recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Happening ... de første billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHappening ... de første billeder

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Happening ... de første billeder
    Sendt: 21-November-2003 kl. 14:46

Hej Alle

Lidt mere teknik:

Når apparatet ikke er i optagelse, så sender den kun almindelig video (composite) ud til TV'et. Og dette håndterer den ikke for pænt.

Fra fabrikken af er der skruet helt ned for "detail" - reguleringen af skarphed. Men selv om denne skrues helt op, er billedet stadig sløret sammenlignet med et direkte TV-billede.

Men endnu værre, er at den ikke tegner billedet lige skarpt over hele skærmen. Inde på midten er undertekster mere uskarpe, end de er ude ved siden.

Alt dette er når man se TV direkte igennem apparatet, altså ikke er i optagelse. Billedet moniteres på et 32" Philips model 8807, som er justeret ganske pænt for almindelig tv-modtagelse.

Når man optager, og kigger med igennem apparatet, så er der præcis de samme småfejl i billedet. Især den større uskarphed i midterste del af underteksterne generer mit øje, men måske er det mere fordi jeg nu ved at den er der.

Når man afspiller fra harddisk, eller blot går ind i menuen, så skifter apparatet til RGB. Det er altså underligt Pioneer ikke har valgt at den blot altid skal udsende RGB signal.

  /Lars

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2003 kl. 14:57

Hej Alle

Her er de vigtigste knapper på fjernbetjeningen:

Skal man starte en optagelse, er det blot at trykke REC. Der er ingen ventetid, den starter med det samme. Optagelse stoppes med STOP REC knappen. Man kan vælge optage-kvalitet med REC MODE knappen, og der vises en lille menu-linie på TV-skærmen imens så man ikke behøver anstrenge øjnene for at se displayet på apparatet.

Knappen øverst oppe i venstre hjørne, Disc Navigator, giver adgang til optagelserne. Menuen ser således ud:

Der er en lille menu i ventre side, hvor man kan vælge PLAY, ERASE, TITEL, CLIP EDIT og CHANGE GROUP.

Her ligger der to optagelser. Ved tryk på PLAY i menuen, så skifter markøren over til de små clips. Det clip som markøren står på vil stå og spille med billede (og lyd) i det lille vindue. Som en ekstra hjælp til hurtigt at finde det rigtige klip.

Alt dette virker meget gennemtænkt, og er lige til at gå til. Thumbs Up

  /Lars

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2003 kl. 15:02

Hej Alle

Kaffepause! Tongue

Jeg smutter lige i byen efter nogle tomme DVD skiver. Når jeg er tilbage, tester jeg muligheder for redigering, highspeed kopiering til DVD-R bagefter osv.

  /Lars

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2003 kl. 15:28
Hej Lars

Ked af at høre at billedkvaliteten af TV-signalet der føres igennem ikke er godt. Det har ikke noget med power-save eller sådan noget at gøre?

Er der nogen mulighed for at undgå det dårlige signal (bortset fra at flytte antennestikket fra Pioneer'en til TV'et)?

Mvh
Per Michael Knudsen
Til top
Kim K. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2003 kl. 15:51

Hej Lars

Jeg er også MEGET bekymret ( lige som pmk69 ) over den dårlige billedkvaliteten. Det kan da ikke passe at man skal betale ca. 8.000 kr. og så få en billedkvalitet som er uskarp og har småfejl i billedet ???  Kan det være at din maskine har en fejl ?

mvh Kim



Redigeret af Kim K.
Til top
cgroen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2003 kl. 16:02

Hej Lars,

du siger at at den kun sender composite ud i "ikke - optage" mode ?

Betyder det at hvis man anvender apparatet som tuner, så kommer der ikke noget s-vhs ud af den (i SCART stikket) men KUN composite ?????


Carsten

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2003 kl. 17:02

Hej Alle

Det jeg mener, er at tuneren i Pioneeren forringer signalet lidt mere end jeg havde regnet med. Men ser man TV direkte, også selvom selve antenne signalet går igennem Pioneeren, så er der ingen problemer.

Men jeg har også de meget kritiske øjne på lige nu. Jeg kan se, at allerede efter at have brugt den i nogle timer har jeg vænnet mig til billedet og syntes egentlig det er helt pænt. Man skal blot lade være med at zappe imellem direkte TV og Pioneeren Ermm

Når den ikke er i "playback mode" eller i "menu mode" så sender den kun composite ud fra recorderen. Men der er godt nyt aligevel Tongue

Når DVD-optageren er i optagelse, så kan man aktivere en scart-loop funktion hvor alt i scart-2 loopes igennem til scart-1. Og jeg har lige loopet RGB igennem fra en anden DVD-afspiller Thumbs Up (jeg kan ikke tro andet end at den også kan loope S-video når Pioneer siger alle ben i scart-stikket forbindes vha. relæer). Man kan iøvrigt høre relæerne når funktionen bruges.

Men der er dog nogle minus.

1) Man kan kun aktivere scart-loop via frontpanelet.

2) Man kan ikke aktivere scart-loop med mindre apparatet er i optagelse (samt ikke i afspilning).

3) Den hopper ud af scart-loop igen, så snart optagelsen slutter (når man trykker STOP REC).

Et plus er dog, at scart-loop automatisk aktiveres når maskinen sættes i stand-by. Omvendt betyder det også, at maskinen vil "overtage" signalet til TV'et når den tændes.

Det er nok til at leve med, men det kunne godt være lavet smartere!

  /Lars

Til top
cgroen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2003 kl. 17:10

Mega ØV

Jeg ville gerne have haft at Pioneeren kunne fungere (tilfredsstillende) som Tuner for min Projektor (Sanyo PLV-70), men efter disse observationer, tror jeg ikke det er nogen god ide !

Mit setup ville bestå af en Sat. receiver som forbindes via s-video til Pioneer som forbindes via s-video til projektor. Når der så skal ses sattelit tv, loopes s-video igennem pioneer, og når der skal ses alm. tv, bruges pioneer som tuner, og sender signalet ud på s-video til projektoren. Men som det ser ud nu, kan jeg vist godt glemme denne måde !

Carsten

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2003 kl. 18:20

Hej,

 undskyld mig, men hvad er det liiige at I taler om her. Det her med scart-loop er nyt for mig. Hvad bruges det til?

 Maria

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2003 kl. 19:27

Hej Maria

Det sparer indgange i TV'et eller projektoren, og så har man samtidig apparaterne forbundet indbyrdes så der kan kopieres imellem dem ect.

http://www.recordere.dk/ordbog/default.asp?cat=6&id=52

  /Lars

 

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2003 kl. 21:05

Hej Lars

 Havde lige glemt ordbogen.
OK, tror jeg er sådan nogenlunde med på det.

Har leget lidt med dyret en times tid. Førstehåndsindtrykket er meget godt, men føj hvor er der meget man liiige skal lære og læse. Hvor der det godt at jeg tilfældigvis elsker manualer.
Har endnu ikke fundet ud af at have både recorderen OG video sat til på samme tid og få et billede ud af det, men der er s** nok noget jeg har overset.  Prøver igen.

 Maria

 

Til top
lionsoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2003 kl. 22:22

Hej Maria!

Jeg har også fået min her til aften og jeg kører med det hele i første hug:

Sat-receiver -> Video -> Pioneer 5100 -> TV

Scart- og antenne kabler mellem alle enheder....

Thomas....

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu