|
Optoma HD20 eller HD200X? |
Besvar |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
David J
Ny bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Emne: Optoma HD20 eller HD200X? Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:24 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hej (:
Står og skal til at købe projekter. For første gang (: Da jeg er studerende har jeg ikke uanede mængder penge, så budgettet bliver stramt. Har kigget på Optomas HD20 og HD200X med 1080p. Det er vigtigt for mig at billedet bliver skarpt. Skal bruges til Blu-Ray film og PS3 Spil. Jeg har undersøgt en del om begge modeller her på forummet, rundt omkring på nettet osv. Og har faldet over 2 forskelle. HD20 : Billedkonstrastforhold: 4000. Billedklarhed : 1700 ANSI Lumens. HD200X : Billedkonstrastforhold: 3500. Billedklarhed : 1500 ANSI Lumens. Prisforskellen er 1000,- KR. Men gør det noget at HD200X er mindre lysstærk, når nu rummet bliver 100% mørkelagt med koksgrå vægge?
Venlige Hilsner David (: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
.FTH'
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 14:59 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bump!
Jeg er med på em lytter |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Case
Bruger Oprettet: 10-August-2009 Status: Offline Point: 192 |
Sendt: 23-Januar-2010 kl. 10:15 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hej
Jeg har en HD20'er.
Jeg kan næsten mørklægge mit rum 100%, og jeg synes der er rigeligt med lys, men har ikke prøvet andet så har ikke rigtig noget at sammenligne med, så hvis du kan spare lidt, så er der nok ikke noget i vejen for at vælge den lidt lyssvagere.
Casper
|
Skyum
Guld medlem Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Sendt: 23-Januar-2010 kl. 10:23 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg vil TRO (ren teori) at der vil være mulighed for bedre billede ved mere lys, også selv om der er mørkelagt, men jeg er sikker på du vil blive glad for dem begge.
Det du også skal kigge efter er "støj", da et par db gør forholdsvis meget.
Teknikken bag projektorerne er også vigtig (i forhold til eks. egnbue-effekt), hvor der kan være forskel i måden de er opbygget på.
Jeg prøver at google og vender tilbage hvis jeg finder noget spændende.
Optoma som sådan er jeg VILDT tilfreds med.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skyum
Sendt: 23-Januar-2010 kl. 10:26 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De er tilsyneladende næsten ens, og det KAN være lysforhold/kontrast der er den eneste forskel.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skyum
Sendt: 23-Januar-2010 kl. 10:37 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Det største "problem" jeg kan se ved de modeller du nævner er de 34 db, ikke at det nødvendigvis er et problem, men min er eks. 28 db. og det er selvfølgelig vigtigt med så lavt støjniveau som muligt.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |