aluminum skal kunne gøre dét, er der ikke lige nogen forklaring på. Helt ærligt, så forstår jeg godt at folk ser sådan nogle produkter, konkluderer at hifi er vanvittigt, og derfor bliver skeptiske overfor produkter der rent faktisk er pengene værd.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Kender ikke noget til omtalte strømskinne, men inden for musikverdenen (PA/Studie etc) er det meget normalt at inkludere en Furman power conditioner i sit rack. Det skyldes at mange lande har et forsyningsnet som er knap så stabilt som det vi kender i DK.
 
Der er temmeligt stor forskel på en power conditioner, og en tom aluminiumsklods hvor man endda fremhæver som salgsarugment at den ikke rigtigt gør noget.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Kender ikke noget til omtalte strømskinne, men inden for musikverdenen (PA/Studie etc) er det meget normalt at inkludere en Furman power conditioner i sit rack. Det skyldes at mange lande har et forsyningsnet som er knap så stabilt som det vi kender i DK.
 
Der er temmeligt stor forskel på en power conditioner, og en tom aluminiumsklods hvor man endda fremhæver som salgsarugment at den ikke rigtigt gør noget.
Hej Otto Smile
Du er jo en mand der ved hvad du snakker om, og så vil jeg spørge på en anden måde.   Synes du denne strømskinne er en fornuftig investering til forbedring af et givent setup?  Jeg tænker her på om det ikke ville være nok at investere i en af dem til 5-1000 kr. ? 
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Du er jo en mand der ved hvad du snakker om, og så vil jeg spørge på en anden måde.   Synes du denne strømskinne er en fornuftig investering til forbedring af et givent setup? 
 
 
Det burde fremgå rimeligt tydeligt af mit indlæg ovenfor at jeg ikke mener det.
 
EDIT: Men, jeg har, mere af princip end ud fra at have lyttet mig frem, som sagt investeret i skærmede strømkabler og strømskinne fra Supra, samt et (relativt simpelt) strømfilter. Det har jeg gjort af to årsager, for det første fordi jeg forsøgte at løse et specifikt problem jeg havde i mit system (som strømfilteret faktisk løste, men det pga. en indbygget galvanisk adskiller til antennesignalet, ikke på grund af strømfiltreringen). For det andet ud fra en "så er dét da i hvert fald ikke problemet" filosofi. Støj i strømmen KAN påvirke lyden i et anlæg, også i bevislig grad. Om det GØR det i praksis i Danmark, det ved jeg ikke. Men så har jeg i hvert fald gjort mit til at det ikke sker.
 
Dér hvor kæden så hopper af for mig, er at nævnte produkt netop slet ikke gør noget som helst. Det er helt fint at man konkluderer at filtrering er skidt, men så er der jo ikke rigtigt noget at købe. Du køber et produkt for at undgå at påføre dit anlæg en fejl - det kan du gøre helt gratis ved at lade være med at købe noget.
 


Redigeret af AV Precision - 11-Januar-2010 kl. 12:41
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 12:45

Et ekstra skeptisk indskarp man kan hygge sig lidt med: Jeg synes ikke rigtigt det hænger sammen at man siger at filtrering er skidt, og så sælger man en kasse til at lægge kablerne ind i, som man postulerer kan fjerne støj. Dog med dén lille finte at eftersom kassen rent faktisk ikke gør noget som helst, så passer den sådan set ind i filosofien alligevel... Wink

Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

glem alt om fornuft, det er et spørgsmål om at man kan Wink
 
Enig!
 
Jeg kiggede på et strømkabel i KT Radio i går til 14 kilo. Jeg har godt nok kun testet nogle til små 4 kilo i mit system, og der kunne jeg absolut ikke høre forskel.
'
Tro ikke at man kan høre forskel på et strømkabel til 14 kilo eller 4 kilo, eller et til 1 kilo.
 
Ak ak, der kan altså godt være forskel på strømskinner men det er ikke prisen der bestemmer om der findes en forskel men derimod opbygningen kan have meget at sige. Jeg bruger dem fra ikea til 20kr stykket på min 500.000kr anlæg fordi jeg syntes det lyder bedst også selvom jeg har prøvet langt dyere løsninger.
 
Det er så let med kabler, lav et kabel der farver i en retning og byg en historie op der fortæller at netop dette er det et kabel skal gøre og så blot demo dette så er der købere (NO f.eks.).
 
Hilsen Jonas Bojer
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu