recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Mediaportal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativer til Mediaportal

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativer til Mediaportal
    Sendt: 17-Januar-2010 kl. 12:46
Jeg vil gerne have et lignende system med en server og klienter, og gerne med kik på flere forskellige kanaler fra samme MUX samtidig på klienterne.
Jeg er i test med MP, men er lidt skuffet over de stadig hænger i samme problemer som i 2007 da jeg sidst slukkede for dyret.
Jeg syntes at have læst om et system, men husker ikke lige hvad det hed.
 
Rent grafikmessigt tiltaler DVB viewer mig men den kan vel ikke køre som ønsket eller hvad.
 
MVH
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 12:57
Jo DvbViewer kan det du ønsker. der er en server/klient facilitet indbygget i programmet.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 13:43
Rasmuzzen : hvad er det for problemer de "hænger" i ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 18:11
Jeg kan ikke få det skide epg til at virke ordentligt. Sidste gang havde jeg 3 systemer op at køre, 1 MP, 2 mythTV og 3 DreamBox.
 
Myth virker perfekt, men klienterne er lidt svære at styre da sikkerheden bliver større og større, da jeg slap krævede myth klienten ting som konfliktede på eks. ubunto.
 
Jeg savnede et mere åbent system, så vi også kan se vore billeder på TV, så derfor giver jeg MP en ny chance, men måske det er mig mht. det EPG, jeg kan bare ikke få det stabilt. Jeg gider ikke ekstra produkter, det må kunne lade sig gøre, når myth kan så må de andre også kunne.
 
Har du en løsning på hvad jeg gør forkert. Lige nu er det som viasat på dreambox, hvis det endelig lykkedes så har jeg nuværende program og det næste.
 
PC havde været tændt hele natten, og masser af entrys i EPG.log, men skemaet er tomt.
 
Ok, dvbViever hvordan har den det med EPG, virker det også med Viasat. Vil DVBViewer vedgå support for MDApi eller tager de afstand for det (ved det virker fordi jeg har haft det oppe at køre. Jeg syntes bare ikke jeg så noget client server.
  
MVH


Redigeret af rasmuzzen - 17-Januar-2010 kl. 18:11
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

 
Rent grafikmessigt tiltaler DVB viewer mig men den kan vel ikke køre som ønsket eller hvad.
 
MVH
Jeg har det kørende med 1 server og 4 klienter. På serveren har jeg 3 tunere ( 2 til sat og 1 til DVB-T), som så benyttes af klienterne, og til optagelse
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Jeg kan ikke få det skide epg til at virke ordentligt. Sidste gang havde jeg 3 systemer op at køre, 1 MP, 2 mythTV og 3 DreamBox.
 
Myth virker perfekt, men klienterne er lidt svære at styre da sikkerheden bliver større og større, da jeg slap krævede myth klienten ting som konfliktede på eks. ubunto.
 
Jeg savnede et mere åbent system, så vi også kan se vore billeder på TV, så derfor giver jeg MP en ny chance, men måske det er mig mht. det EPG, jeg kan bare ikke få det stabilt. Jeg gider ikke ekstra produkter, det må kunne lade sig gøre, når myth kan så må de andre også kunne.
 
Har du en løsning på hvad jeg gør forkert. Lige nu er det som viasat på dreambox, hvis det endelig lykkedes så har jeg nuværende program og det næste.
 
PC havde været tændt hele natten, og masser af entrys i EPG.log, men skemaet er tomt.
 
Ok, dvbViever hvordan har den det med EPG, virker det også med Viasat. Vil DVBViewer vedgå support for MDApi eller tager de afstand for det (ved det virker fordi jeg har haft det oppe at køre. Jeg syntes bare ikke jeg så noget client server.
  
MVH
 
Jeg bruger plugin'et XMLTV - jeg abonnerer så på ontv.dk for ca. 85 kr. pr. år - dejligt nemt.
 
Henter du kanalerne fra Dreambox ind i mediecentret ? jeg bruger DVBLink for Dreambox til min DM800 HD.
 
