recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC IPTV direkte i HTPC - Sådan gjorde jeg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TDC IPTV direkte i HTPC - Sådan gjorde jeg

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kagemanden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Marts-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kagemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TDC IPTV direkte i HTPC - Sådan gjorde jeg
    Sendt: 16-Marts-2014 kl. 20:09
Du kan også bare bruge URLSnooper, det er nok lidt nemmere at gå til :)
Til top
Sonnichsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sonnichsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 10:37
Jeg har netop fået hometrio og svaner også disse adresser til en server.
Er der en venlig sjæl der vil sende mig stream linksene i en pm?
Så jeg er fri for at bøvle med Wireshark...
På forhånd tak.
Daniel Sönnichsen
Til top
pacmanoriginal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pacmanoriginal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 11:07
Ehm ... ok ... jeg kører via DVBViewer ... det gør muligvis en forskel.
Til top
pacmanoriginal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pacmanoriginal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 11:04
Uhm ... det har da funket fuldstændig perfekt siden "Works like a charm!" (02-10-2010). Enkelte irrelevante HD kanaler er enten fjernet eller rykket rundt (jeg har ikke gidet lede efter dem), og de kodede kanaler kan man af gode grunde ikke se ud fra denne gennemgang.

Men ALT andet funker da fuldstændig perfekt!
Til top
sinding Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-December-2006
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sinding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 18:28
Argh møg
Happy owner of 42" LG plasma! :D LG = Life Good!
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 17:58
Du har sandsynligvis ikke fat i det rigtige IP-adresse, der er række kanaler med lavkvallitet streams.. (hvorfor de findes vides ikke)
 
For ca. 14 dage siden oplevede jeg at det ikke mere er muligt at modtage nogen relevante kanaler..
 
TDC IPTV i HTPC sammenhæng ser ud til at være en død sild...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
sinding Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-December-2006
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sinding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 17:44
Jeg er ikke sikker men jeg TROR jeg har fuldt din guide rigtigt men, er ikke sikker fordi, jeg får ikke nogle kanal ip´er frem i Wireshark.. Jeg tror jeg er gået galt i byen ved pkt. 4.. 
Så prøvede jeg den ip som pac gav, og så fik jeg et resultat.. Men ikke hvad jeg håbede på. Jeg får nemlig bare et pixeleret billede hvor man lige kan ane omridset af menneskerne.. 
Hvad gør jeg forkert? 
Happy owner of 42" LG plasma! :D LG = Life Good!
Til top
akilleuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akilleuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af ThomasMdk ThomasMdk skrev:

er der en som har lavet en liste over alle kanalerne


Hej Thomas,

Jeg synes selv det kunne være fedt med en komplet liste, da jeg selv skal igang på et tidspunk. Men jeg mener ikke at det skal postes offentligt!!!

Det som beskrevet i guiden ikke så kompliceret at gøre, så håber folk vil lade listen blive væk, som i andre tråde.

Mvh

Thomas
Til top
ThomasMdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasMdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 14:24
er der en som har lavet en liste over alle kanalerne
Med venlig hilsen

Thomas Møller

IT-Supporter



http://www.ThomasM.dk





Cisco Certified Network Associate

Dell Certified System Expert
fhv TDC Hotliner
Til top
pacmanoriginal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pacmanoriginal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 20:59
Works like a charm!
 
(En venlig og kyndig sjæl havde forlods gjort opmærksom på samme - men tak, ikke desto mindre alligevel, pcsx. Dit input ovenfor er stærkt værdisat!).
 
Taknemmelige hilsner,
- pacmanoriginal
Til top
pcsx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcsx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 15:55

prøv at skift port 47811 ud med 8888

Til top
pacmanoriginal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-September-2010
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pacmanoriginal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 15:37
Aargh!
Har fulgt gennemgangen detaljeret, men Media Center kvitterer med "No TV signal". I Media Centers TV opsætning finder den, fint nok, 4 tunere. Jeg har reduceret anstrengelserne til blot at få DR1 og DR2 til at fungere. Media Center synkroniserer, ihvertfald tilsyneladende, de to kanaler på tuner #1. Alligevel får jeg beskeden "No TV signal. There is currently no TV signal detected for this channel. The channel may be temporarily off the air, or you may need to adjust or reconnect your TV antenna".
 
Ved ikke om det er i m3u-filen at jeg har misforstået noget. Jeg bilder mig ind at jeg sniffede følgende data til 3mu-filen for DR1:
 
#EXTM3U
#EXTINF:0,DR1
udp://@233.33.78.12:47811
 
 
Jeg kører Windows 7 (64 bit), med DVBLinkServer og DVBLinkIPTV. Som foreslået i gennemgangen ovenfor forsøger jeg at køre IPTV på seperat netkort.
 
I et lettere anfald af afmagt hentede jeg en alternativ IPTVBridge.dll fra DVBLogics forum, hvor en bruger tilsyneladende havde et lignende problem. Uændret situation.
 
Damn. Nogle bud på hvad jeg er løbet ind i her?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu