recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 ens modtagere fra CD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2 ens modtagere fra CD

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BlackAce Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 760
Direkte link til dette indlæg Emne: 2 ens modtagere fra CD
    Sendt: 05-Februar-2010 kl. 10:28

Hello

Håber at der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig følgende:

Jeg har et abb. på CD og har HDbox'en - ingen problemer der. Thumbs Up

Nu ønsker fruen/kæresten at kunne se det samme inde i soveværelset, så nu har jeg købt den samme HDbox fra CD til soveværelset. Men hvordan får jeg den tilsluttet. ??? Unhappy

Jeg bor i andelsforeningen, og kan ikke install. noget på den fælles parabol som fx. LNB twin.

Kan jeg sætte en evt. switch på det nuværende stik som kommer fra parabolen i min stue. ???

Håber at nogle gider at hjælpe mig, har kigget lidt rundt på nettet og i diverse forum, men der kræver man at sætte ekstra udstyr på selve parabollen, og det kan jeg ikke.

Ellers god weekend til alle

655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 10:43
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
BlackAce Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Det lyder som en SmartWi kunne være en løsning..?

http://eldanmark.dk/betalingskort_tv_sat_kanaler/smartwi_cardsplitter_startsaet_med_3_clienter_1658_da.html
Tak for hurtig henvendelse, det lyder noget dyrt. Kan man evt. bruge nedenstående til løsning. ?
 
High Quality RF Prof. F-Connector 3-vejs splitter, 5-2450 MHz (HF-tæt), Metal
Høj kvalitets satellit fordelere i HF-tæt diecast aluminiums hus med F-connectorer. Leveres i 2, 3 og 4-vejs udgaver. Gennemgang for lavfrekvent AC/DC. Kan benyttes til både prof. antenne og satellit installationer.

 
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Det lyder som en SmartWi kunne være en løsning..?

http://eldanmark.dk/betalingskort_tv_sat_kanaler/smartwi_cardsplitter_startsaet_med_3_clienter_1658_da.html

Nej - en SmartWii vil ikke hjælpe noget her.
HD boksen fra CD skal have sit eget LNB feed for at kunne modtage kanalerne - så du skal have adgang til 2 LNB feeds (hvis du har 2 PVR bokse fra CD, skal du ha' adgang til 4 LNB feeds).

Hvis der er flere feed tilgængeligt fra den multiswitch som andelsforeningen bruger til fordeling, så skal der enten trækkes et nyt kabel til din bolig eller alternativ kan sådan en måske bruges...
http://www.so-mm.de/Johansson-9640-Multi-Band-Converter-Stacker-Destacker_p525_ldk_x2.htm

Til top
BlackAce Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Vagnen Vagnen skrev:

Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Det lyder som en SmartWi kunne være en løsning..?

http://eldanmark.dk/betalingskort_tv_sat_kanaler/smartwi_cardsplitter_startsaet_med_3_clienter_1658_da.html

Nej - en SmartWii vil ikke hjælpe noget her.
HD boksen fra CD skal have sit eget LNB feed for at kunne modtage kanalerne - så du skal have adgang til 2 LNB feeds (hvis du har 2 PVR bokse fra CD, skal du ha' adgang til 4 LNB feeds).

Hvis der er flere feed tilgængeligt fra den multiswitch som andelsforeningen bruger til fordeling, så skal der enten trækkes et nyt kabel til din bolig eller alternativ kan sådan en måske bruges...
http://www.so-mm.de/Johansson-9640-Multi-Band-Converter-Stacker-Destacker_p525_ldk_x2.htm

Ok, det er nok ikke muligt. Jeg går så ud fra at nedenstående signalfordeler heller ikke vil virke, selvom at jeg slukker for den ene modtagere. ?
Signalfordeler 2 Vejs-Klasse A - SAT
Multiline ny generation af apparater til lokalinstallation. Serien er specielt udviklet til at håndtere tidens krævende teknologi. Udviklingen er udført af professionelle ingeniører og teknikere, som har stor erfaring på netop dette felt. Deres arbejde har resulteret i Multiline serien, som ifølge målinger og tests i marken har de bedste specifikationer. Huset er metallisk forseglet og har derfor en meget høj HF-tæthed.
Gode specifikationer i hele frekvensområdet 5-2400 MHz.
 
Kvalitets fordelere Klasse A - Frekvens 5-2400 MHz.
Klar til Returkanal for eks. webspeed.
HF tæt hus i massivt  zink.
Stik type : F-conn..,DC gennemgan på alle udgange
Alle dele er CE95 Godkendt
 
Men ellers tak for hjælpen RogueAgent
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af BlackAce BlackAce skrev:

Ok, det er nok ikke muligt. Jeg går så ud fra at nedenstående signalfordeler heller ikke vil virke, selvom at jeg slukker for den ene modtagere. ?
Signalfordeler 2 Vejs-Klasse A - SAT

I teorien vil det virke at kun bruge 1 modtager ad gangen - praktisk er nok en anden sag.
Men da denne fordeler en rimelig billig løsning, så kan man jo altid prøve.
Det kan give problemer med LNB spænding til mulitswitchen, så for at få det til at køre med denne fordeler, kan det være du helt skal tage den boks som du ikke til bruge ud af netspænding.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 11:36
 
 Der skal anvendes en Priority Switch, men den vil kun tillade at der bruges en modtager af Gangen. Er der 2 LNB tilslutninger på modtageren, som der nok er, da det er en PVR, så skal der bruges 2 af disse Switche.
 
 
 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BlackAce Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Der skal anvendes en Priority Switch, men den vil kun tillade at der bruges en modtager af Gangen. Er der 2 LNB tilslutninger på modtageren, som der nok er, da det er en PVR, så skal der bruges 2 af disse Switche.
 
 
 
Hello Radiomanden Tak for inputet, jeg tror at jeg får fat i sådan en, da jeg ved at på vores fælles parabol sidder 2 LNB.
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 11:52
 
 Har du 2 LNB tilslutninger i din lejlighed.? Der skal jo hvis der er 2 LNB tilslutninger på boxen anvendes et seperat Input til hver. De må ikke komme fra samme LNB.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BlackAce Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Har du 2 LNB tilslutninger i din lejlighed.? Der skal jo hvis der er 2 LNB tilslutninger på boxen anvendes et seperat Input til hver. De må ikke komme fra samme LNB.
Nej jeg har ikke 2 tilslutninger i lejligheden, kun en. Jeg går ud fra at LNB som der skrives om her at de hoveder som sidder på parabollen ikke. ? Embarrassed
 
Nuværende tilslutning på parabollen er Viasat og Canal Digital. (husk at jeg intet begreb om disse ting, da det er andelsforeningen som styrer alt dette isenkram).
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 12:04
 
 Grunden til at der er 2 LNB In på modtageren er, at hver af Inputtene styrer hver deres LNB. De enkelte transpondere på sattelitten sender enten med H-Pol eller V-Pol, og det kræver 2 styrespændinger, der kan ikke modtages begge polariteter på en LNB samtidigt. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BlackAce Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Grunden til at der er 2 LNB In på modtageren er, at hver af Inputtene styrer hver deres LNB. De enkelte transpondere på sattelitten sender enten med H-Pol eller V-Pol, og det kræver 2 styrespændinger, der kan ikke modtages begge polariteter på en LNB samtidigt. 
Ok, tak for info og hjælpen, det gjorde at jeg blev noget klogere.
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu