recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV LIVE vil ikke afspille video fra NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV LIVE vil ikke afspille video fra NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gizzmou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV LIVE vil ikke afspille video fra NAS
    Sendt: 26-Januar-2010 kl. 22:52

Hej alle,

håber nogen har nogle råd da jeg er meget grøn, især indenfor netværk.

Jeg har købt mig en WD TV LIVE og via netkabel sat den til min router (Buffalo WZR-HP-G300NH) hvortil en ekstern harddisk er tilsluttet via USB, så harddisken fungerer som NAS. Alt dette kører fint. WD TV kan sagten finde en masse filer på både min NAS og på min PC.

Mit problem er imidlertid, at min WD TV ikke vil afspille video fra netværket, heller ikke selvom det er understøttede videoformater. Jeg har prøvet med utallige film, som WD TV ikke har problemer med at afspille når harddisken er sat direkte i WD TV via USB.
Det er ligesom om, at WDTV ikke kan komme igang med afspilningen, den står og tænker LÆNGE i starten af videoen, men kommer ingen vegne. Og hvis jeg endelig kan få den til at spille videoen hakker den helt vildt.

Jeg synes jo ikke der skulle være den store forskel i om WDTV er koblet til harddisken via USB eller netkabel.....eller tager jeg fejl?!?!?!
WDTV kan iøvrigt sagtens afspille filmklip fra youtube.

Håber virkelig nogen kan hjælpe, da det da er sjovest med en WDTV der kan streame film over netværk.
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 08:53
Min router (netgear 3700)  har også samme mulighed - når jeg tilslutter en extern hd til routeren laver den noget index af filer og alt trafik gennem routeren dør, både WAN - LAN, så det kan måske være din router der ikke er kraftig nok hardwaremæssigt til at fungere som NAS. 
Selv med fil indexering slået fra kan jeg ikke streame materiale 100% flydende.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Gizzmou Gizzmou skrev:

Håber virkelig nogen kan hjælpe, da det da er sjovest med en WDTV der kan streame film over netværk.

Check følgende

1) Hvad er hastigheden (MB/sec) når du kopierer filer fra NAS'en til din computer?
2) Virker afspilning hvis du på WDTV'en mounter et share på din computer i stedet for NAS'en? Computeren skal være forbundet til routeren med kabel.

#1 skal checke hastigheden på din NAS. Hvis den kun kan levere 2 MB/sec, er den for langsom (MB=mega byte)

#2 skal checke om du har netværksproblemer mellem WDTV og dit øvrige LAN

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Gizzmou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 19:45
Hej Jesper,

Hastigheden fra NAS til computer er på ca 3-3,5MB/sek.....det tog 28 sekunder at kopiere en 100MB fil. Kopieringen foregik via trådløs forbindelse.

Jeg prøvede derefter at afspille en shared video fra computeren via LAN på min WD TV, og den spillede uden problemer.

Er konklusionen så, at NAS-funktionen i min router er for langsom???

Ken
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 23:48

Hastigheden fra NAS til computer er på ca 3-3,5MB/sek.....det tog 28 sekunder at kopiere en 100MB fil. Kopieringen foregik via trådløs forbindelse.

Er NAS'en trådløst forbundet med din router?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Gizzmou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 14:01
NAS'en er forbundet med routeren via USB - det er jo ikke en rigtig NAS, bare en alm ekstern harddisk(som tidligere beskrevet).
Min PC er trådløst forbundet til routeren (draft n) og WDTV er forbundet til routeren via LAN.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 15:10

NAS'en er forbundet med routeren via USB - det er jo ikke en rigtig NAS, bare en alm ekstern harddisk(som tidligere beskrevet).

Ok, jeg havde overset at det ikke var en rigtig NAS. Det er meget tænkeligt at din router ikke har CPU kraft til at køre SMB med mere end 2 MB/sec, og det er ikke nok til videostreaming.

Løsning er en rigtig NAS, eller bruge shares på computeren.
Til top
Gizzmou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 16:37
Hmmm....ærgeligt, men man kan jo ikke få det hele Unhappy

Tak for hjælpen anyway.
Til top

Besvar Besvar