Desuden bruger jeg en FireDTV S2 som en ekstra tuner via mdapi, acamd i MP.
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 21:15
DVBViever.... hvordan med optagelser, streames de fra serveren eller skal man have samme mappestruktur set fra klienterne. Hvad med at se/optage flere kanaler fra samme MUX, kan man det, eller er det een kanal et kort, du kender sikkert mediaportal. Vieveren kan den vise billeder. Skal vist ind og se alt hvad den kan. Mener også jeg har en patched .exe fil og en installation så jeg kan teste det.
Syntes ikke siden DVBViewer siger noget om client server. Forstår ikke, jeg har en version 4.0Pro liggende, så højt er de ikke kommet op op hjemmesiden dvbViewer.com
 
 
Min dreambox er kun inde i projektet som kortholder, kører ACamd og MDApi på mediaportalen (som de ikke understøtter, men det virker aligevel rimeligt).
 
Ved godt det med XML tv og ON TV, jeg syntes bare at de der mediaportal drenge er nogle skvadderhoveder til nogle ting, alene det at de releaser noget der er så fejlfuldt som "sorte jul".
Syntes også det er et luksus problem, mener koden ligger lige for næsen af dem, det har den gjort i flere år. De er meget dygtig C# programmører, jeg har læst meget af deres kode, og jeg er sikker på at koden til mythTV er fuld åben, så de kan inspireres meget af mythTV til hvordan man laver epg så det virker.


Redigeret af rasmuzzen - 17-Januar-2010 kl. 21:31
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 21:33
MP er open source og der er derfor rig mulighed for at tilbyde patches selv, hvis man kan det. Ellers er en god bug rapport med relevante logs eneste måde at komme videre på.  Jeg synes MP teamet er særdeles lydhøre overfor brugerne sålænge man prøver at hjælpe på en systematisk måde.

Med andre ord - hvis der er en åbenlys fejl i koden der irriterer - så programmer en patch til gennemsyn for teamet eller lav en grundig bug rapport. 
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 21:52
Det er ikke det jeg siger langben, jeg har ikke tiden til sådan noget, jeg undres bare, det er 2 år siden jeg slukkede for den og dette dengang fordi der var så meget der irriterede mig, skulle mene at de gæve gutter er kommet videre. Men ak, de hænger stadig i bremsen på de samme problemer som dengang. Det virker som om de aldrig har fået det grundlæggende til at spille, og når de så har noget velkørende kode, så kan hele skidtet vælte igen i en ny release. Men jeg er vild med deres ideer, men er ikke selv dygtig nok C# programmør til at kunne hjælpe. C# er det tror jeg fjerde   programmeringssprog jeg har lært, men detsværre i en for høj alder, jeg er 41 har 2 små børn, det er 2 ting der ikke spiller, var det bare det sprog der var fremme da jeg var nyudlært i 90'erne, men her sad man typisk med Pascal ift. min uddannelse. Men jeg lærer mange tips og tricks af at skille deres kode, men tror det tager lige så lang tid for mig at lære deres kode lidt, som det har taget drengene at skrive den.
Men ja, logs osv. kan bare se på deres boards, det er der så mange der har gjort før mig mht. det epg problem.
 
MVH


Redigeret af rasmuzzen - 17-Januar-2010 kl. 21:53
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 21:58
kbking, hvad version har du, jeg er forvirret, syntes ikke hjemmesiden er så sigende, men måske det hele forgår i forum vil jeg gætte.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Syntes ikke siden DVBViewer siger noget om client server. Forstår ikke, jeg har en version 4.0Pro liggende, så højt er de ikke kommet op op hjemmesiden dvbViewer.com
 
Du skal have login konto, og ind i Members Section for at se de nye releases.
Seneste release er V4.2.1 fra 27.05.09
Derudover er der løbende nyere beta version.
 
Mvh JørgenT
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 00:10
Rasmuzzen!
Jeg synes du er helt oppe på de høje nagler!
Hvis du ønsker at bruge DVBViewer vil jeg gerne hjælpe dig igennem, men så må du altså lidt ned i gear, før jeg kan følge med.
Skal lige sige at hvis det er Viasat eller Kabel, har jeg ingen forstand på det. Jeg ved kun noget om Canal Digital. Men jeg ved en del om DVBViewer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu