recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma blinker ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma blinker ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 17:57
Ang rulletekster: Jeg har aldrig set noget der minder om det du beskriver. Hverken på G10 eller PZ85.
Generelt håndterer begge TV bevægelse rigtig godt.

Jeg er sikker på at du vil blive tilfreds med billedkvaliteten hvis det primære formål er at se blu-ray eller opskaleret DVD i et mørklagt rum.

Inden du går ud og investerer i en kalibrering vil jeg anbefale dig at tage udgangspunkt i biografindstillingen og gamma sat til 2.2 og så prøve dig lidt frem. Der er alligevel ikke ret mange indstillinger der kan ændres på G10. - Så vidt jeg husker, heller ikke i service menuen.

Ang. sortniveau: Hvis du ikke sætter TVet til "biograf", så klipper det i detaljerne i skyggepartierne, for at få billedet til at se mere kontrastrigt ud.

MVH
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 23-Januar-2010 kl. 18:12
Til top
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 18:31
Skal nok selv prøve at kalibrere det efter bedste evne med DVE basics og i den process prøve alle de sjove indstillinger. Vil lige høre en ting til fra en G10 ejer ( eller eks G10 ejer ). Er den sorte farve i hver bar over og under billedet ligeså mørk som rammen af tv'et under perfekte betingelser, eller kan man sagtens se de er grå selv i perfekte betingelser ?
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 18:41
Tja..

De er ikke 100% sorte men det er tæt på. Dvs. man kan godt se dem men det er i min optik uden betydning. Jeg er ikke sikker på at man kan få noget TV der har et markant lavere sortniveau.

MVH
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 23-Januar-2010 kl. 19:04
Til top
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 18:49
OK, er glad for at vide hvad jeg kan forvente. Har lige læst på vurdereing på hifipriser.dk hvor de har fundet ud af at tv'et er dårlig til at håndtere 24fps signal da det er designet til 60 hz, og da de to tal ikke går op med hinanden er der en smule hakkeri. Det så jeg også i butikken, men regnede med at det var afspilleren. Det var især tydeligt når der blev panoreret. Skal man op i et V10 for at undgå det problem eller kan det klares med f.eks firmware opdatering ?
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 19:00
Hej.

Det med de 24 fps. var den oprindelige grund til at jeg sendte mit G10 tilbage. Der var en fejl i firmwaren der gjorde at det afspillede blu-ray film ved 60Hz. Dette giver anledning til at billedet  hakker ved panoreringer. Fejlen er rettet og er således ikke et problem længere.
Se evt. denne tråd:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59723&KW=&title=hakkende-panorering-p-g10-lst-se-p81

Du behøver derfor ikke Købe et V10 af den grund, men et V10 har "thx mode" og er derfor nærmest kalibreret fra fabrikken. Det kan derfor godt være interessant alligevel.

MVH
tvkartoffel



Redigeret af tvkartoffel - 23-Januar-2010 kl. 19:01
Til top
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 19:19
Gik i gang med at læse tråden før jeg skrev tilbage, men indså den er 98 sider lang. Vil prøve at læse det hele, men svare lige her først. V10 er uden for mit budget, bragte det på banen fordi denne fejl ville udelukke G10 hvis den ikke kunne rettes med en firmware update. Det ser det så ud til at det kan, også holder jeg mig til et G10 fra tyskland :)
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
Til top
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 19:51
Så har jeg vist fået det væsentlige ud af den tråd. Panasonic indså problemet og lavede en firmware update. Nogen der ved hvad den nye firmware hedder så man kan tjekke om man har den ? ( og eventuelt også om demo'en i min lokale butik har opdateringen ) Ville dog bare håbe jeg får en produceret efter juni 2009, burde jeg jo.
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu